Pokaż wyniki od 1 do 5 z 5

Temat: brak mocy

  1. #1
    ewa 147
    Gość

    Domyślnie brak mocy

    brak mocy

    witam wszystkich mam problem z moją 147 1,9 jtd 115 km pewien czas temu pękła mi rura od intercoolera i próbowałem ją skleić taśmą i było nawet dobrze do czasu aż alfka zaczęła czasami tracić moc i dymić niezbyt często ale zawsze teraz rura jest nowa i było ok przez 2 dni ale dziś problem powrócił nie wiem co może być tego przyczyną jeśli ktoś ma jakieś sugestie lub pomysły to chętnie posłucham dziękuję i pozdrawiam

  2. #2
    Użytkownik Quadrifoglio Verde Avatar Maciek-156
    Dołączył
    05 2007
    Mieszka w
    Warszawa
    Auto
    AR Stelvio 2.0 Turbo 280KM Veloce 2021
    Postów
    8,623

    Domyślnie

    To została ci jeszcze ta druga rura. Sprawdx na poczatek przepływomierz, a potem EGR
    AR Stelvio 2.0 Turbo 280KM Veloce 2021
    Jeep Cherokee 2.0 MJD A9 LIMITED 2014
    Giulietta 1,4TB MA Distinctive 2010
    AR156 1.9 16v JTD M-jet 2004
    AR156 1.6TS 2000
    Wcześniej 7 włoskich aut F (126, 127, UNO DS, TIPO, PUNTO, BRAVA, MAREA)

  3. #3
    Użytkownik Romeo Avatar Franek Strzelba
    Dołączył
    02 2009
    Mieszka w
    Szczecin
    Auto
    Audi A6 Avant 3.0 TDI V6
    Postów
    1,183

    Domyślnie

    Dokładnie tak jak pisze Maciek-156 - została Ci tzw. górna rura do sprawdzenia (ta tańsza), a jeżeli nie ma objawów w postaci dymienia to równie dobrze może to być przepływka (odłącz ją i się przejedź - jeżeli będzie poprawa to masz winnego) lub zabrudzony zawór EGR (na forum jest opisany proces czyszczenia - co prawda na przykładzie silnika 16V, ale w 8V jest niemalże identycznie).

  4. #4
    ewa 147
    Gość

    Domyślnie

    dziękuję za podpowiedzi a ta przepływka to gdzie jest ? to jest to z napisem BOSCH na jednej śrubie ? bo moja alfa tylko czasami tak robi najczęściej wtedy jak odpuszczam gaz np.na 3 biegu i póżniej mocno dokładam , bo jak wolno to nic się nie dzieje . Moja żona jezdzi normalnie i nic nie zauważyła czy diagnoza może być podobna ? dzięki i pozdrawiam

    ---------- Post dodany o godzinie 20:23 ---------- Poprzedzający go post został napisany o godzinie 20:10 ----------

    dziękuję za podpowiedzi a ta przepływka to gdzie jest ? to jest to z napisem BOSCH na jednej śrubie ? bo moja alfa tylko czasami tak robi najczęściej wtedy jak odpuszczam gaz np.na 3 biegu i póżniej mocno dokładam , bo jak wolno to nic się nie dzieje . Moja żona jezdzi normalnie i nic nie zauważyła czy diagnoza może być podobna ? dzięki i pozdrawiam

  5. #5
    wojtekml
    Gość

    Domyślnie

    Cytat Napisał ewa 147 Zobacz post
    dziękuję za podpowiedzi a ta przepływka to gdzie jest ? to jest to z napisem BOSCH na jednej śrubie ? bo moja alfa tylko czasami tak robi najczęściej wtedy jak odpuszczam gaz np.na 3 biegu i póżniej mocno dokładam , bo jak wolno to nic się nie dzieje . Moja żona jezdzi normalnie i nic nie zauważyła czy diagnoza może być podobna ? dzięki i pozdrawiam

    ---------- Post dodany o godzinie 20:23 ---------- Poprzedzający go post został napisany o godzinie 20:10 ----------

    dziękuję za podpowiedzi a ta przepływka to gdzie jest ? to jest to z napisem BOSCH na jednej śrubie ? bo moja alfa tylko czasami tak robi najczęściej wtedy jak odpuszczam gaz np.na 3 biegu i póżniej mocno dokładam , bo jak wolno to nic się nie dzieje . Moja żona jezdzi normalnie i nic nie zauważyła czy diagnoza może być podobna ? dzięki i pozdrawiam
    Przepływka jest pod akumulatorem na rurze. Odchodzą od niej 2 przewody z wtyczką.
    Jeśli nic to nie da to proponuję sprawdzić zawór overboost, on odpowiada za zmienną geometrię turbiny.
    Jeśli odpuszczasz gaz na 3 biegu to samochód zwalnia, obroty spadają i zmienia się geometria turbiny. "Drążek" gruszki powinien byc wtedy zasysany, jeśli overboost nie działa jak należy to nie zasysa drążka i geometria łopatek się nie zmienia. Może być też nieszczelność na wężykach, co może powodować dłuższe zasysanie i geometria zmienia się wolniej. Efekt- chwilowa "strata" mocy podczas przyspieszania."
    Ps. Overboost znajduje się na intercoolerze, przykręcony od strony silnika. Zdjąć go można "od dołu", wykręcając najpierw osłonę silnika a potem rurę od intercoolera do turbo.
    Ostatnio edytowane przez wojtekml ; 11-04-2010 o 20:08

Podobne wątki

  1. [159] Brak mocy/ utrata mocy/ poszarpywanie
    Utworzone przez chemiczny w dziale 159/Brera/Brera Spider
    Odpowiedzi: 12
    Ostatni post / autor: 27-05-2018, 15:36
  2. Odpowiedzi: 10
    Ostatni post / autor: 30-08-2015, 21:02
  3. [159] Kompletny brak kultury silnika 1.9JTDM: klepie, brak mocy
    Utworzone przez Maciej69 w dziale 159/Brera/Brera Spider
    Odpowiedzi: 11
    Ostatni post / autor: 05-05-2014, 16:43
  4. [146] Brak mocy, brak prędkości, twarde hamulce, dyskoteka w tylnym lewym świetle
    Utworzone przez Larrond w dziale 145/146/155
    Odpowiedzi: 31
    Ostatni post / autor: 08-04-2013, 17:36
  5. Odpowiedzi: 12
    Ostatni post / autor: 06-12-2012, 22:49

Tagi dla tego tematu

Uprawnienia

  • Nie możesz zakładać nowych tematów
  • Nie możesz pisać wiadomości
  • Nie możesz dodawać załączników
  • Nie możesz edytować swoich postów
  •  
Amortyzatory