Strona 1 z 2 12 OstatniOstatni
Pokaż wyniki od 1 do 10 z 13

Temat: Awaria - Brak Klimy

  1. #1
    enzo_pl
    Gość

    Domyślnie Awaria - Brak Klimy

    Witam,

    Na początku zacznę od tego że niewiem jak doszło do awarii bo autem poruszała się niestety moja żona !!

    Wróciła do domu, i oznajmiła że leciał chwilę dym z pod maski po prawej stronie.
    Odpalam auto, dymu nie ma... Faktycznie czuć strasznie smród spalenizny z oklic sprężarki klimy, chłodnicy klimy - w każdym razie prawy doł auta.

    Co dziwne, klima działa a teraz już nie (ciepłe powietrze), dodatkowo nie działają wentyaltory (nie załączają się). Sprawdzałem stan płynu chłodniczego - i jest tyle ile było, więc ten dym to nie para.

    Myślałem że może to kwestia wiatraków które mogły się spalić, więc odłączyłem czujnik temp. na termostacie - i najpierw działały oba wiatraki wolno (1 bieg) a po chwili przełączyły się w drugi bieg.

    Teraz już nic nie rozumiem ??

  2. #2
    Użytkownik Romeo Avatar aniol_jojo
    Dołączył
    09 2008
    Mieszka w
    Ruszów
    Auto
    156 SW - 2.4 JTDm 2004r
    Postów
    1,987

    Domyślnie

    Bardzo możliwe że to nie była kwestia zwarcia tylko po prostu któryś z przewodów od klimy strzelił i cały czynnik uciekł a co za tym idzie "dym spod maski". Najpierw sprawdź czy sprężarka się kręci ale nie koło tylko zajrzyj miedzy kołem a obudową jej "w środku" Proponuję wybrać się również do jakiegoś warsztatu by sprawdzić czy jest czynnik oraz na sprawdzenie szczelności układu. Zerknij również na bezpieczniki czy któryś się nie spalił - jeśli było jakieś zwarcie to na pewno coś będzie przepalone teraz kwestia co...
    "Alfa chociaż mała prowokuje do zgwałcenia pierwszych stu stron kodeksu drogowego."
    jest: 156 2.4 JTD 04r...
    była: Gtv 2.0 Twin Spark Verde Tropico 96r...

  3. #3
    Keeperek
    Gość

    Domyślnie

    Jakby strzelił przewód to by nie śmierdziało spalenizną. Czynnik chłodniczy jest bezwonny, olej da się odczuć, ale napewno nie jak spalenizna. Z resztą gdyby taki przewód strzelił to było by wkoło pełno oleju (tłuste plamy) raczej ciężko by było tego nie zauważyć. Ja myślę że coś się stało ze spreżarą klimy a dokładniej ze sprzęgiełkiem. Może cewka się wyjarała chociaż to mało prawdopodobne bo większość ma wlutowane termiki (po przekroczeniu ok 120-130st element przepala się i przerywa obwód cewki).
    Możliwe że to sprzęgiełko się zatarło. Ja sugeruje zerknąć pod maskę i zobaczyć czy sprężarka załącza się. Słychać wtedy harakterystczne cyknięcie i cewka przyciąga tarczę sprzęgiełka (tarcza zaczyna się obracać)

  4. #4
    enzo_pl
    Gość

    Domyślnie

    z klimą jest jeszcze ten problem , że u mnie działa cały czas - taka wersja auta.
    Sprawdzę czy łożysko się kręci...

    Tyle że nadal nie włączają się wiatraki chłodnicy, zarówno głownej cieczy jak i klimy.

    Druga sprawa że od 3 miesięcy auto trochę hałasowało tzn. z okolic klimy (w każdym razie przy pasku) były hałasy, takie trochę tarcie (jakby rolka była rozwalona - sprawdzone i była sprawna). MEchanik twierdził że to pewnie klima.
    Teraz hałas nadal występuje (nic nic się nie zmieniło), nie słyszę u siebie cykania klimy... nigdy nie słyszałem (w innych autach zawsze), ale chłodziło bardzo elegenacko.
    Ostatnio edytowane przez enzo_pl ; 12-07-2010 o 18:50

  5. #5
    Keeperek
    Gość

    Domyślnie

    Za pewne sprzęgiełko klimy było za mocno spasowane i kręciło się cały czas dlatego nie słyszałeś cykania, w końcu sie zatarło. Niewiem jak w alfie ale chyba w większości aut stosuje się specjalne podkładku pod tarczę sprzegła (wyciąga się je w miare zużywania tarczy żeby tarcza nie ślizgała się) Możliwe że ktoś kiedyś grzebał przy tej sprężarce i tarcza była mocno spasowana i kręciła się non stop.

    Napisz coś więcej to będzie można postawić lepszą diagnoze:
    1. Sprawdź czy wogóle jest czynnik (znajdz obie rurki aluminiowe idące do kompresora, odkręć jedną czarną kapkę) i naciśnij delikatnie na wentylek, powinno syknąć (zrób to szybko żeby za duzo nie uciekło, ale bez obaw ucieknie z pare gram to bez znaczenia przy prawidłowo napełnionym układzie)
    2. Odepnij kabelek od sprężarki, weź miernik i jedną sondę do masy a drugą do kabelka, w ten sposób zmierzysz rezystancję cewki, podaj ile Ohm ci wyszlo. Jeśli wogóle nic to cewka spalona. (albo spalony bezpiecznik termiczny)
    3. Daj znać czy tarcza sprzęgiełka kręci się po włączeniu klimy czy cały czas czy wcale? Jeśli wcale możesz na chwilę podać +12V na ten kabelek i jeśli się załączy to znaczy że cewka nie jest spalona.
    Ostatnio edytowane przez Keeperek ; 12-07-2010 o 19:24

  6. #6
    Użytkownik Quadrifoglio Verde Avatar alces1
    Dołączył
    07 2007
    Mieszka w
    Żegocina
    Auto
    AR 159 JTDm Ti, AR Giulietta Sport, AR Spider 3.0 V6
    Postów
    6,673

    Domyślnie

    Cytat Napisał enzo_pl Zobacz post
    z klimą jest jeszcze ten problem , że u mnie działa cały czas - taka wersja auta.
    Masz ją po prostu zaprogramowaną tak by uruchamiała się wraz z uruchomieniem samochodu.
    Na forum jest opisane jakich kombinacji przycisków trzeba użyć, żeby wyłączyć tą opcję.
    Pozdrawiam.
    - Rafał

    Sprzedam naklejki: koniczynki QV 3D
    http://www.forum.alfaholicy.org/pozo..._dostepne.html

  7. #7
    enzo_pl
    Gość

    Domyślnie

    wiem że mam tą opcje... ale to nie zmienia faktu że powinienem słyszeć cykanie co jakiś czas, przeciez sprężarka pracuję z przerwami (wiem bo miałem już kilka aut, zresztą włoskich).

    Jak patrze, to koło pasowe się kręci od klimy, ale ten środek pozostaje nieruchomy. Takie mam wrażenie ale reki sobie nie dam uciąć bo mam 2.4 i w tym silniku naprawde nic nie widac pod maska, tak jest ciasno. Musiałym koło wykręcić żeby to zobaczyć. Ale takie mam wrażenie.

    Wszystkie hałasy z przed awarii - nadal są słyszalne - bez zmian.

    Wiatraki już chodzą (moje niedopatrzneie, ostro ją przycisnąłem to się włączyły).

    Sprawdzę jutro czynnik i opór.

    Co do czynnika to raczej powinno być ok. Dlatego że kupiłem auto z niesprawną jedną rurką od klimy, wymieniłem na nową i sprawdziłem cały układ, napełniany był jakieś 2 miesiące temu.

  8. #8
    enzo_pl
    Gość

    Domyślnie

    nie mam możliwości sprawdzenia cewki itd.

    Sprawdziłem czynnik - i jest ok.

    Nie wiem jakie są koszta wymiany sprzęgła ? Czy nie lepiej wymienić całą sprężarke ?
    Widziałem że sprężarki mają ceny około 400 zł (oczywiście za używkę).

  9. #9
    Keeperek
    Gość

    Domyślnie

    W ciemno wymiana to dopiero może być kosztowna. Spróbój pomierzyć to co ci pisałem, a przynajmniej weź kawałek kabelka i podłącz do + akumulatora i dotknij drugim końcem do kabelka przy sprężarce. Sprzęgiełko powinno cyknąć. Jeśli to tylko spalona cewka to bym się nie zastanawiał i wymienił cewke. Przy odrobinie szczęścia (choć nie wiem jak w alfie) daje się to wymienić bez demontażu sprężarki i wypuszczania czynnika. Jeśli się jednak nie czujesz na siłach to podjedź do elektryka samochodowego on będzie wiedział jak to sprawdźić i nie skasuje Cie tak jak w warsztacie z klimą
    Ostatnio edytowane przez Keeperek ; 13-07-2010 o 19:47

  10. #10
    enzo_pl
    Gość

    Domyślnie

    w który kabelek mam to wpiąć ? mam silnik 2.4 jtd, może mi wskazać gdzie to konkretnie wpiąć ?

Podobne wątki

  1. brak klimy
    Utworzone przez kolekszy w dziale 156
    Odpowiedzi: 0
    Ostatni post / autor: 01-06-2014, 17:24
  2. Awaria na trasie, brak mocy, max 120 km/h
    Utworzone przez patryk_dziedzic w dziale 147
    Odpowiedzi: 5
    Ostatni post / autor: 27-07-2013, 14:34
  3. Awaria nawiewu i klimy
    Utworzone przez 0ki w dziale 156
    Odpowiedzi: 7
    Ostatni post / autor: 28-12-2011, 13:25
  4. awaria wiatraka klimy
    Utworzone przez haribo w dziale 156
    Odpowiedzi: 1
    Ostatni post / autor: 11-06-2010, 13:39
  5. [166] Awaria klimy. Pomocy!
    Utworzone przez sirpawel w dziale 166
    Odpowiedzi: 24
    Ostatni post / autor: 27-07-2008, 14:27

Tagi dla tego tematu

Uprawnienia

  • Nie możesz zakładać nowych tematów
  • Nie możesz pisać wiadomości
  • Nie możesz dodawać załączników
  • Nie możesz edytować swoich postów
  •  
Amortyzatory