Strona 1 z 3 123 OstatniOstatni
Pokaż wyniki od 1 do 10 z 23

Temat: Kontrolka wtrysku i nie tylko

  1. #1
    masterix
    Gość

    Domyślnie Kontrolka wtrysku i nie tylko

    Witam,

    Przeglądałem forum, ale nie znalazłem podobnego tematu(jak był to proszę o link).

    Falowały obroty, więc czyszczona była przepustnica i okolice silnika krokowego(sam silnik też). Po zmontowaniu wszystkiego zapaliła się kontrolka wtrysku i obroty trochę szaleją. Do tego wydaje mi się, że może być uszkodzony termostat(nawet po dłuższej jeździe pokazuje ok 65-70st.)

    Wyguglałem, że może to być czujnik temperatury nawet.

    Co wg Was jest źle?

    AR 156 1.8 TS 1999r.

    pzdr.

  2. #2
    Użytkownik Quadrifoglio Verde Avatar bubu321
    Dołączył
    09 2007
    Mieszka w
    Wrocław
    Auto
    G 1.4 MA 170CV ECU Nexus 8GMF
    Postów
    6,112

    Domyślnie

    - kontrolka wtryku zapalona, to znaczy jaki blad pokazuje program alfadiag.
    _______________________________________
    - AR 156 TS 2.0 ecu M1.5.5
    - 147 1.6 16v 105CV ecu ME7.3.1.
    - G 1.4 MA 170CV@190CV ecu 8GMF przebieg 91000 km.
    + e-Niro KIA 64 kWh battery, 200CV, 400 Nm

  3. #3
    MarcinTM
    Gość

    Domyślnie

    Cytat Napisał masterix Zobacz post
    (sam silnik też)
    uuuaaa... jak? Rozklejałeś?

  4. #4
    masterix
    Gość

    Domyślnie

    @bubu: nie udało mi się połączyć, chyba mam nieodpowiedni kabel.

    @MarcinTM: udało się bez rozwalania "opakowania" rozebrać(na zaczepach to jest) i poskładać do kupy.

    Ogólnie to strasznie szarpie teraz całym samochodem. Wtryski były sprawdzone i wygląda ich działanie na ok. Po przełączeniu na gaz chodzi podobnie. Obroty tak jakby mniej szalały, ale to jest losowe dość. Świece są ok, kable WN nie wiem - da się to jakoś sprawdzić? Zawory na cylindrach też raczej ok.

    Jesteście wstanie bez odczytu z komputera podać jakieś diagnozy "na czuja", czy zbyt wiele możliwości jest?

    pzdr.

  5. #5
    Użytkownik Romeo
    Dołączył
    07 2008
    Mieszka w
    Gdynia
    Auto
    Lancer, Giulia quadrifoglio
    Postów
    1,256

    Domyślnie

    Po czyszczeniu przepustnicy i krokowca to normalne objawy. Autoadaptacja tylko na benzynie przez setke lub 200 km. Jak nie masz czasu i chęci adaptacja na kompie.
    Wszystko także zależy w jakim stopniu była zabrudzona przepustnica, jak bardzo, bez kompa będzie problem.

    Tematów nie brakuje poszukaj: czyszczenie przepustnicy, adaptacja.
    Ostatnio edytowane przez dance1 ; 08-08-2010 o 17:05

  6. #6
    Użytkownik Quadrifoglio Verde Avatar bubu321
    Dołączył
    09 2007
    Mieszka w
    Wrocław
    Auto
    G 1.4 MA 170CV ECU Nexus 8GMF
    Postów
    6,112

    Domyślnie

    - adaptacja tak, ale to nie tłumaczy informacji o zapalonej lampce wtrysku MIL.
    - szkoda że nie można podłączyć programu diagnostycznego, ECU to M 1.5.5 z nim raczej nie ma problemów aby sie podłaczyć.
    - jedyny problem z tym ECu to wtedy jak nie jest dokrecona ta masa na obudowie ECU oraz jak było spawanie elektryczne bez tej diody zabezpieczającej akumulator.
    _______________________________________
    - AR 156 TS 2.0 ecu M1.5.5
    - 147 1.6 16v 105CV ecu ME7.3.1.
    - G 1.4 MA 170CV@190CV ecu 8GMF przebieg 91000 km.
    + e-Niro KIA 64 kWh battery, 200CV, 400 Nm

  7. #7
    masterix
    Gość

    Domyślnie

    Obawiam się, że mnie zlinczujecie, ale muszę zadać to pytanie

    bubu321 w temacie "Unidiag, ależ to proste" piszę, że potrzebny jest kabel od Viakena "Niebieski VAG USB KKL line we wtyku OBD2" za 74zł(temat ma już swój wiek). Wpisałem sobie tę frazę w google i wyskoczył mi taki link do sklepu viaken.pl:
    http://www.viaken.pl/sklep.php?lang=pl&kat=5&prodid=246
    Patrzac na nazwę jest podobny, jednak nie ma tam nic o AR czy fiacie. No i koszt to 37,99zł a nie 74 i głównie to mnie zastanowiło. To ten kabel jest na pewno?

    Znalazłem w sklepie jeszcze ten: http://viaken.pl/sklep.php?lang=pl&kat=40&prodid=304
    Opłaca się dorzucać drugie tyle? FiatEcuScan ma większe możliwości niż unidiag i alfadiag?

    Wiem, że tematów było o tym sporo, ale chyba dlatego ciężko mi się było upewnić odnośnie tych interface'ów.

    Z góry dziękuję za odpowiedzi. Bardzo chciałbym się połączyć kablem i móc odczytywać, co ją boli.

    Prawdopodobnie kabel, którym próbowałem wcześniej jest oparty o układ ELM327, a wg bubu321, taki działał nie będzie.

    pzdr.

  8. #8
    Użytkownik Quadrifoglio Verde Avatar bubu321
    Dołączył
    09 2007
    Mieszka w
    Wrocław
    Auto
    G 1.4 MA 170CV ECU Nexus 8GMF
    Postów
    6,112

    Domyślnie

    - kabel na ELM327 nie tylko wg. mnie ale kilku innych na tym forum nie będzie działał na tym samochodzie ( ponieważ masz ECU M1.5.5 oraz protokół KWP2000 ).
    - ELM327 obsługuje pełny EOBD oraz protokół "tekstowy".
    - ten drugi kabelek ma już dodatkowo 1 przełącznik, czyli możesz zdiagnozować dodatkowo ABS oraz poduszki.
    - ten drugi kabel działa także pod programem alfadiag.
    - program FES ( FiatEcuScan ) nie ma wszytkich opcji jakie posiada Alfadiag, np. nie ma opcji odczytu statusu immo , czyli informacji jakie podaje ECU M1.5.5
    _______________________________________
    - AR 156 TS 2.0 ecu M1.5.5
    - 147 1.6 16v 105CV ecu ME7.3.1.
    - G 1.4 MA 170CV@190CV ecu 8GMF przebieg 91000 km.
    + e-Niro KIA 64 kWh battery, 200CV, 400 Nm

  9. #9
    masterix
    Gość

    Domyślnie

    Udało mi się przed chwilą połączyć na nowym kablu z alfą przez unidiaga.

    Wyskoczyły takie błędy po wciśnięciu przycisku Read DTC by status:
    P0100 - Czujnik masowego lub objętościowego przepływu powietrza - usterka*
    P0130 - Czujnik O2 (Bank 1 Czujnik 1) - usterka*
    P0170 - Czujnik O2 (Bank 1) - usterka dostrajania paliwa*
    P0204 - Obwód wtryskiwacza cylinder 4 - usterka*

    Tego 170 nie jestem pewny czy był, bo błędy wykasowałem. Odpaliłem silnik, wyłączyłem po czym znowu pojawił się błąd P0100, pozostałe już nie. Ale to było odpalenie tylko na chwilę. Ze zmian to marchewka zapala się dopiero po chwili od odpalenia silnika. Ponownie skasowałem błąd, odłączyłem przepływomierz, odpaliłem silnik, wyłączyłem i odczytałem błędy - wrócił P0100. Ale po odłączeniu przepływomierza silnik chodzi tak samo, a marchewka się zapala.

    State przy tym błędzie jest następujący: S.C. To ground/ below bottom limit, present and stored.

    Rozumiem, że jakiś obwód/czujnik ma za niski poziom napięcia lub "się uziemił"?

    Alfadiag nie bardzo chce mi odpalić na Win7, ale będę z tym walczył jeszcze zaraz.

    pzdr.

  10. #10
    Użytkownik Quadrifoglio Verde Avatar bubu321
    Dołączył
    09 2007
    Mieszka w
    Wrocław
    Auto
    G 1.4 MA 170CV ECU Nexus 8GMF
    Postów
    6,112

    Domyślnie

    - alfadiag działa tylko pod systemem XP, tak był napisany alfadiag-loader.
    _______________________________________
    - AR 156 TS 2.0 ecu M1.5.5
    - 147 1.6 16v 105CV ecu ME7.3.1.
    - G 1.4 MA 170CV@190CV ecu 8GMF przebieg 91000 km.
    + e-Niro KIA 64 kWh battery, 200CV, 400 Nm

Podobne wątki

  1. [146] Kontrolka wtrysku
    Utworzone przez solaris2007 w dziale 145/146/155
    Odpowiedzi: 11
    Ostatni post / autor: 17-04-2010, 11:22
  2. Kontrolka wtrysku
    Utworzone przez rejtman w dziale 156
    Odpowiedzi: 4
    Ostatni post / autor: 14-08-2009, 21:39
  3. [145] Kontrolka wtrysku
    Utworzone przez kubatron w dziale 145/146/155
    Odpowiedzi: 1
    Ostatni post / autor: 23-06-2008, 07:44
  4. [146] kontrolka wtrysku
    Utworzone przez Yyogi22 w dziale 145/146/155
    Odpowiedzi: 6
    Ostatni post / autor: 08-06-2008, 12:33
  5. (166) kontrolka wtrysku
    Utworzone przez zdziba w dziale 166
    Odpowiedzi: 7
    Ostatni post / autor: 23-04-2008, 12:51

Tagi dla tego tematu

Uprawnienia

  • Nie możesz zakładać nowych tematów
  • Nie możesz pisać wiadomości
  • Nie możesz dodawać załączników
  • Nie możesz edytować swoich postów
  •  
Amortyzatory