Strona 1 z 2 12 OstatniOstatni
Pokaż wyniki od 1 do 10 z 13

Temat: Nie odbijające sprzęgło i wysprzęglik

  1. #1
    macmac
    Gość

    Domyślnie Nie odbijające sprzęgło i wysprzęglik

    Witam,
    Ostatnio coraz częściej zdarza mi się, że pedał sprzęgła przy zdejmowaniu z niego nogi nie do końca odbija ale zostaje mniej więcej w połowie. Przeczytałem wszystkie tematy na forum dotyczące tego tematu i diagnoza (narazie teoretyczna) padła na wysprzęglik lub sprężynkę pod pedałem ktura w tych bellach lubi się "rozdwoić". Sprzęgło chodzi gładko.
    Moje pytania:
    1. Czy wysprzęglik jest pod pedałem czyli w kabinie czy w komorze silnika?
    2. Jak sprawdzić poprawność jego działania?
    2. Czy warto go naprawiać (w przypadku jego awarii) czy lepiej odrazu wymienić na nowy?
    Pozdrawiam
    Maciek

  2. #2
    Użytkownik Quadrifoglio Verde Avatar Maciek-156
    Dołączył
    05 2007
    Mieszka w
    Warszawa
    Auto
    AR Stelvio 2.0 Turbo 280KM Veloce 2021
    Postów
    8,623

    Domyślnie

    Pod pedałem jest pompa a wysprzęglik to element wykonawczy i jest na skrzyni biegów. Wymienia się na nowy
    AR Stelvio 2.0 Turbo 280KM Veloce 2021
    Jeep Cherokee 2.0 MJD A9 LIMITED 2014
    Giulietta 1,4TB MA Distinctive 2010
    AR156 1.9 16v JTD M-jet 2004
    AR156 1.6TS 2000
    Wcześniej 7 włoskich aut F (126, 127, UNO DS, TIPO, PUNTO, BRAVA, MAREA)

  3. #3
    macmac
    Gość

    Domyślnie

    Ok, a jak sprawdzić co naprawde jest przyczyną nie odbijającego pedału?

  4. #4
    Użytkownik Rowerzysta Avatar khropek
    Dołączył
    02 2010
    Mieszka w
    Bielsko-Biała SB....
    Auto
    Alfa Romeo 159 2.0JTDm 170KM 07/2009
    Postów
    327

    Domyślnie

    Na początek sprawdzenie poziomu płynu hamulcowego, potem sprawdzenie przewodów, dolej płynu jak będzie mało, po pompuj troche, w razie czego odpowietrz (da się bez specjalnych urządzeń-znam to z doświadczenia) pompa znajduję się pod pedałem w kabinie, sprawdź jej stan, a wysprzęglik jest w skrzyni, teraz pytanie jaki masz, ja np miałem łożysko z wysprzęglikiem "aktywator" i niestety jedynie wymiana na nowy. Przy okazji w razie potrzeby zdjęcia skrzyni w celu wymiany, rozważ kwestię wymiany sprzęgła.

  5. #5
    romek126
    Gość

    Domyślnie

    Szukaj wycieku. Jeśli skrzynia mokra dołem to wysprzęglik, jak wszędzie sucho to pompa. Może też przewód po drodze gdzieś popuszczać. Dokładnie musisz przeszukać czy nie ma wycieku.

  6. #6
    macmac
    Gość

    Domyślnie

    Wycieku nigdzie nie widać. Dodam, sytuacja pojawia się po przejechaniu ok 20 km w tym korki.

  7. #7
    romek126
    Gość

    Domyślnie

    Możesz jeszcze odpowietrzyć układ, jeśli na chwilę będzie poprawa to gdzieś musi być nieszczelneść. Jeśli odpowietrzanie nic nie zmieni to pompa pod pedałem padła.

  8. #8
    tomek86
    Gość

    Domyślnie

    Witam.
    Mam w mojej Alfe 147 1.9 jtd problem z pedalem sprzegła a mianowicie wyczuwam na pedale luz ok 2 cm dopiero poziej sprzegło chodzi ciezej.Jak odpuszcze pedal to wraca do poczatkowej pozycji ale przy ponownym wcisnieciu znow najpierw jest 2 cm luzu i dopiero łapie.Co to moze byc??
    Dodam ze sprzegło zostało wymienione, biegi raczej wchodza normalnie bez zadnych problemow,plyn hamulcowy w zbiorniczku na poziomie ok 3 cm ponizej max.
    Z gory dziekuje za wszyskie rady.
    Pozdrawiam forumowiczów.

  9. #9
    wojtekml
    Gość

    Domyślnie

    Cytat Napisał tomek86 Zobacz post
    Witam.
    Mam w mojej Alfe 147 1.9 jtd problem z pedalem sprzegła a mianowicie wyczuwam na pedale luz ok 2 cm dopiero poziej sprzegło chodzi ciezej.Jak odpuszcze pedal to wraca do poczatkowej pozycji ale przy ponownym wcisnieciu znow najpierw jest 2 cm luzu i dopiero łapie.Co to moze byc??
    Dodam ze sprzegło zostało wymienione, biegi raczej wchodza normalnie bez zadnych problemow,plyn hamulcowy w zbiorniczku na poziomie ok 3 cm ponizej max.
    Z gory dziekuje za wszyskie rady.
    Pozdrawiam forumowiczów.
    Odpowietrz wysprzęglik, jest pod akumulatorem (no chyba że masz wersję z wysprzęglikiem w skrzyni).
    Dolej płynu hamulcowego na max lub jak nie wiesz jaki tam był to najlepiej wymień płyn.
    Sprawdź czy masz sprężynkę nad pedałem sprzęgła (czasami potrafi pęknąć i wylecieć na zewnątrz).
    Można jeszcze sprawdzić czy nie ma luzów na tulei trzymającej cały pedał sprzęgła.
    Jeśli to już zrobisz i nadal będzie problem to pozostaje wymiana pompy sprzęgła (to ta pod pedałem sprzęgła).
    Pozdrawiam

  10. #10
    tomek86
    Gość

    Domyślnie

    Dziekuje za porady, jutro do tego zajrze.
    pozdrawiam

Podobne wątki

  1. Sprzęgło i wysprzęglik 147 1.9JTD
    Utworzone przez Drwaler w dziale 147
    Odpowiedzi: 3
    Ostatni post / autor: 16-12-2015, 11:44
  2. Padło sprzęgło czy wysprzęglik ? POMOCY !!!
    Utworzone przez karas KRK w dziale GT
    Odpowiedzi: 1
    Ostatni post / autor: 04-08-2014, 07:36
  3. Sprzęgło czy wysprzęglik?
    Utworzone przez stelix w dziale 156
    Odpowiedzi: 4
    Ostatni post / autor: 09-11-2012, 20:40
  4. sprzęgło, wysprzęglik, pompka sprzęgła ?
    Utworzone przez Qubus24 w dziale 147
    Odpowiedzi: 24
    Ostatni post / autor: 09-05-2012, 18:26
  5. Wysprzęglik/sprzęgło/skrzynia? Problem, pytanko
    Utworzone przez Marjachi w dziale 156
    Odpowiedzi: 10
    Ostatni post / autor: 30-01-2012, 16:45

Tagi dla tego tematu

Uprawnienia

  • Nie możesz zakładać nowych tematów
  • Nie możesz pisać wiadomości
  • Nie możesz dodawać załączników
  • Nie możesz edytować swoich postów
  •  
Amortyzatory