Pokaż wyniki od 1 do 8 z 8

Temat: Buja/bije

  1. #1
    Użytkownik Ogier
    Dołączył
    08 2010
    Mieszka w
    Warszawa
    Auto
    XJ
    Postów
    155

    Domyślnie Buja/bije

    Choc to nie ten model to może Panowie od starszych sióstr AR 159 bedziecie wiedzieli co to może być
    poprosze o pomoc
    w tym temacie: http://www.forum.alfaholicy.org/mito...buja_bije.html

    z góry dziękuje za pomoc

  2. #2
    Użytkownik Fachowiec Avatar slavol
    Dołączył
    06 2008
    Mieszka w
    Chodzież
    Auto
    Ford
    Postów
    2,191

    Domyślnie

    Jeżeli na 100% nie koła to jedyne co przychodzi mi do głowy to, przeguby, podpora półosi (jeżeli jest) same półosie (wyważenie, odważnik poluzowany-przesunięty) i koło dwumasowe (jeżeli jest) jakiś luz w mechaniźmie różnicowym, sprawdź też osłony przegubów. Jak smar wychlapie objawy mogą być podobne. Nic innego nie powinno powodować takich objawów.(chyba)
    Ostatnio edytowane przez slavol ; 27-08-2010 o 22:59
    Mustang 2012 3.7 V6 , na razie musi wystarczyć...

  3. #3
    Użytkownik Ogier
    Dołączył
    08 2010
    Mieszka w
    Warszawa
    Auto
    XJ
    Postów
    155

    Domyślnie

    ok sprawdze to co sugerujesz choć jesli chodzi o dwumasowe koło to chodzi ci pewnie o pasowe nie zamachowe. Bo jesli chodzi o dwumasowe zamachowe to by hałasowało a w moim przypadku jest ładnie i cichutko zarówno na sprzegle jak i bez - jesli sie myle to poprosze o poprawienie mnie
    ale w obu przypadkach ty kół ich zuzycie było by odczówalne (oba są w ruchu równiez na luzie) również na luzie a tak nie jest.
    Dziękuje za podpowiedź napewno mnie to jakoś ukierunkowało bede szukać pod katem przegubów zobaczymy co wyjdzie, szkoda tylko że zaden nie hałasuje to sprawa by była prostsza, a tak to pozostaje szukanie.
    jesli ktos ma jeszcze jakies wskazówki to bardzo o nie prosze - bedzie łatwiej mi, a i może innym w przyszłosci
    pozdr

  4. #4
    Użytkownik Fachowiec Avatar slavol
    Dołączył
    06 2008
    Mieszka w
    Chodzież
    Auto
    Ford
    Postów
    2,191

    Domyślnie

    W sumie tak, dwumas i pasowe odpada bo jak piszesz drgania nie są zależne od prędkości obr. silnika tylko samochodu. Więc skupić się trzeba na elementach przeniesienia napędu.
    Kolega kiedyś w busie na autostradzie stracił smar w przegubie, na początku miał drgania przy określonej prędkości, jak guma osłony całkiem puściła zatarł przegub, pobocze, ADAC, i serwis. Napisz jeszcze czy stało się to nagle, czy narastało jakoś powoli?
    Mustang 2012 3.7 V6 , na razie musi wystarczyć...

  5. #5
    Użytkownik Ogier
    Dołączył
    08 2010
    Mieszka w
    Warszawa
    Auto
    XJ
    Postów
    155

    Domyślnie

    zauważyłem to w niedzielę jak zjechałem z A2 i wtedy miałem to przy predkosciach 40-60km/h i było bardziej odczowlane tzn mocniejsze, nastepnego dnia w poniedziałek i obecnie jest to przy predkości 20-30km/h

    ---------- Post dodany o godzinie 10:01 ---------- Poprzedzający go post został napisany o godzinie 10:00 ----------

    nie widać żadnych wycieków smaru ani na wewnetrznych ani na zewnetrznych przegubach

  6. #6
    Użytkownik Fachowiec Avatar slavol
    Dołączył
    06 2008
    Mieszka w
    Chodzież
    Auto
    Ford
    Postów
    2,191

    Domyślnie

    No to kiepsko, pozostaje albo jakiś konkretny mechanik albo czekać aż objaw się nasili lub niestety coś padnie. Obmacaj jeszcze opony pod kątem jakiś bąbli, przytarć, nic innego Ci już nie podpowiem.
    Powodzenia.
    Mustang 2012 3.7 V6 , na razie musi wystarczyć...

  7. #7
    Użytkownik Ogier
    Dołączył
    08 2010
    Mieszka w
    Warszawa
    Auto
    XJ
    Postów
    155

    Domyślnie

    dzieki jak zdiagnozuje to napisze aby mozna było zakończyć temat choc nie wiem ile potrwa szukanie przyczyny
    pozdr

  8. #8
    ViP Romeo Avatar puotek
    Dołączył
    11 2008
    Mieszka w
    Rybnik
    Auto
    156FL Q2
    Postów
    1,090

    Domyślnie

    Sprawdzałeś koła/opony od wewnętrznej strony?
    Jeśli nie to radziłbym to zrobić, może ją gdzieś wybrzuszyło, albo skrzywiłeś minimalnie felgę.
    Możesz albo pojechać do wulkanizatora albo samemu przekładać koła na zapasowe i robić jazdki próbne. Jeśli to nie pomoże, to znaczy, że sprawa jest poważniejsza

Podobne wątki

  1. Problem z klimatyzacją, bije ciśnienie jak głupia.
    Utworzone przez Prowik w dziale 147
    Odpowiedzi: 4
    Ostatni post / autor: 08-07-2015, 08:46
  2. Prawe koło bije.
    Utworzone przez m4tinez w dziale 147
    Odpowiedzi: 4
    Ostatni post / autor: 22-08-2014, 19:32
  3. Bije przy hamowaniu - krzywe tarcze?
    Utworzone przez yoozef w dziale 166
    Odpowiedzi: 47
    Ostatni post / autor: 03-04-2014, 18:54
  4. PROBLEM Bije prawe przednie kolo
    Utworzone przez kamol w dziale 156
    Odpowiedzi: 13
    Ostatni post / autor: 30-12-2012, 19:01
  5. Bije przy hamowaniu, jakieś pomysły?
    Utworzone przez BAKU147 w dziale 147
    Odpowiedzi: 9
    Ostatni post / autor: 20-07-2011, 14:52

Tagi dla tego tematu

Uprawnienia

  • Nie możesz zakładać nowych tematów
  • Nie możesz pisać wiadomości
  • Nie możesz dodawać załączników
  • Nie możesz edytować swoich postów
  •  
Amortyzatory