Pokaż wyniki od 1 do 9 z 9

Temat: głupieją obroty na wolnych...czyżby krokowiec?

  1. #1
    12345Arturro
    Gość

    Domyślnie głupieją obroty na wolnych...czyżby krokowiec?

    witam... po trasie 200km w nocy po powrocie nagle coś odbiło mojej 2.0 TS i zaczęła na wolnych obrotach skakac 500....1500...500...1500

    ale wylacze wlacze od nowa auto i chodzi ok... przejade sie kawalek i znowu na wolnych 500...1500.... obojetnie czy na benzynie...czy na gaz-sekwencja


    czyżby krokowiec?

    albo jak cos sprawdzic jezeli wie ktos co moze byc przyczyną tego zjawiska....


    a jezeli ten krokowiec to gdzie i jak wyglada bo nie moge go za nic zlokalizować pod ta maską....


    pozdrawiam

  2. #2
    Użytkownik Quadrifoglio Verde Avatar bubu321
    Dołączył
    09 2007
    Mieszka w
    Wrocław
    Auto
    G 1.4 MA 170CV ECU Nexus 8GMF
    Postów
    6,112

    Domyślnie

    - jeśli to auto z roku produkcji < 2001 to tak wyglada silnik krokowy.
    --

    --
    _______________________________________
    - AR 156 TS 2.0 ecu M1.5.5
    - 147 1.6 16v 105CV ecu ME7.3.1.
    - G 1.4 MA 170CV@190CV ecu 8GMF przebieg 91000 km.
    + e-Niro KIA 64 kWh battery, 200CV, 400 Nm

  3. #3
    MarcinTM
    Gość

    Domyślnie

    A zaworek odmy czysty? Przez zaworek odmy też potrafi falować.

  4. #4
    Użytkownik Quadrifoglio Verde Avatar alces1
    Dołączył
    07 2007
    Mieszka w
    Żegocina
    Auto
    AR 159 JTDm Ti, AR Giulietta Sport, AR Spider 3.0 V6
    Postów
    6,673

    Domyślnie

    Zacząłbym od profesjonalnego czyszczenia przepustnicy, następnie diagnostyka komputerowa z uwzględnieniem sondy lambda i przepływomierza. To powinno wystarczyć by poznać przyczynę falowania.
    Pozdrawiam.
    - Rafał

    Sprzedam naklejki: koniczynki QV 3D
    http://www.forum.alfaholicy.org/pozo..._dostepne.html

  5. #5
    Użytkownik Quadrifoglio Verde Avatar bubu321
    Dołączył
    09 2007
    Mieszka w
    Wrocław
    Auto
    G 1.4 MA 170CV ECU Nexus 8GMF
    Postów
    6,112

    Domyślnie

    @alces1
    - tylko nie zapominajmy, po czyszczeniu przepustnicy obowiązkowo wykonać adaptację. !!!

    - my to już wiemy, ale nowy użytkownik musi być o tym poinformowany.
    _______________________________________
    - AR 156 TS 2.0 ecu M1.5.5
    - 147 1.6 16v 105CV ecu ME7.3.1.
    - G 1.4 MA 170CV@190CV ecu 8GMF przebieg 91000 km.
    + e-Niro KIA 64 kWh battery, 200CV, 400 Nm

  6. #6
    12345Arturro
    Gość

    Domyślnie

    hmm przeplywomierz wymieniony, czyscilem na wiosne przepustnice ale adaptacja?? o co kaman koledzy?

  7. #7
    ViP Znawca Avatar cinas
    Dołączył
    04 2008
    Mieszka w
    Tomaszów Maz. czasem Piła
    Auto
    Alfa 159 SW -> 2007->1.9 16v JTD->136KM
    Postów
    1,612

    Było Skromne 156 1.8 TS 144 km i mniej skromne 156SW 2,5 V6 i były powody do mruczenia
    Jest
    klekot 159 SW 1.9 JTD i 136 km i nie ma powodów do mruczenia
    ALFA-i każdy dzień jest inny

  8. #8
    MarcinTM
    Gość

    Domyślnie

    Hehe :-)

    Tak się zastanawiam. Zamiast dodawać tylko do auta tylko instrukcję obsługi powinno dodawać się też sposoby diagnozowania usterek itd.
    Czyli dodatkowy TOM do czytania do poduszki ;-).

  9. #9
    Użytkownik Quadrifoglio Verde Avatar bubu321
    Dołączył
    09 2007
    Mieszka w
    Wrocław
    Auto
    G 1.4 MA 170CV ECU Nexus 8GMF
    Postów
    6,112

    Domyślnie

    - rok produkcji 1999, noteboków na rynku mało.
    - alfadiaga jeszcze nie było, był tylko TS Diag i jego 44 problemy z programem.
    - interfejsy to tylko takie na tranzystorach pojedynczych oraz tajny schemat od kolegi.
    - obsługa examinera miała obłęd w oczach jak podchodziła do samochodu.
    - tak że kiepsko to widze na tamte czasy.
    - zresztą wtedy alfę kupowali ludzie którzy mieli pieniądze, alfa była od szpanu.
    - teraz kupują ludzie ponieważ, jak powiedział jeden z kupujących " ponieważ był to najtanszy samochód na placu".

    - brakuje mi raczej jednego, podania raz a dobrze poprawnych parametrów np. dla ECU M1.5.5., ME3.1 Me 7.3.1, MED7.3.1.
    - ktos powie że FES ( Fiat Ecu Scan ) podaje opis bledów i proponuje rozwiązania.
    - ale ma trochę bledów i te jego rozwiazania prowadza do ponownych problemów.
    _______________________________________
    - AR 156 TS 2.0 ecu M1.5.5
    - 147 1.6 16v 105CV ecu ME7.3.1.
    - G 1.4 MA 170CV@190CV ecu 8GMF przebieg 91000 km.
    + e-Niro KIA 64 kWh battery, 200CV, 400 Nm

Podobne wątki

  1. Odpowiedzi: 3
    Ostatni post / autor: 04-10-2014, 16:16
  2. Odpowiedzi: 13
    Ostatni post / autor: 20-04-2014, 16:16
  3. Odpowiedzi: 2
    Ostatni post / autor: 20-04-2013, 20:31
  4. Zegary głupieją
    Utworzone przez _RAFI_W w dziale 166
    Odpowiedzi: 7
    Ostatni post / autor: 08-04-2009, 22:59

Tagi dla tego tematu

Uprawnienia

  • Nie możesz zakładać nowych tematów
  • Nie możesz pisać wiadomości
  • Nie możesz dodawać załączników
  • Nie możesz edytować swoich postów
  •  
Amortyzatory