Strona 1 z 2 12 OstatniOstatni
Pokaż wyniki od 1 do 10 z 11

Temat: 1,4 bx problem z paleniem na zimno

  1. #1
    Użytkownik Świeżak Avatar Jesion
    Dołączył
    05 2008
    Mieszka w
    Dolny Śląsk
    Auto
    AR 33 1,7 ie; AR 75 2,0 T.S.
    Postów
    108

    Domyślnie 1,4 bx problem z paleniem na zimno

    Witajcie,
    szukam przyczyny od dłuższego czasu i bez rezultatów. Otóż po dłuższym postoju zwykle z rana zapala za 3 - 4 razem, dławi, "puka", szarpie. Zgaśnie zapalę, pochodzi trochę nierówno, i potem już normalnie pracuje silnik, moc wszystko jest. Gdy silnik ciepły i po krótkich postojach zapala od "pierwszego". Pompę paliwa wymieniłem, filtr paliwa. Z obserwacji wygląda to tak jakby brakowało paliwa do rozruchu, zapowietrza się układ do momentu nabicia przez pompkę. Podpowiedzcie mi proszę, gdzie w tym układzie paliwowym znajduje się zawór zwrotny? Czy ktoś z Was miał podobny problem. Proszę o pomoc co z tym zrobić.

  2. #2
    RAFALPD7
    Gość

    Domyślnie

    Możliwe ,że to któryś z czujników-podciśnienia,temperatury powietrza ,cieczy
    lub lambda szczerze - trudno to ocenić.Diagnostyka komputera raczej wykazałaby usterkę - najszybsza i najskuteczniejsza metoda.

  3. #3
    Administrator ds. moderatorów Quadrifoglio Verde Avatar 75andrew155
    Dołączył
    05 2006
    Mieszka w
    Warszawa
    Auto
    155 V6 1996 .r 155V6 1995r 3.0 12V
    Postów
    11,237

    Domyślnie

    Pompa paliwa ma zawór zwrotny a w układzie paliwowym regulator utrzymuje stałe ciśnienie paliwa. Może trzeba przejrzeć wtryskiwacze lub przeczyścić silniczek krokowy

    Alfa Romeo 75 Turbo 1987
    alfa Romeo 75 Turbo America 1990
    Alfa Romeo Giulietta 1.6 1983
    Alfa Romeo 145 1.4 boxer 1997
    Alfa Romeo 155 V6 1996
    Alfa Romeo 155 V6 1993 3.0 12V przekładka do 1.8 8v 1995

  4. #4
    Użytkownik Świeżak Avatar Jesion
    Dołączył
    05 2008
    Mieszka w
    Dolny Śląsk
    Auto
    AR 33 1,7 ie; AR 75 2,0 T.S.
    Postów
    108

    Domyślnie

    Dzięki za podpowiedzi, regulator ciśnienia paliwa podmieniałem (miałem z 33-trójki) i bez zmian, pompy jestem pewien sprawdzane ciśnienie, wtryskiwacze do sprawdzenia. Czy byłby ktoś z Was jest w stanie sprawdzić u siebie typ markę nr silniczka krokowego przy tym silniku (1,4 bx) bo nie jestem pewien czy to odpowiedni tam jest i podać jakie macie u siebie wolne obroty zaraz po rozruchu? U mnie na zimno niewiele ponad tysiąc obr/min chyba coś za mało tak myślę...

  5. #5
    RAFALPD7
    Gość

    Domyślnie

    Mój silnik krokowy ma numer B02\01 A2356 firma magneti-marelli.Gdy uruchamiam silnik i jest zimno tak jak dziś rano to mam(odpalam bez wciskania przepustnicy) skok do 2000 rpm i spadek na ~1300.Jak odpalam z gazem to chwile obroty falują 1200-1500,ale silnik musi być zimny.Lepiej wychodzi odpalanie ze zdjętą nogą z pedału gazu.Byś mieszkał blisko to byśmy na chwile podłączyli moje czujniki i powinno wyjść "co jest pięć"

  6. #6
    Użytkownik Fachowiec Avatar Rzmudzior
    Dołączył
    09 2009
    Mieszka w
    wschód
    Auto
    145 1.4 TS '00, Fiat Croma 1.8 '07
    Postów
    2,192

    Domyślnie

    Przepustnice w tym silniku to wredne cholery, lubią się zabijać nagarem i sklejać z obudową. Silniczek znajdź w eperze, po VINie. A na zapieczone wtryski moja babcia miała stary ludowy sposób - czyścik do paliwa (STP, Sonax, Liqui Moly), jeśli nie są całkiem martwe, to często wystarcza.
    Z Alfą jak z kobietą... Żyć trudno, a zabić szkoda

    Alfa Romeo 145, Toyota Yaris, Fiat Croma
    https://makramomaniak.pl/

  7. #7
    Użytkownik Świeżak Avatar Jesion
    Dołączył
    05 2008
    Mieszka w
    Dolny Śląsk
    Auto
    AR 33 1,7 ie; AR 75 2,0 T.S.
    Postów
    108

    Domyślnie

    nie wiem czy częściowo wina nie leży też po stronie silniczka krokowego bo oryginalnie ma być rzeczywiście Magneti Marelli B02/01 a u mnie jest MM B02/00 taki był jak Alfę kupiłem. Czy dałbyś radę Kolego RAFALPD7 sprawdzić jaki długi jest ten ruchomy trzpień w krokowcu, u nie 21 mm. Będę wdzięczny. Może jest za długi i dławi powietrze przy rozruchu!? no i te obroty powinny być wyższe ok 2000 rpm....
    Ostatnio edytowane przez Jesion ; 09-07-2010 o 09:24

  8. #8
    RAFALPD7
    Gość

    Domyślnie

    U mnie też jest 21 mm w spoczynku.
    no i te obroty powinny być wyższe ok 2000 rpm....
    Obroty biegu jałowego (na zimno) to coś około 1200-1300 rpm,a 850+-50 na rozgrzanym silniku.A jak tam ze świecami i okablowaniem wysokiego napięcia?

  9. #9
    Użytkownik Świeżak Avatar Jesion
    Dołączył
    05 2008
    Mieszka w
    Dolny Śląsk
    Auto
    AR 33 1,7 ie; AR 75 2,0 T.S.
    Postów
    108

    Domyślnie

    u mnie ma takiego skoku do 2000 rpm na początku staje o 1100 - 1200 jak załapie za trzecim razem, to wygląda tak jakby pompa musiała nabić ciśnienie w układzie, nie wiem ale potem trzyma obroty, czemu takie spadki się robią w układzie paliwowym, zaworek zwrotny byłby winien, inwestować w nową pompę? "ssanie" można jakoś podciągnąć, podregulować?

  10. #10
    RAFALPD7
    Gość

    Domyślnie

    A słyszysz pompę paliwa po włączenie zapłonu?U mnie pompuje paliwo zanim zapalę.

Podobne wątki

  1. [MiTo] Dziwny problem z paleniem
    Utworzone przez cross099 w dziale MiTo/Giulietta
    Odpowiedzi: 4
    Ostatni post / autor: 31-12-2015, 13:16
  2. !!POMOCY!! Problem z paleniem.
    Utworzone przez Asol93 w dziale 156
    Odpowiedzi: 3
    Ostatni post / autor: 10-06-2013, 17:55
  3. 1.8 problem z paleniem:/
    Utworzone przez borsuk916 w dziale 156
    Odpowiedzi: 9
    Ostatni post / autor: 30-06-2012, 00:06
  4. [145] Alfa 145 boxer, problem z paleniem
    Utworzone przez jarco w dziale 145/146/155
    Odpowiedzi: 0
    Ostatni post / autor: 22-05-2012, 11:19
  5. [146] Problem z kluczykowaniem i paleniem
    Utworzone przez o-w-c-a w dziale 145/146/155
    Odpowiedzi: 0
    Ostatni post / autor: 26-04-2009, 19:18

Tagi dla tego tematu

Uprawnienia

  • Nie możesz zakładać nowych tematów
  • Nie możesz pisać wiadomości
  • Nie możesz dodawać załączników
  • Nie możesz edytować swoich postów
  •  
Amortyzatory