Strona 1 z 2 12 OstatniOstatni
Pokaż wyniki od 1 do 10 z 11

Temat: Problem z chłodzeniem. Grzeje sie!

  1. #1
    dimitr87
    Gość

    Domyślnie Problem z chłodzeniem. Grzeje sie!

    Witam. Mam taki problem a mianowicie silnik sie grzeje tak jakby w ogole sie nie chłodził. Czasem wentylator z chlodnicy wlaczy sie po przejechaniu 3km. Jak myslicie co moze byc przyczyna? dodam jeszcze ze korek od oleju jest czysciutki. Silnik to 2.0 16V TS. pozdrawiam

  2. #2
    Użytkownik Maniak resoraków
    Dołączył
    04 2010
    Mieszka w
    Kielce
    Auto
    alfa 156 1.9JTDm 140KM
    Postów
    42

    Domyślnie

    Ja miałem podobny problem w fiacie bravo a wynikiem tego była uszkodzona uszczelka pod głowicą. Korek też był czysty tylko że kompresja z silnika uciekała do układu chłodzenia wynikiem czego układ się zapowietrzał i było bardzo wysokie ciśnienie w układnie chłodzącym. a co z tym idzie woda nie krążyła po silniku a na chłodnice to prawie nic nie szło wody i silnik się grzał. Najlepiej podjechać do kogoś kto ma przyrząd do sprawdzania czy w zbiorniczku z wodą są spaliny. U mnie były. 2 opcja jest taka iż termostat jest uszkodzony i się nie otwiera

  3. #3
    Użytkownik Romeo Avatar aniol_jojo
    Dołączył
    09 2008
    Mieszka w
    Ruszów
    Auto
    156 SW - 2.4 JTDm 2004r
    Postów
    1,987

    Domyślnie

    Wg mnie po prostu zacięcie termostatu w pozycji zamknietej
    "Alfa chociaż mała prowokuje do zgwałcenia pierwszych stu stron kodeksu drogowego."
    jest: 156 2.4 JTD 04r...
    była: Gtv 2.0 Twin Spark Verde Tropico 96r...

  4. #4
    Użytkownik Romeo Avatar peenbe
    Dołączył
    03 2010
    Mieszka w
    Glatz
    Auto
    AR 159 1.9 JTD M-Jet 16V 150KM & AR 156 1.9 JTD M-Jet 16V 140KM
    Postów
    699

    Domyślnie

    A czy uszkodzony termostat pokaze po podlaczeniu do kompa ,wywali jakis blad ?

  5. #5
    Użytkownik Świeżak Avatar Dugit
    Dołączył
    08 2009
    Auto
    159 SW 2.0JTDm i 156 SW 1.9JTD
    Postów
    209

    Domyślnie

    Termostat to część mechaniczna niewspomagana elektroniką tak więc błędu raczej nie pokaże.

    Pozdro
    Dugi

  6. #6
    dimitr87
    Gość

    Domyślnie

    Wydaje mi sie ze gdyby byla to uszczelka pod glowica to nie mialby mocy i ciekłby olej? Jak to jest? jakie sa objawy. Jak najlatwiej sprawdzic co to moze byc i jak sprawdzic czy termostat jest caly czas zamkniety? pozdrawiam

  7. #7
    Użytkownik Maniak resoraków
    Dołączył
    04 2010
    Mieszka w
    Kielce
    Auto
    alfa 156 1.9JTDm 140KM
    Postów
    42

    Domyślnie

    U mnie była uszczelka uszkodzona w taki sposób że moc była i wycieków oleju. widać nie był. Jak samochód ci się zagrzeje tak w granicach 90 stopni to spróbuj dotknąć chłodnicy. Jeśli będzie letnia lub zimna to termostat nie otwiera a jak będzie parzyć to termostat raczej dobry. Choć najlepszym sposobem na sprawdzenie termostatu jest wyjęcie go z samochodu i włożenie do gotującej się wody i wtedy widzisz czy się otwiera.

  8. #8
    Użytkownik Quadrifoglio Verde Avatar Maciek-156
    Dołączył
    05 2007
    Mieszka w
    Warszawa
    Auto
    AR Stelvio 2.0 Turbo 280KM Veloce 2021
    Postów
    8,623

    Domyślnie

    Kolego a pompę wody zmieniałeś razem z rozrządem? Może nie masz po prostu obiegu cieczy. Albo masz zgnita chłodnicę
    AR Stelvio 2.0 Turbo 280KM Veloce 2021
    Jeep Cherokee 2.0 MJD A9 LIMITED 2014
    Giulietta 1,4TB MA Distinctive 2010
    AR156 1.9 16v JTD M-jet 2004
    AR156 1.6TS 2000
    Wcześniej 7 włoskich aut F (126, 127, UNO DS, TIPO, PUNTO, BRAVA, MAREA)

  9. #9
    dimitr87
    Gość

    Domyślnie

    powiem szczerze ze nie wiem bo auto kupilem niedawno i jak bedzie pieniadz to zabiore sie za wymiane rozrzadu. A ta pompe jakby cos to da sie wymienic bez rozrzadu? bo niewykluczone ze jest to pompa.. ale dzisiaj sprawdze jak zachowuje sie chlodnica i termostat. pozdro

    ---------- Post dodany o godzinie 16:06 ---------- Poprzedzający go post został napisany o godzinie 14:07 ----------

    no wiec tak... chłodnica mysle ze dziala bo wentylator z niej wlacza sie po wlaczeniu klimy w termostacie slychac takie tyyyyk co jakis czas jakby cos sie przesuwało wiec mysle ze to bedzie to. wiec pozostaje albo uszczelka co nie bardzo mi sie wydaje i ta nieszczesna pompa :/ i jak to jest? pompy bez wymiany rozrzadu nie wymienie?

  10. #10
    Użytkownik Quadrifoglio Verde Avatar bubu321
    Dołączył
    09 2007
    Mieszka w
    Wrocław
    Auto
    G 1.4 MA 170CV ECU Nexus 8GMF
    Postów
    6,112

    Domyślnie

    - pewnie że mozna wymienic pompę bez wymiany rozrzadu i na twoje zlecenie mechanik to ci zrobi.
    - minie 2.000km i wrócisz do niego z remontem kapitalnym głowicy, zaworów, to na bank.
    do wymiany:

    - pompa wodna.
    - wariator.
    - paski rozrzadu 3 sztuki, napinacze, rolki
    - cymeringi wałków rozrządu.
    _______________________________________
    - AR 156 TS 2.0 ecu M1.5.5
    - 147 1.6 16v 105CV ecu ME7.3.1.
    - G 1.4 MA 170CV@190CV ecu 8GMF przebieg 91000 km.
    + e-Niro KIA 64 kWh battery, 200CV, 400 Nm

Podobne wątki

  1. [145] Problem z chłodzeniem, nawiewem
    Utworzone przez nenetom w dziale 145/146/155
    Odpowiedzi: 19
    Ostatni post / autor: 20-01-2012, 12:17
  2. [155] Problem z chłodzeniem silnika:(
    Utworzone przez Nowicjusz w dziale 145/146/155
    Odpowiedzi: 16
    Ostatni post / autor: 25-05-2011, 13:03
  3. [155] Problem z chłodzeniem
    Utworzone przez bodziok26 w dziale 145/146/155
    Odpowiedzi: 24
    Ostatni post / autor: 07-05-2011, 06:44
  4. problem z ogrzewaniem/ chłodzeniem
    Utworzone przez ufty w dziale 145/146/155
    Odpowiedzi: 24
    Ostatni post / autor: 15-07-2010, 17:31
  5. [155] problem z chłodzeniem
    Utworzone przez maxw-ch w dziale 145/146/155
    Odpowiedzi: 3
    Ostatni post / autor: 13-04-2008, 15:05

Tagi dla tego tematu

Uprawnienia

  • Nie możesz zakładać nowych tematów
  • Nie możesz pisać wiadomości
  • Nie możesz dodawać załączników
  • Nie możesz edytować swoich postów
  •  
Amortyzatory