Pokaż wyniki od 1 do 9 z 9

Temat: Klima-problem?

  1. #1
    Barney_Chorzow
    Gość

    Domyślnie Klima-problem?

    Witam, słuchajcie jestem świeżym użytkownikiem AR 156 20 TS i cos dziwnego sie dzieje z klima-otoż stoje sobie autem przed marketem i czekam na żonę. Zrobilo mi cie cieplo i mowie sobie-a co tam-klima do czegos sluzy, nie? Troche sie zdziwilem, bo pasek, który chyba idzie od rozrzadu do klimy "cykał", tzn co kilkanaście sekund się naprzemiennie zatrzymywał i ruszał. Później problem ustał. Czy to normalne, bo niz złego się nie stało a nie chciałbym, żeby coś padło przez moją niewiedzę:/Proszę o rade

  2. #2
    Super Moderator Quadrifoglio Verde Avatar marek230482
    Dołączył
    05 2009
    Mieszka w
    Strzelin
    Auto
    166 3.0V6, gtv 2,0TS, brera V6
    Postów
    12,639

    Domyślnie

    To nie pasek rozrządu napędza sprężarkę tylko wieloklinowy. Kompresor faktycznie ma przystawać. Dlaczego? Ponieważ sprężarka (sprawny układ) ma taką wydajność że nawet w największy upał nie jesteś w stanie tego zimna odebrać. Wówczas powstaje oszronienie na wymienniku ciepła (podszybie) jest czujnik oszronienia. On wyłącza na chwilę kompresor aby odebrać nadmiar zimna, po czym ponownie się załącza. Tak jest cyklicznie. Jeżeli później kompresor w ogóle przestał pracować to najprawdopodobniej temperatura jaką ustawiłeś na klimatroniku została już osiągnięta dlatego komputer wyłączył kompresor do czasu ponownego zwiększenia temperatury w kabinie. Ale tak czy siak kompresor nigdy nie działa ciągle.
    Jedynie sprostować trzeba ten "stający" pasek. Pasek raczej nie mógł się zatrzymywać bo straciłbyś chociażby ładowanie w danym momencie. Pasek kręci się ciągle, tylko sprzęgło na kompresorze raz się obraca a raz nie.

  3. #3
    enzo_pl
    Gość

    Domyślnie

    Gdyby tak faktycznie było... czytaj pasek ruszałby się tylko podczas działania kompresora, to zabrakło by ci prądu Jeżeli pasek zatrzymuję się podczas działania kompresora, to chyba w gre wchodzi jedynie zatarty kompresor, sprzęgło na trzpieniu zbliża się do koła pasowego, tak aby kręcić się razem z nim... Jeżeli więc pasek staję, to znaczy że i koło pasowe staję w miejscu, czyli jedyna możliwość to zatarta sprężarka która się nie kręci. Ale wydaję mi się że wtedy pasek, zamiast stać, po prostu by się ślizgał, a raczej topił

  4. #4
    Użytkownik Alfista Avatar zieloo007
    Dołączył
    05 2009
    Mieszka w
    Racibórz
    Auto
    Była 156 1.9 jtd, jest Toyota Avensis t27 '18
    Postów
    4,144

    Domyślnie

    Sprzęgiełko do wymiany

  5. #5
    Super Moderator Quadrifoglio Verde Avatar marek230482
    Dołączył
    05 2009
    Mieszka w
    Strzelin
    Auto
    166 3.0V6, gtv 2,0TS, brera V6
    Postów
    12,639

    Domyślnie

    Skąd od razu diagnoza: sprzęgło? Tak czy siak kolega Barney powinien dobrze sprawdzić co się kręci a co nie bo trochę nie jasności tu mamy.

  6. #6
    Użytkownik Alfista Avatar zieloo007
    Dołączył
    05 2009
    Mieszka w
    Racibórz
    Auto
    Była 156 1.9 jtd, jest Toyota Avensis t27 '18
    Postów
    4,144

    Domyślnie

    Najlepiej jechać do warsztatu i zdiagnozować, bo takie gdybanie, to faktycznie do niczego nie prowadzi

  7. #7
    Super Moderator Quadrifoglio Verde Avatar marek230482
    Dołączył
    05 2009
    Mieszka w
    Strzelin
    Auto
    166 3.0V6, gtv 2,0TS, brera V6
    Postów
    12,639

    Domyślnie

    Ale po co od razu do diagnosty? Wygląda na to że wszystko jest ok, tylko kolega Barney może źle coś dojrzał i to nie pasek się zatrzymywał tylko sprzęgło. A tak jak pisałem sprężarka nigdy ciągle nie pracuje. Przecież gdyby pasek stawał to wcześniej by kontroli ładowania się świeciły - na pewno by zauważył. Sprostujmy to z autorem posta za nim pojedzie wydać kasę

  8. #8
    Użytkownik Alfista Avatar zieloo007
    Dołączył
    05 2009
    Mieszka w
    Racibórz
    Auto
    Była 156 1.9 jtd, jest Toyota Avensis t27 '18
    Postów
    4,144

    Domyślnie

    Cytat Napisał marek230482 Zobacz post
    Ale po co od razu do diagnosty? Wygląda na to że wszystko jest ok, tylko kolega Barney może źle coś dojrzał i to nie pasek się zatrzymywał tylko sprzęgło. A tak jak pisałem sprężarka nigdy ciągle nie pracuje. Przecież gdyby pasek stawał to wcześniej by kontroli ładowania się świeciły - na pewno by zauważył. Sprostujmy to z autorem posta za nim pojedzie wydać kasę
    Aaaa to trzeba mieć swojego mechaniora i do tego dobrego (nie byle Zenka z obory), który się zna i zdiagnozuje za darmo

  9. #9
    Super Moderator Quadrifoglio Verde Avatar marek230482
    Dołączył
    05 2009
    Mieszka w
    Strzelin
    Auto
    166 3.0V6, gtv 2,0TS, brera V6
    Postów
    12,639

    Domyślnie

    heehe tak, dlatego ja reflektuję żeby autor posta dobrze się przyjrzał po naszych uwagach i pytaniach a potem napisał jak jest faktycznie, bo naprawdę może nic się nie dzieje i wszystko jest ok.
    A chłodzi w ogóle czy już nie?

Podobne wątki

  1. Problem z Klima
    Utworzone przez Tomekcali w dziale Śląskie
    Odpowiedzi: 11
    Ostatni post / autor: 03-07-2015, 22:34
  2. [159] Problem z klima
    Utworzone przez wisniator w dziale 159/Brera/Brera Spider
    Odpowiedzi: 42
    Ostatni post / autor: 10-03-2015, 21:13
  3. problem z klima
    Utworzone przez puszuszek w dziale 156
    Odpowiedzi: 17
    Ostatni post / autor: 08-07-2013, 21:29
  4. klima problem???
    Utworzone przez barjew w dziale 147
    Odpowiedzi: 8
    Ostatni post / autor: 24-05-2012, 16:05
  5. (156)Problem z klima!!!
    Utworzone przez danloo23 w dziale 156
    Odpowiedzi: 1
    Ostatni post / autor: 24-06-2008, 07:46

Tagi dla tego tematu

Uprawnienia

  • Nie możesz zakładać nowych tematów
  • Nie możesz pisać wiadomości
  • Nie możesz dodawać załączników
  • Nie możesz edytować swoich postów
  •  
Amortyzatory