Pokaż wyniki od 1 do 10 z 10

Temat: Bije przy hamowaniu, jakieś pomysły?

  1. #1
    Użytkownik Dwusuwowiec Avatar BAKU147
    Dołączył
    03 2011
    Mieszka w
    Only WAWA
    Auto
    Alfa Romeo 147 2.0TS
    Postów
    133

    Domyślnie Bije przy hamowaniu, jakieś pomysły?

    Witam,

    więc problem jest taki, że przy hamowaniu czuje dosyć mocne bicie na kierownicy.. Z reguły przyczyną są krzywe tarcze z przodu z tym, że moje mają jakieś 2 miesiące. Tarcze są firmy TEXTAR, razem z nimi wymieniłem klocki (również TEXTAR), przewody hamulcowe (Hel, oplot stalowy) jak równiez płyn.. Po wymianie, na pewno dałem im mozliwość dobrego dopasowania..
    Bicie jest większe przy wyższych prędkościach..
    Jak myslicie, czy może być to spowodowane tym, że z tyłu mam tarcze, które się kończą?? Słyszałem, że jeśli tył jest do wymiany to raczej nie ma bicia na kierownicy tylko jest na pedale hamulca..
    Może źle wyważone opony, albo krzywe felgi???
    Dodam, że po wymianie tarcz zrobiłem jakieś 200-300km a potem Alfina stała miesiąc z powodu awarii silnika.
    Silnior już zrobiony to teraz to...

    Strasznie mi to przeszkadza..
    Będe wdzięczny za pomoc.

    pzdr

  2. #2
    Użytkownik Znawca Avatar Jerry1
    Dołączył
    12 2009
    Mieszka w
    KRA
    Auto
    155 2.5 V6
    Postów
    1,145

    Domyślnie

    Odczyściłeś piasty przed założeniem nowych tarcz?

  3. #3
    Użytkownik Dwusuwowiec Avatar BAKU147
    Dołączył
    03 2011
    Mieszka w
    Only WAWA
    Auto
    Alfa Romeo 147 2.0TS
    Postów
    133

    Domyślnie

    Tarcze zakładalem w pablogarage, dobry serwis znany na forum.. Więc mysle ze wszystko zrobili jak trzeba..

  4. #4
    Użytkownik Rowerzysta Avatar sebott
    Dołączył
    12 2010
    Mieszka w
    Pruszków
    Auto
    Była: Alfa Romeo 147 1.6 TS 105KM 2001
    Postów
    491

    Domyślnie

    Ja bym dokładnie obejrzał opony, ale, mimo wszystko, wygląda mi to na pogięte tarcze...
    „Własnością człowieka jest zniknąć, śpieszmy się śmiać ze wszystkiego.”

    Blaise Cendrars

  5. #5
    ViP Znawca Avatar Rigidigi
    Dołączył
    04 2006
    Mieszka w
    SB oraz WX..Y
    Auto
    166 Q2 2.5 V6, była 145 1.6TS, była 147 1.6TS
    Postów
    1,108

    Domyślnie

    Spróbuj zacząć od zamiany przednich kół z tylnymi. Może felgę uszkodziłeś w międzyczasie.

  6. #6
    Użytkownik Alfista
    Dołączył
    07 2010
    Auto
    mam
    Postów
    4,285

    Domyślnie

    Przy krzywej feldze raczej biło by cały czas, a nie tylko podczas hamowania. Jeśli wcześniej było ok, a zaczęło bić po wymianie to najlepszy pomysł to chyba zaprowadzenie auta tam gdzie Ci te tarcze montowali bo albo coś źle zmontowane albo tarczę do dupy.

  7. #7
    tomekml
    Gość

    Domyślnie

    stawiam na tarczę kiedys mialem podobny objaw okazało sie ze tarcza ma pekniecie dodam niewidoczne gołym okiem jesli dobrze pamietam była sprawdzana fluoid taki fioletowy spray który pokazuje pekniecia.

  8. #8
    Użytkownik Alfa i Omega Avatar mwowry
    Dołączył
    03 2010
    Mieszka w
    Cieszyn, Poland
    Auto
    Jest 159 1,9 150km...BYŁA AR 147 1.6 TS 120... BYŁ VW GOLF V 1.9TDI
    Postów
    472

    Domyślnie

    Nawet textar może być źle wykonany. To, że dałeś im się "dotrzeć" nie znaczy, że zniweluje się wada fabryczna. Ja obstawiam wadliwe tarcze.
    Jeśli jeździsz fiatem, lub iveco, nie wybieraj się daleko...

  9. #9
    klekot ™ gorol Quadrifoglio Verde Avatar bocian
    Dołączył
    04 2009
    Mieszka w
    SD ( Dąbrowa Górn. )
    Auto
    156 1.6 TS , GT 1.9 JTD ,159 SW Ti 2.0 jtdm , Volvo 4.4 V8 , Jeep GC WK2 5.7 Hemi
    Postów
    14,782

    Domyślnie

    a skoczyć do jakiegoś warsztatu i dokonać pomiaru bicia tarcz i już się coś wyjaśni
    fortuny chyba nie zawołają za takie pomiary








  10. #10
    olll020
    Gość

    Domyślnie

    Jeśli bije Ci przy hamowaniu z większych prędkości...przyczyn może być masa...zacznij od wymiany starych tarcz z tyłu, bo często drgania są tak przenoszone, że mógłbyś dać sobie rękę uciąć stawiając, że drga przód i...nie miałbyś ręki. Poza tym radzę sprawdzić luzy na łożyskach, stan felg ( to głupie ale nawet zalegające błoto na felgach może dawać takie odczucia), luzy w zawieszeniu, luzy w układzie kierowniczym, jak i wyważenie opon więcej przyczyn...przy odpowiednim ciśnieniu w oponach chyba być nie może Nooo i nawet jak miałeś nowe tarcze a je rozgrzałeś i wjechałeś do wody to mogą być krzywe...to zazwyczaj czuć jak hamujesz z dużych prędkości...

Podobne wątki

  1. [159] Światła do jazdy dziennej - jakieś pomysły?
    Utworzone przez M@T w dziale 159/Brera/Brera Spider
    Odpowiedzi: 2745
    Ostatni post / autor: 15-05-2023, 07:30
  2. Bije przy hamowaniu - krzywe tarcze?
    Utworzone przez yoozef w dziale 166
    Odpowiedzi: 47
    Ostatni post / autor: 03-04-2014, 18:54
  3. TS Notorycznie obrywa paski wieloklinowe. Jakieś pomysły?
    Utworzone przez questounico w dziale 156
    Odpowiedzi: 12
    Ostatni post / autor: 07-08-2011, 20:05

Tagi dla tego tematu

Uprawnienia

  • Nie możesz zakładać nowych tematów
  • Nie możesz pisać wiadomości
  • Nie możesz dodawać załączników
  • Nie możesz edytować swoich postów
  •  
Amortyzatory