Strona 1 z 3 123 OstatniOstatni
Pokaż wyniki od 1 do 10 z 25

Temat: Problem z pochyleniem kół po obniżeniu zawieszenia

  1. #1
    destikero
    Gość

    Domyślnie Problem z pochyleniem kół po obniżeniu zawieszenia

    Witam,

    kilka dni temu zamontowałem w swojej Alfie obniżające sprężyny JAMEX (obniżenie -40/-40).
    Alfa ładnie się obniżyła, ale mam spory problem z tylnymi kołami. Są one mianowicie bardzo pochylone górą do wewnątrz /---\. Co można z tym zrobić? Czy w Alfie ustawia się pochylenie kół?

    Drugim problemem jest to, że tył siadł o ok. 1cm niżej niż przód. Chciałbym podnieść tył o ten 1cm, żeby to skorygować. Jak to zrobić?
    Ostatnio edytowane przez destikero ; 16-03-2010 o 09:39

  2. #2
    Użytkownik Alfa i Omega
    Dołączył
    10 2007
    Mieszka w
    Koszalin
    Postów
    440

    Domyślnie

    Z tyłu za kąt pochylenia kół odpowiadaja mimośrody na tylnich wachaczach poprzecznych. Co do podniesienia tyłu to wnioskuje ze masz moze jakaś tube lub lpg ? jedyna opcja uniesienia tułu to gumy które wkłada sie między zwoje. Ja tak zrobilem w swojej 155 bo w bagazniku byla tuba i butla LPG.
    AR 155 1.8 8V & AR 156 2.5 V6

  3. #3
    Użytkownik Fachowiec Avatar slavol
    Dołączył
    06 2008
    Mieszka w
    Chodzież
    Auto
    Ford
    Postów
    2,191

    Domyślnie

    Cytat Napisał FlaY Zobacz post
    Z tyłu za kąt pochylenia kół odpowiadaja mimośrody na tylnich wachaczach poprzecznych
    Tym można zbieżność ustawić a nie pochylenie. Aby wyprostować je do pionu trzeba by rozwiercić mocowanie amortyzatora do piasty na "fasolki" ale to trochę partyzantka. Taka konstrukcja, im niżej tym bardziej "rozjechane". Co do sprężyn to najlepiej wymienić na -30 lub -20, gumy pachną druciarstwem, zmienią charakterystykę, jeszcze bardziej utwardzą zawias i mogą powodować pękanie sprężyn bo nie będzie pracować na całej swojej długości.
    Mustang 2012 3.7 V6 , na razie musi wystarczyć...

  4. #4
    destikero
    Gość

    Domyślnie

    Tył mi siadł niżej, chociaż nie mam ani tuby ani LPG
    Te gumowe wkładki to nie jest zły pomysł. Nie zmienią charakterystyki zawieszenia, bo w moich sprężynach z tyłu dwa zwoje leżą jeden na drugim. Dotykają się i nie pracują podczas uginania sprężyny. Między te zwoje włożę takie gumy i powinno być OK.
    Trochę jestem w szoku, że nie da się wyprostować kół w Alfie 156.
    Co do obniżenia, to wydaje mi się, że -40 jest super. Jedyny mankament, to te krzywe koła. Z drugiej strony, to w zasadzie nie wiem o ile tak naprawdę obniżył mi się samochód.

  5. #5
    Użytkownik Quadrifoglio Verde Avatar alces1
    Dołączył
    07 2007
    Mieszka w
    Żegocina
    Auto
    AR 159 JTDm Ti, AR Giulietta Sport, AR Spider 3.0 V6
    Postów
    6,673

    Domyślnie

    Cytat Napisał destikero Zobacz post
    Tył mi siadł niżej, chociaż nie mam ani tuby ani LPG
    Te gumowe wkładki to nie jest zły pomysł. Nie zmienią charakterystyki zawieszenia, bo w moich sprężynach z tyłu dwa zwoje leżą jeden na drugim. Dotykają się i nie pracują podczas uginania sprężyny. Między te zwoje włożę takie gumy i powinno być OK.
    Trochę jestem w szoku, że nie da się wyprostować kół w Alfie 156.
    Co do obniżenia, to wydaje mi się, że -40 jest super. Jedyny mankament, to te krzywe koła. Z drugiej strony, to w zasadzie nie wiem o ile tak naprawdę obniżył mi się samochód.
    Skoro nie wiesz o ile obniżyły Ci zawieszenie, to dlaczego sądzisz, że tył siadł bardziej niż przód? Może to jedynie optyczne wrażenie, tylne nadkola mają mniej prześwitu nad kołami ze względu na to, że przednie koła skręcają.
    A kupiłeś te sprężyny nowe?
    Jeśli obniżyły inaczej niż gwarantuje to sprzedawca, to po prostu je oddaj...
    Może masz SW, a oni sprzedali Ci tylne sprężyny do sedana i stąd taki problem?
    Najlepiej byłoby wymienić te sprężyny z tyłu na inne.
    Ja też mam obniżone zawieszenie a przez to koła z tyłu delikatnie się pochyliły. Jeżdżę już tak stosunkowo długo by stwierdzić, że nie ma to niekorzystnego wpływu, a opony zużywają się równomiernie.
    Pozdrawiam.
    - Rafał

    Sprzedam naklejki: koniczynki QV 3D
    http://www.forum.alfaholicy.org/pozo..._dostepne.html

  6. #6
    destikero
    Gość

    Domyślnie

    Cytat Napisał alces1 Zobacz post
    Skoro nie wiesz o ile obniżyły Ci zawieszenie, to dlaczego sądzisz, że tył siadł bardziej niż przód? Może to jedynie optyczne wrażenie, tylne nadkola mają mniej prześwitu nad kołami ze względu na to, że przednie koła skręcają.
    A kupiłeś te sprężyny nowe?
    - Rafał
    Sprężyny kupiłem nowe. Chodzi mi właśnie o to, że tylne nadkole ma mniej prześwitu niż przednie.

    O ile masz obniżone zawieszenie? Jakie masz włożone sprężyny i amorki?
    Ja po obniżeniu tymi JAMEXAMI jestem mega zadowolony z właściwości jezdnych.
    Auto prowadzi się pewniej, a komfort jazdy (tłumienie, wybieranie dziur) nie zmienił się.
    Ogólnie mam wrażenie, że te JAMEXY są dosyć miękkie.

  7. #7
    Użytkownik Romeo Avatar twardy
    Dołączył
    11 2008
    Mieszka w
    Bielawa/Wroc
    Auto
    Była 156 20V, chwilowo jakieś Mitsu
    Postów
    1,765

    Domyślnie

    Daj foty jak to wygląda "z profila"

  8. #8
    Użytkownik Quadrifoglio Verde Avatar alces1
    Dołączył
    07 2007
    Mieszka w
    Żegocina
    Auto
    AR 159 JTDm Ti, AR Giulietta Sport, AR Spider 3.0 V6
    Postów
    6,673

    Domyślnie

    Cytat Napisał destikero Zobacz post
    Sprężyny kupiłem nowe. Chodzi mi właśnie o to, że tylne nadkole ma mniej prześwitu niż przednie.

    O ile masz obniżone zawieszenie? Jakie masz włożone sprężyny i amorki?
    Ja po obniżeniu tymi JAMEXAMI jestem mega zadowolony z właściwości jezdnych.
    Auto prowadzi się pewniej, a komfort jazdy (tłumienie, wybieranie dziur) nie zmienił się.
    Ogólnie mam wrażenie, że te JAMEXY są dosyć miękkie.
    Ja mam Alfę posadzoną na Eibachach -35 i do tego amortyzatory ze sportpacka.
    Wstaw zdjęcia tak jak mówi Twardy, to zobaczymy czy coś jest nie teges.
    Pozdrawiam.
    - Rafał

    Sprzedam naklejki: koniczynki QV 3D
    http://www.forum.alfaholicy.org/pozo..._dostepne.html

  9. #9
    destikero
    Gość

    Domyślnie

    Dzisiaj przyozdobiłem swoją bellę w letnie 17" aluski.
    W celu lekkiego podniesienia tyłu zaaplikowałem Alfie gumki (nomem omen od malucha ), które umieściłem między zwojami tylnych sprężyn.
    Przy okazji wymieniłem też przednie tarcze hamulcowe na frezowane Mikody. Ładnie się to prezentuje, nie powiem
    Fotki cyknięte na szybko z komórki.

  10. #10
    Użytkownik Romeo Avatar aniol_jojo
    Dołączył
    09 2008
    Mieszka w
    Ruszów
    Auto
    156 SW - 2.4 JTDm 2004r
    Postów
    1,987

    Domyślnie

    Wygląda ładnie ale pamiętaj że to /--\ będzie Ci zdzierać brzegi opon od strony wewnętrznej. Jedź na diagnostykę niech Ci nadrobią to zbieżnością. Miałem dość podobny problem u siebie (ale po wymianie tulei znikł) i tak mi poradził diagnosta.
    "Alfa chociaż mała prowokuje do zgwałcenia pierwszych stu stron kodeksu drogowego."
    jest: 156 2.4 JTD 04r...
    była: Gtv 2.0 Twin Spark Verde Tropico 96r...

Podobne wątki

  1. Problem ze śrubami zawieszenia tył
    Utworzone przez skladak w dziale 166
    Odpowiedzi: 6
    Ostatni post / autor: 18-07-2013, 07:09
  2. Odpowiedzi: 1
    Ostatni post / autor: 12-06-2013, 20:18
  3. [146] Utwardzenie zawieszenia
    Utworzone przez ziele1234 w dziale 145/146/155
    Odpowiedzi: 0
    Ostatni post / autor: 15-05-2011, 20:05
  4. Stuki zawieszenia
    Utworzone przez peep20 w dziale 166
    Odpowiedzi: 12
    Ostatni post / autor: 10-08-2010, 18:40
  5. [145] zawieszenia
    Utworzone przez john270 w dziale 145/146/155
    Odpowiedzi: 17
    Ostatni post / autor: 05-03-2010, 22:22

Tagi dla tego tematu

Uprawnienia

  • Nie możesz zakładać nowych tematów
  • Nie możesz pisać wiadomości
  • Nie możesz dodawać załączników
  • Nie możesz edytować swoich postów
  •  
Amortyzatory