Pokaż wyniki od 1 do 5 z 5

Temat: Dzwięki po zmianie wahaczy i hamulców.

  1. #1
    Użytkownik Romeo Avatar sn00p
    Dołączył
    07 2009
    Mieszka w
    Wrocław.
    Auto
    1999r AR 146 1.4 TS 16v -> 2004r AR 156 SW 1.9 JTDm -> 2002r AR 156 2.4 JTD
    Postów
    788

    Domyślnie Dziwne dzwięki po zmianie wahaczy i hamulców.

    Chłopaki pomóżcie
    Mamy problemik, ale od początku.
    W Belli sworznie wahaczy były już wybite i tłukły, kupiłem więc nowe Febi (wahacze łącznie z końcówkami i łącznikami) i pomyślałem, że zmienię przy okazji tarcze i klocki (klocki ATE z czujnikiem zużycia i wentylowane tarcze ATE), gdyż też były do robienia.
    Zawiozłem auto do mechanika rano, odebrałem po pracy.
    Wszystko ok, auto na wybojach jest o wiele ciszej, aaaaaaaaaaaaaaaaaaaale ...
    ... Kiedy jadę 50km/h i więcej z okolic lewego nadkola słychać nienaturalny dźwięk - coś jakby huczenie, dźwięk jakby jechało się na zbyt szerokich kapciach, dudnienie, coś w tym stylu. Co ważne jest to dźwięk związany z obrotem koła bo nie jest stały tylko cykliczny, rośnie z prędkością.
    I jeszcze jedna ważna jak mniemam rzecz - dźwięk słychać kiedy jadę prosto, gdy skręcam w lewo dźwięk się natęża - do tego stopnia, że jakiś plastik koło schowka wpada w rezonans i bzyczy jak komar natomiast kiedy skręcę kierownicę w prawo - znika. Myślałem, żeby jeździć autem tylko po torze żużlowym i to pod prąd, ale to jakieś takie niepraktyczne
    Byłem oczywiście u mechanika który wahacze z hamulcami robił, ale on stwierdził, że to łożyska ... to nie może być prawda, gdyż dźwięku nie było przed remontem i nie sądzę, aby łożyska wy****ły się po przejechaniu 600 metrów (taka była różnica na liczniku między oddaniem auta do naprawy, a usłyszeniem dudnienia), no i ten skręt w prawo (to chyba też dyskwalifikuje łożyska ?). Mechanik coś tam zrobił, myśleliśmy że pomoże ale jednak lipa, on twierdzi że dźwięk przypomina walnięte łożyska.
    Odkręcaliśmy koła, nie widać aby coś mogło tam trzeć, kręcąc na sucho też nic się nie dzieje, ale to może dlatego, że te dźwięki też słychać dopiero od wspomnianych 50km/h.

    Zanim ponownie pojadę do mechanika wolę zapytać was - Alfisti z krwi i kości
    Pomóżcie !
    Ostatnio edytowane przez sn00p ; 13-04-2010 o 20:39

  2. #2
    Administrator ds. moderatorów Quadrifoglio Verde Avatar 75andrew155
    Dołączył
    05 2006
    Mieszka w
    Warszawa
    Auto
    155 V6 1996 .r 155V6 1995r 3.0 12V
    Postów
    11,237

    Domyślnie

    A zbieżność kół była ustawiana?

    Alfa Romeo 75 Turbo 1987
    alfa Romeo 75 Turbo America 1990
    Alfa Romeo Giulietta 1.6 1983
    Alfa Romeo 145 1.4 boxer 1997
    Alfa Romeo 155 V6 1996
    Alfa Romeo 155 V6 1993 3.0 12V przekładka do 1.8 8v 1995

  3. #3
    Użytkownik Romeo Avatar sn00p
    Dołączył
    07 2009
    Mieszka w
    Wrocław.
    Auto
    1999r AR 146 1.4 TS 16v -> 2004r AR 156 SW 1.9 JTDm -> 2002r AR 156 2.4 JTD
    Postów
    788

    Domyślnie

    Cytat Napisał 75andrew155 Zobacz post
    A zbieżność kół była ustawiana?
    Jasne. Co więcej po ustawieniu zbieżności zauważyłem, że auto nie lata po drodze tak jak wcześniej, więc jest ok.

  4. #4
    Administrator ds. moderatorów Quadrifoglio Verde Avatar 75andrew155
    Dołączył
    05 2006
    Mieszka w
    Warszawa
    Auto
    155 V6 1996 .r 155V6 1995r 3.0 12V
    Postów
    11,237

    Domyślnie

    To trzeba zawierzyć mechanikom i wymienic łożysko koła. Na ile ustawili zbiezność kół ?

    Alfa Romeo 75 Turbo 1987
    alfa Romeo 75 Turbo America 1990
    Alfa Romeo Giulietta 1.6 1983
    Alfa Romeo 145 1.4 boxer 1997
    Alfa Romeo 155 V6 1996
    Alfa Romeo 155 V6 1993 3.0 12V przekładka do 1.8 8v 1995

  5. #5
    Użytkownik Romeo Avatar sn00p
    Dołączył
    07 2009
    Mieszka w
    Wrocław.
    Auto
    1999r AR 146 1.4 TS 16v -> 2004r AR 156 SW 1.9 JTDm -> 2002r AR 156 2.4 JTD
    Postów
    788

    Domyślnie

    Cytat Napisał 75andrew155 Zobacz post
    To trzeba zawierzyć mechanikom i wymienic łożysko koła. Na ile ustawili zbiezność kół ?
    Tego nie wiem.

    Myślisz, że oba łożyska poszły w ciągu 600 metrów ?



    Poczytałem, posłuchałem i wiem na 90%, że to wina łożyska.
    W związku z tym mam pytania:
    - Jak sprawdzić która strona padła ? Na forum opinie są różne.
    - Jaki jest sens kupowania tanizny ? Od razu lecieć na SKF ?
    - Czy do mojego modelu (patrz w profilu) potrzebne są łożyska z jakimiś patentami typu magnetyczny ABS ?

    No i jednak łożysko.
    I to od strony pasażera (z przodu).
    Nowy FAG i Bella śmiga cichuteńko
    Ostatnio edytowane przez 75andrew155 ; 20-04-2010 o 17:44

Podobne wątki

  1. [159] [159] dziwne dzwięki
    Utworzone przez ebol77 w dziale 159/Brera/Brera Spider
    Odpowiedzi: 10
    Ostatni post / autor: 17-07-2018, 17:04
  2. [GTV Spider] Dziwne dzwięki na podszybiu
    Utworzone przez teflon w dziale Gtv/Gtv Spider
    Odpowiedzi: 5
    Ostatni post / autor: 14-05-2013, 20:11
  3. Po zmianie hamulców w 2.4JTD na Brembo
    Utworzone przez Rolin w dziale 166
    Odpowiedzi: 2
    Ostatni post / autor: 14-03-2010, 09:04
  4. Dziwne dzwięki
    Utworzone przez doldi w dziale 156
    Odpowiedzi: 2
    Ostatni post / autor: 21-10-2009, 11:57

Tagi dla tego tematu

Uprawnienia

  • Nie możesz zakładać nowych tematów
  • Nie możesz pisać wiadomości
  • Nie możesz dodawać załączników
  • Nie możesz edytować swoich postów
  •  
Amortyzatory