Strona 1 z 6 123456 OstatniOstatni
Pokaż wyniki od 1 do 10 z 53
  1. #1
    Użytkownik Rowerzysta
    Dołączył
    03 2009
    Auto
    Alfa GT CZARNA :-)
    Postów
    73

    Domyślnie Nowe opony 225/40/18 lub 215/40/18

    Witam

    Przyszedl czas na wymiane opon letnich na nowe.
    Prosze o info na temat tych opon, moze ktos je uzywa w swojej belli albo tez o rekomendacje. Generalnie nie jezdze zbyt agresywnie, raczej w trasie, szukam opon w miare mozliwosci cichych i dobrze trzymajacych na mokrej nawierzchni.
    Mam na oku te dwa modele za rozsadna cena jak na 18".

    • TOYO PROXES T1-R
    • Pirelli P Zero Nero

    Jeszcze jedna mala prosba, znalazlem te opony na allegro ale moze zna ktos w sieci sklep z lepszymi cenami.

    Pozdro
    Artur


    › Więcej...: Nowe opony 225/40/18 lub 215/40/18

  2. #2
    Użytkownik Alfa i Omega Avatar ayem
    Dołączył
    09 2009
    Mieszka w
    Kraków
    Auto
    Była Alfa GT, jest MiTo QV i zwierzak chlewny.
    Postów
    424

    Domyślnie

    Jeśli kupujesz 18" na profilu 40 to tylko 225. Nie kombinuj z rozmiarem tyko bierz jak specyfikacja mówi.

  3. #3
    grzybii
    Gość

    Domyślnie Wiecie coś o oponach 225/40/18 Nexen N3000 ??

    Wiecie coś o oponach 225/40/18 Nexen N3000 ?? Sporo czytałem na forach w USA i tam pozytywnie się o nich wypowiadają. Nawet właściciele samochodów z mocą około 250 KM raczej je chwalą. Oczywiście nie jest to sportowa opona ale do codziennej jazdy za rozsądną cenę. W Polsce - na forach to opinie różne - szczególnie tych którzy ich nigdy nie mieli... Ma ktoś jakieś doświadczenie?

  4. #4
    Użytkownik Rowerzysta
    Dołączył
    03 2009
    Auto
    Alfa GT CZARNA :-)
    Postów
    73

    Domyślnie

    tak sobie patrze na temat i chyba urzytkownicy GT nie jezdza na 18" albo maja gleboko w powazaniu zeby komus doradzic

    Prosze moderatora o przerzucenie tematu do watku ogolnego, moze ktos nam doradzi jakie opony warto kupic

    dzieki z gory za pomoc

    Artur

  5. #5
    Użytkownik Alfa i Omega Avatar ayem
    Dołączył
    09 2009
    Mieszka w
    Kraków
    Auto
    Była Alfa GT, jest MiTo QV i zwierzak chlewny.
    Postów
    424

    Domyślnie

    W sumie racja, nie napisałem swojego typu. Sam używam Prelli PZero Rosso i mogę je polecić.

    Jedna uwaga do 18", 225 odbiera nieco pazura przy starcie, za to dodaje pewności w zakrętach

  6. #6
    Użytkownik Quadrifoglio Verde Avatar omen
    Dołączył
    05 2008
    Mieszka w
    Piekary Śląskie
    Auto
    GT
    Postów
    5,030

    Domyślnie

    Cytat Napisał ayem Zobacz post
    Jedna uwaga do 18", 225 odbiera nieco pazura przy starcie, za to dodaje pewności w zakrętach
    To chyba raczej nie wina wielkości koła/opony, a fraczej wina miekości gumy której wykonana opona
    z tego co mi się wydaje twarda opona szybciej traci trakcje niż miększa.. w 70% to wina tego. Wątpie, żeby to była wina rozmiaru..
    aczykolwiek mogę się mylić..

  7. #7
    Użytkownik Alfa i Omega Avatar ayem
    Dołączył
    09 2009
    Mieszka w
    Kraków
    Auto
    Była Alfa GT, jest MiTo QV i zwierzak chlewny.
    Postów
    424

    Domyślnie

    Cytat Napisał omen Zobacz post
    To chyba raczej nie wina wielkości koła/opony, a fraczej wina miekości gumy której wykonana opona
    z tego co mi się wydaje twarda opona szybciej traci trakcje niż miększa.. w 70% to wina tego. Wątpie, żeby to była wina rozmiaru..
    aczykolwiek mogę się mylić..
    Raczej w tej kwestii to twardość mieszanki (jak to w F1 mówią) ma minimalne znaczenie, bo w takim przypadku na zimówkach byłoby jeszcze gorzej

    przy 18" są dwie kwestie które uznałbym za decydujące:
    1) masa zestawu felga + opona
    2) opory toczenia, ale wg mnie wynikają one jednak z powierzchni styku gumy z asfaltem, a nie od twardości mieszanki.

  8. #8
    Użytkownik Quadrifoglio Verde Avatar omen
    Dołączył
    05 2008
    Mieszka w
    Piekary Śląskie
    Auto
    GT
    Postów
    5,030

    Domyślnie

    o co Ci chodziło z tym pazurem na starcie ?
    o to, że samochód gorzej przyspiesza ?

  9. #9
    Użytkownik Alfa i Omega Avatar ayem
    Dołączył
    09 2009
    Mieszka w
    Kraków
    Auto
    Była Alfa GT, jest MiTo QV i zwierzak chlewny.
    Postów
    424

    Domyślnie

    tak, porównując 215/45/17 i 225/40/18 różnica jest wyczuwalna.

  10. #10
    Użytkownik Quadrifoglio Verde Avatar omen
    Dołączył
    05 2008
    Mieszka w
    Piekary Śląskie
    Auto
    GT
    Postów
    5,030

    Domyślnie

    to wina rozmiaru..
    z ojcem zauważyliśmy, że na zimowych oponach 195/55/15 samochód dużo lepiej przyspiesza niż na 215/45/17..
    zimówki mamy Dunlopy 3D
    a letnie Dunlop SP Sport

Podobne wątki

  1. Opony 215/45/17 nowe czy używki
    Utworzone przez tispun w dziale 147
    Odpowiedzi: 26
    Ostatni post / autor: 16-02-2016, 19:23
  2. Opony Hankook 195 65 R15 jak nowe
    Utworzone przez makaronek w dziale Pozostałe
    Odpowiedzi: 0
    Ostatni post / autor: 31-10-2013, 17:18

alfa romeo gt 2254018

opony 2254018 czy 2154018

opony letnie uzywane 2254018

alfa romeo gt 2154018

opony nexen letnie 2154018

opony letnie do GT

opony 2254018. zachodniopomorskie

opony 21540 r18

215 4018 opinie

opony uzywane letnie 2154018

jakie opony do 18

opinie nowych opon 225 40 18

jakie opony 21540 czy 22540

srednica kola 18 215 40 kalkulator

21540 a 22540

Tagi dla tego tematu

Uprawnienia

  • Nie możesz zakładać nowych tematów
  • Nie możesz pisać wiadomości
  • Nie możesz dodawać załączników
  • Nie możesz edytować swoich postów
  •  
Amortyzatory