Pokaż wyniki od 1 do 6 z 6

Temat: Awaria na trasie, brak mocy, max 120 km/h

  1. #1
    Użytkownik Rowerzysta
    Dołączył
    04 2012
    Auto
    Alfa Romeo 147 1.9 JTD 140 KM 2003r.
    Postów
    80

    Domyślnie Awaria na trasie, brak mocy, max 120 km/h

    Witam Panowie i Panie. Mam problem, jestem w trasie, 300 km od domu, własnie na autostradzie coś mi się stało w mojej 147 1.9 JTD, jechałem normalnie, w pewnym momencie odcięło moc, mogę jechać max 120 km/h. Dodam że od wczoraj wyskakuje mi komunikat "0 km to service" czy coś w tym stylu, nie wiem co jest grane, jechać dalej czy nie jechać ? auto nie kopci itd, turbina nowa. Możliwe że to jakiś tryb awaryjny ze wzgl na serwis ? Można to jakoś wykasować samemu ???
    Dzieki z góry za pomoc

  2. #2
    Użytkownik Ogier
    Dołączył
    02 2012
    Auto
    Alfa Romeo 147 1.9 było
    Postów
    177

    Domyślnie

    A nie wyskoczyl Ci sygnał Motor control system failure, i czerowna ikonka silnika. Jak tak to masz jeden z ponizszych problemów

    Cytat Napisał Maciek-156 Zobacz post
    “Motor Control System Failure” komunikat tej treści niespodziewanie pojawia się na ekranie komputera pokładowego AR156/147 z silnikiem JTD auto traci moc, a odzyskuje ją dopiero po wyłączeniu silnika i ponownym uruchomieniu. Dzieje się to najczęściej w sytuacjach kiedy jedziemy na wysokim biegu „4” „5” lub „6” (kto ma oczywiście) z niewielką prędkością obrotową silnika (2000obr/min lub mniej) i chcemy dynamicznie przyspieszyć wciskając pedał przyspieszenia do podłogi, a tu niemiła niespodzianka pi,pi i samochód „stracił turbo”. Tymczasowym rozwiązaniem (jeśli jesteśmy np. w trasie) jest wyłączenie silnika jego powtórne uruchomienie i pamiętanie podczas jazdy o delikatnym przyspieszaniu, ale co zrobić aby problem nie występował? Rozwiązaniem jest sprawdzenie i wyczyszczenie kilku elementów, które odpowiedzialne są za utrzymanie właściwego ciśnienia doładowania.
    W pierwszej kolejności należy zacząć od dokładnego czyszczenia czujnika ciśnienia doładowania – to ta czarna kostka przykręcona jedną śrubą na środku kolektora ssącego z napisem BOSCH:
    http://sklep.intercars.com.pl/993532...7&pic=0&moto=0
    Należy ją wymoczyć w benzynie ekstrakcyjnej i delikatnie wymyć miękkim pędzelkiem (szczególnie ten żółty języczek pomiarowy).
    To jednak nie załatwia sprawy gdyż w kolektorze ssącym mamy mnóstwo sadzy pomieszanej z olejem –potrzebne będzie czyszczenie zaworu EGR połączone z czyszczeniem kolektora ssącego – zostało to tutaj opisane:
    http://www.forum.alfaholicy.org/zrob...td_2004_a.html
    Po operacji czyszczenia zaworu EGR warto dołożyć mu zaślepkę z otworami – traktuje o tym ten temat:
    http://www.forum.alfaholicy.org/147_...12542-egr.html
    W dalszej kolejności należy przyjrzeć się zmiennej geometrii turbiny, a właściwie jej sterowaniu. Głównym winowajcą jest zaworek elektromagnetyczny (overboost) – znajduje się na pasie przednim.
    Łatwo sprawdzić czy spełnia on właściwie swoją rolę. Na pracującym silniku odpinamy od niego wtyczkę obserwując jednocześnie „sztangę” siłownika („gruchy”) po odłączeniu powinna się wysunąć z siłownika, a po podłączeniu sztanga powinna się cofnąć w miarę dynamicznie – jeśli czyni to wolno to mamy problem albo szwankuje sterowanie, albo niestety mamy zapieczone kierownice zmiennej geometrii. Na zapieczone kierownice pomóc może tylko demontaż turbosprężarki, ale już z zaworkiem poradzimy sobie sami.
    Należy go wyczyścić i nasmarować (jeśli ktoś posiada zaworek starego typu), albo niestety wymienić jeśli ktoś ma zaworek po modyfikacji (klejony) – procedura czyszczenia opisana jest tutaj:
    http://www.forum.alfaholicy.org/zrob...on_manual.html
    Pozostaje jeszcze kontrola i ewentualna wymiana gumowych wężyków podciśnienia (jeśli mają więcej niż 3-4 lata warto wymienić) tych dochodzących do zaworka i do siłownika („gruchy”) na turbinie – dobrze jest założyć na nie małe opaski zaciskowe.
    Uwaga: Czyszczenie overboosta nie zawsze pomaga - trzeba go wymienić i obowiązkowo wężyki podciśnieniowe (wszystkie!) - nawet jeśli wg nas cięgno "gruchy" chodzi prawidłowo

    Jeśli komunikat “Motor Control System Failure” pojawia się podczas przyspieszania ale ginie po odpuszczeniu pedału przyspieszenia (nie jest konieczne wyłączanie silnika, to prawdopodobnie mamy kłopoty z ciśnieniem paliwa na listwie wtryskowej . W takich sytuacjach pomaga czyszczenie regulatora ciśnienia paliwa (zaworu redukcyjnego) znajduje się na pompie. Dobrze jest też przeczyścić układ paliwowy – np. wlewając jakiś środek czyszczący i wiążący wodę – np. STP, no zdecydowanie zainteresować się filtrem paliwa

    Jeszcze taki dopisek:

  3. #3
    Użytkownik Pirat drogowy
    Dołączył
    09 2012
    Auto
    Citroen C5 Tourer 2.0HDi
    Postów
    234

    Domyślnie

    Cytat Napisał patryk_dziedzic Zobacz post
    mogę jechać max 120 km/h
    więc do domu dojedziesz a pewnie masz kłopoty albo z turbiną, egr-em albo układem wtryskowym. może być pęknięta jakaś rura dolotowa od IC ale wtedy by raczej kopcił i głośno chodził


    Cytat Napisał patryk_dziedzic Zobacz post
    Możliwe że to jakiś tryb awaryjny ze wzgl na serwis ? Można to jakoś wykasować samemu ???
    dlatego zawsze mam pod ręką interfejs i laptopa. odczyt błędów i będzie wiadomo co się dzieje a serwis nie ma nic do tego

  4. #4
    Użytkownik Rowerzysta
    Dołączył
    04 2012
    Auto
    Alfa Romeo 147 1.9 JTD 140 KM 2003r.
    Postów
    80

    Domyślnie

    no mam nadzieje, że nie turbina bo ta ma rok ;/ auto w ogole jest mułowate, nie tylko to że max 120, po prostu nie ma mocy. oby to był tylko ten EGR to może uda się go wyczyścić...

  5. #5
    Użytkownik Quadrifoglio Verde Avatar jaboleq
    Dołączył
    06 2010
    Mieszka w
    Tychy
    Auto
    AR 156 SW 1.9 16V powered by @sdero
    Postów
    7,325

    Domyślnie

    a po zgaszeniu silnika i ponownym odpaleniu nadal miałeś brak mocy?
    ::::::: I am IN LOVE with trance! ::::::: Moja włoszka :::::::

  6. #6
    Użytkownik Maniak resoraków Avatar micorl
    Dołączył
    08 2012
    Mieszka w
    Siewierz/Mierzęcice
    Auto
    147 FL JTDM 16v TI Q2 - była,159SW JTDM 16v TI - była,A147 FL 1.6 T.S, Giulietta JTDM 2.0
    Postów
    852

    Domyślnie

    Wg mnie na bank masz MCSF, o którym pięknie się rozpisał kiedyś Maciek-156

Podobne wątki

  1. [159] Brak mocy/ utrata mocy/ poszarpywanie
    Utworzone przez chemiczny w dziale 159/Brera/Brera Spider
    Odpowiedzi: 12
    Ostatni post / autor: 27-05-2018, 15:36
  2. Odpowiedzi: 10
    Ostatni post / autor: 30-08-2015, 21:02
  3. [159] Kompletny brak kultury silnika 1.9JTDM: klepie, brak mocy
    Utworzone przez Maciej69 w dziale 159/Brera/Brera Spider
    Odpowiedzi: 11
    Ostatni post / autor: 05-05-2014, 16:43
  4. [146] Brak mocy, brak prędkości, twarde hamulce, dyskoteka w tylnym lewym świetle
    Utworzone przez Larrond w dziale 145/146/155
    Odpowiedzi: 31
    Ostatni post / autor: 08-04-2013, 17:36
  5. [155] Brak 4'tego biegu po po trasie. O co chodzi?
    Utworzone przez GrzesiuŻar w dziale 145/146/155
    Odpowiedzi: 15
    Ostatni post / autor: 26-04-2012, 09:59

Tagi dla tego tematu

Uprawnienia

  • Nie możesz zakładać nowych tematów
  • Nie możesz pisać wiadomości
  • Nie możesz dodawać załączników
  • Nie możesz edytować swoich postów
  •  
Amortyzatory