Strona 1 z 3 123 OstatniOstatni
Pokaż wyniki od 1 do 10 z 24

Temat: Co jest zepsute ??

  1. #1
    Użytkownik Maniak resoraków
    Dołączył
    07 2010
    Mieszka w
    Sanok
    Auto
    Alfa 156 2.0TS16V + LPG 2000R
    Postów
    41

    Domyślnie Co jest zepsute ??

    Kupiłem kilka dni temu alfe 156 2.0 16v LPG 2000R 155KM
    Autko od początku bardzo falowało na luzie, podczas jazdy na benzynie nie mogło przekroczyć 4000obrotów na LPG nie było z przyśpieszaniem problemów. Przeczyściłem przepływkę i auto zaczęło bez problemu na benzynie wkręcać się na samą górę ale za to na LPG nie da się jechać auto ledwie z bólem dokręca się do 2000. Kupiłem nową przepływkę lecz objawy są dokłanię takie same. Na wyświetlaczu świeci się kontrolka wtrysku a na Alfadiagu są następujące błędy:
    P0340
    P0130
    P1653

    Co jest zepsute
    Pozdrawiam

    Dodam że wydaje mi się ze auto coś za dużo pali.
    Ostatnio edytowane przez petro_m ; 29-07-2010 o 07:06

  2. #2
    Użytkownik Quadrifoglio Verde Avatar bubu321
    Dołączył
    09 2007
    Mieszka w
    Wrocław
    Auto
    G 1.4 MA 170CV ECU Nexus 8GMF
    Postów
    6,112

    Domyślnie

    - nie ma informacji czy były robione testy wszystkich czujników, czyli kasujemy wszystkie blędy i robimy testy czujników.
    - obserwujemy czy jest reakcja elektromagnesów, poniewaz masz bląd wariatora, P1653.
    - należy także podać wartość parametrów TRA, FRA , Lambda Regulation row 1, czyli zrobić porządną diagnostykę.
    - podane błędy nie sugerują, ze to przepływomierz do wymiany, chyba że to tzw. nie trafiony zakup.
    - z przyklejonego tematu o bledach OBDII, usterka sondy lambda, czyli brak połączenia sparadyczny.
    P0130 - Czujnik O2 (Bank 1 Czujnik 1) - usterka*
    P0130 - Heated O2 Sensor Circuit Malfunction (Bank 1 Sensor 1)*
    - jesli odczytujesz te blędy alfadiagiem, to podawaj zrzuty, tam są także parametry środowiskowe podczas powstania tego blędu.
    - auto na gazie, to wg. procedury regulujemy gaz a potem benzynę.
    - z przyklejonego tematu o bledach

    P0130 P0150 P1177 P1178 P1176 P1173 - Jeśli ktoś posiada instalację LPG, to wszystkie te błędy mogą się pojawić przy złej regulacji LPG lub/i niewydolnym reduktorze. Dodatkowo większość z tych błędów pokazuje dopiero AlfaDiag, UniDiag ich nie widzi.
    UWAGA! Na liczniku nie pali się kontrolka CheckEngin! Ale problem złej mieszanki istnieje!
    --

    P1171 -> Self-Adaptation Parameters DTV
    P1172 -> Self-Adaptation Parameters TRA
    P1173 -> Self-Adaptation Parameters FRA
    P1325 -> Knock Evaluation Circuit
    P1511 -> Throttle Valve Potentiometer MDS (DKS)
    P1512 -> MDS Motor Blocked
    P1513 -> MDS Final Stage
    P1531 -> Conditioner Compressor Relay
    P1653 -> Timing Variator
    P1654 -> Modular Manifold
    U1600 -> Immobiliser

    --

    --
    Ostatnio edytowane przez bubu321 ; 29-07-2010 o 10:24
    _______________________________________
    - AR 156 TS 2.0 ecu M1.5.5
    - 147 1.6 16v 105CV ecu ME7.3.1.
    - G 1.4 MA 170CV@190CV ecu 8GMF przebieg 91000 km.
    + e-Niro KIA 64 kWh battery, 200CV, 400 Nm

  3. #3
    grafex
    Gość

    Domyślnie

    Nie napisałeś jaką tam masz instalacje, a to zasadnicza sprawa.

  4. #4
    Użytkownik Maniak resoraków
    Dołączył
    07 2010
    Mieszka w
    Sanok
    Auto
    Alfa 156 2.0TS16V + LPG 2000R
    Postów
    41

    Domyślnie

    Cytat Napisał grafex Zobacz post
    Nie napisałeś jaką tam masz instalacje, a to zasadnicza sprawa.
    Instalacja to stag 300 ma nie cały rok

    Za nim podałem te błędy wcześniej wszystkie wykasowałem, pojeździłem trochę na samej benzynie i to są błędy które wystąpiły podczas jazdy na benzynie.

    ---------- Post dodany o godzinie 10:05 ---------- Poprzedzający go post został napisany o godzinie 09:03 ----------

    To są te błędy z Alfadiag

    http://sanok.ledinfo.pl/forum/20100728052.jpg
    http://sanok.ledinfo.pl/forum/20100728053.jpg
    http://sanok.ledinfo.pl/forum/20100728054.jpg
    Ostatnio edytowane przez petro_m ; 29-07-2010 o 08:44

  5. #5
    grafex
    Gość

    Domyślnie

    Po kolei:
    1. CZUJNIK HALLA
    2. BŁĄD SONDY LAMBDA
    3. CZUJNIK NA ROZRZĄDZIE

    ---------- Post dodany o godzinie 10:46 ---------- Poprzedzający go post został napisany o godzinie 10:42 ----------

    A tak z sensem to:
    Kiedy wymieniałeś rozrząd i czy był ustawiany z blokadami?
    Przypuszczam że zła regulacja gazu uszkodziła sondę.
    W ostateczności uszkodzenie czujników lub brak styków na ich kostkach-położenia wału. (choć szczerze wątpię)

    ---------- Post dodany o godzinie 10:48 ---------- Poprzedzający go post został napisany o godzinie 10:46 ----------

    STAG 300
    Ta instalacja ma wiele możliwości regulacyjnych i przy dobrym doborze dysz oraz prawidłowej regulacji doskonale adaptuje się w samochodzie w którym jest zamontowana.

  6. #6
    Użytkownik Maniak resoraków
    Dołączył
    07 2010
    Mieszka w
    Sanok
    Auto
    Alfa 156 2.0TS16V + LPG 2000R
    Postów
    41

    Domyślnie

    Auto kupiłem kilka dni temu Sprzedający mówił ze wymieniał w lutym pokazał mi rachunek na rozrząd z lutego tego roku.

    Więc naprawę zacząć od czujnika Halla jeśli nie pomoże to czujnik wału potem Sondę ????

  7. #7
    Użytkownik Pasjonat
    Dołączył
    03 2008
    Mieszka w
    Lublin
    Auto
    BMW E61 545i żony, E61 530xD do orania pola :)
    Postów
    3,191

    Domyślnie

    Cytat Napisał grafex Zobacz post
    Przypuszczam że zła regulacja gazu uszkodziła sondę
    Raczej nie, aby do tego doszło instalacja musiałaby by być skrajnie źle dobrana/wyregulowana tak aby zabrakło zakresu adaptacji sterownikowi PB aby podciągnąć adaptację i nadrobić to co sterownik LPG napsuł, ale wtedy byłby błąd o parametrach adaptacyjnych poza zakresem regulacji.
    10.2008-16.11.2012r. 156 3,0 V6 24V Q2 278KM@312Nm - pozostały piękne wspomnienia

    Porting głowic, budowa silników do motorsportu, budowa układów wydechowych, kolektorów ssących ITB, indywidualnych części do motorsportu

    Zapraszam => https://www.facebook.com/Ku%C5%9Bmie...37265/?fref=ts

  8. #8
    Użytkownik Quadrifoglio Verde Avatar bubu321
    Dołączył
    09 2007
    Mieszka w
    Wrocław
    Auto
    G 1.4 MA 170CV ECU Nexus 8GMF
    Postów
    6,112

    Domyślnie

    - koledzy nie wprowadzajmy w bład, jesli ja zrobiłem gafą to proszę mówcie.

    P0130 - sonda lambda
    P0340 - czujnik Halla, mozna wyłaczyć na stałe, na ten czas.
    P1653 - to problemy z WARIATOREM .!!!!! lub elektomagnes wariatora.
    - dlatego może koledze nie jedzie powyzęj 2.000 obrotów, czuje że to zabity tłoczek elektomagnesu wariatora.
    _______________________________________
    - AR 156 TS 2.0 ecu M1.5.5
    - 147 1.6 16v 105CV ecu ME7.3.1.
    - G 1.4 MA 170CV@190CV ecu 8GMF przebieg 91000 km.
    + e-Niro KIA 64 kWh battery, 200CV, 400 Nm

  9. #9
    Użytkownik Quadrifoglio Verde
    Dołączył
    10 2007
    Mieszka w
    Wrocław
    Auto
    AR156 1,6TS 1999 r.
    Postów
    5,304

    Domyślnie

    Cytat Napisał petro_m Zobacz post
    Auto kupiłem kilka dni temu Sprzedający mówił ze wymieniał w lutym pokazał mi rachunek na rozrząd z lutego tego roku.

    Więc naprawę zacząć od czujnika Halla jeśli nie pomoże to czujnik wału potem Sondę ????
    Nie spiesz się tak bo wymiana czujnika Halla wiąże się z demontażem całego rozrządu.
    Oryginalny czujnik Boscha to koszt ponad 500 zł, a za robotę praktycznie tyle co za rozrząd.
    A kto coś pisał o czujniku wału?

  10. #10
    Użytkownik Maniak resoraków
    Dołączył
    07 2010
    Mieszka w
    Sanok
    Auto
    Alfa 156 2.0TS16V + LPG 2000R
    Postów
    41

    Domyślnie

    Sprawdziłem ten czujnik co ma brązową wtyczkę i na złączu z pinami na zimnym silniku jest ponad 900R a na rozgrzanym ponad 1k Czy to świadczy o jego uszkodzeniu?

Podobne wątki

  1. [MiTo] Mito zepsute otwieranie bagażnika
    Utworzone przez aida w dziale MiTo/Giulietta
    Odpowiedzi: 16
    Ostatni post / autor: 17-05-2021, 21:32
  2. Popychacze hydrauliczne, jak rozpoznać zepsute?
    Utworzone przez siwcu w dziale 156
    Odpowiedzi: 34
    Ostatni post / autor: 11-04-2018, 09:20
  3. Zepsute podświetlenie/radio?
    Utworzone przez TheBartman w dziale 147
    Odpowiedzi: 1
    Ostatni post / autor: 22-10-2013, 18:48
  4. [159] 1.9 JTDm 8v - silnika strasznie trzepie, gdy jest zimny, po nagrzaniu jest wporządku
    Utworzone przez bober331 w dziale 159/Brera/Brera Spider
    Odpowiedzi: 5
    Ostatni post / autor: 23-08-2009, 20:13
  5. Zepsute wycieraczki
    Utworzone przez pawel1104 w dziale 156
    Odpowiedzi: 4
    Ostatni post / autor: 24-03-2009, 22:24

Tagi dla tego tematu

Uprawnienia

  • Nie możesz zakładać nowych tematów
  • Nie możesz pisać wiadomości
  • Nie możesz dodawać załączników
  • Nie możesz edytować swoich postów
  •  
Amortyzatory