Strona 1 z 2 12 OstatniOstatni
Pokaż wyniki od 1 do 10 z 12

Temat: Wymiana łącznika stabilizatora

  1. #1
    Użytkownik Ogier Avatar tomaszko79
    Dołączył
    03 2009
    Mieszka w
    Gliwice
    Auto
    Alfa Romeo 156 SW 2.4 JTD 10v 150KM Distinctive - X.2002 r.
    Postów
    168

    Domyślnie Wymiana łącznika stabilizatora

    Witam serdecznie

    Czy ktoś mógłby mi napisać lub podesłać jakieś fotki jak wymienić łącznik stabilizatora z przodu
    czy jest to jakaś filozofia i czy trzeba potem robić geometrię

    wymieniałem 5 miesięcy temu na Vema i jeden już bardzo tłucze


    będę wdzięczny za pomoc

    pozdrawiam
    Alfa Romeo 156 SW 2.4 JTD 10v 150KM rocznik X.2002 - NERO

  2. #2
    Użytkownik Quadrifoglio Verde Avatar Belfer
    Dołączył
    01 2007
    Mieszka w
    Gorlice
    Auto
    Chwilowo: 156 GTA Q2, 159 TBI, Lancia Phedra FL, 147 2.0 3D, RAV4 04' i GT JTD
    Postów
    7,540

    Domyślnie

    Geometrię trzeba po tym ustawiać. Nie ma raczej sensu robić samemu bo i tak muszą Ci nimi kręcić potem przy geometrii więc za zmianę pewnie ze 20-30 zł zapłacisz a nie musisz się gimnastykować.

  3. #3
    Użytkownik Ogier Avatar tomaszko79
    Dołączył
    03 2009
    Mieszka w
    Gliwice
    Auto
    Alfa Romeo 156 SW 2.4 JTD 10v 150KM Distinctive - X.2002 r.
    Postów
    168

    Domyślnie

    no to dziwne
    ciekawe co inni powiedzą o tym

    bo mi mechanik mówił że po tym się nie ustawia geometrii

    hmmm
    Alfa Romeo 156 SW 2.4 JTD 10v 150KM rocznik X.2002 - NERO

  4. #4
    Użytkownik Romeo Avatar -BamBosZek-
    Dołączył
    08 2009
    Mieszka w
    Bielsko-Biała
    Auto
    156 3.0 24v
    Postów
    2,281

    Domyślnie

    a co ma lacznik stabilizatora do geometrii? bo tez mi sie wydaje ze nic
    Genetics makes the champions, want to compare?!

  5. #5
    Użytkownik Quadrifoglio Verde
    Dołączył
    10 2007
    Mieszka w
    Wrocław
    Auto
    AR156 1,6TS 1999 r.
    Postów
    5,304

    Domyślnie

    Koledze Belfer27 pewnie się coś pomyliło.
    Wymiana łącznika stabilizatora nie wpłynie na zmianę geometrii zawieszenia.
    A co do pytania o trudność tej roboty to jest to dość łatwa sprawa, pod warunkiem, że nie będzie problemów z odkręceniem nakrętek mocujących łącznik.
    Ważne, żeby bardzo dokładnie przeczyścić szczotką drucianą gwintowane końce sworzni wystające za nakrętki, potem dobrze spryskać np. WD40, no i zaopatrzyć się w dobry imbus sześciokątny 5 lub 6 mm (dokładnie nie pamiętam) do trzymania sworzni, żeby się nie obracały podczas odkręcania nakrętek.

  6. #6
    Użytkownik Ogier Avatar tomaszko79
    Dołączył
    03 2009
    Mieszka w
    Gliwice
    Auto
    Alfa Romeo 156 SW 2.4 JTD 10v 150KM Distinctive - X.2002 r.
    Postów
    168

    Domyślnie

    no chyba z odkręceniem nie powinno być problemu bo wymieniane były łączniki w połowie kwietnia

    kupowałem Vema u Kordiego na allegro
    przejechałem na całej nowej zawieszce Vema 6 kkm od kwietnia i zaczęło trzaskać

    jak się chwyci śrubę górną mocowania amortyzatora na kielichu i pokołysze furką to czuć pod palcami i słychać trzaski
    na początku myślałem że to amor zdechł i się w środku rozsypał ale dziś podjechałem do mojego mechanika w ItalAuto w Katowicach i położył sie pod auto i ręką chwycił łącznik, ja zakołysałem i wyraźnie powiedział że to łącznik już ma luz i stuka...a na amora to przenosi i jego górną śrubę mocującą no bo łącznik jest do amora przykręcony

    mam zamiar się sam za to zabrać bo chyba nie będzie problemu z odkręceniem bo to świeża sprawa

    do końca nie jestem pewny czy na 100% to jest łącznik ale jak tak to będę szczęśliwy :-)

    pozdrawiam
    Alfa Romeo 156 SW 2.4 JTD 10v 150KM rocznik X.2002 - NERO

  7. #7
    Użytkownik Quadrifoglio Verde
    Dołączył
    10 2007
    Mieszka w
    Wrocław
    Auto
    AR156 1,6TS 1999 r.
    Postów
    5,304

    Domyślnie

    To chyba kupiłeś jakąś podróbę z Chin
    W sklepie alfy we Wrocławiu powiedzieli mi, że vemę podrabiają i pewnie dlatego jest wiele negatywnych opinii o tej firmie.
    Trzeba na to uważać i kupować z pewnego źródła.

  8. #8
    Użytkownik Quadrifoglio Verde Avatar Belfer
    Dołączył
    01 2007
    Mieszka w
    Gorlice
    Auto
    Chwilowo: 156 GTA Q2, 159 TBI, Lancia Phedra FL, 147 2.0 3D, RAV4 04' i GT JTD
    Postów
    7,540

    Domyślnie

    Rzeczywiście cały czas myślałem o końcówce drążka... Pewnie dlatego, że wymieniałem moją w tamtym tygodniu. Sorki za zamieszanie.

  9. #9
    Użytkownik Romeo Avatar -BamBosZek-
    Dołączył
    08 2009
    Mieszka w
    Bielsko-Biała
    Auto
    156 3.0 24v
    Postów
    2,281

    Domyślnie

    Jesli nie puszcza, nawet przy uzyciu "żabek" to "kontowka" i po problemie
    Ostatnio edytowane przez -BamBosZek- ; 26-08-2010 o 09:52
    Genetics makes the champions, want to compare?!

  10. #10
    bocik_156
    Gość

    Domyślnie

    W tym temacie zostało już wszystko powiedziane ja tylko chciałem podpowiedzieć. Łącznik najlepiej kupić z MOTOTECHNIKI. Polska firma z Jasienicy koło Bielska Białej. Miseczki ma metalowe. Wymieniłem rok temu i narazie jest oki. Dobre opinie o tej firmie słyszałem. Cena około 30 zł za sztukę.
    PS. Jak łącznik jest wybity maksymalnie to najlepiej kątówka, bo przy odkręcaniu czasem jest zabawy nawet po wcześniejszym zastosowaniu szczotki i WD.

Podobne wątki

  1. Wymiana łącznika stabilizatora - czy będzie pasował?
    Utworzone przez TomaszRtr w dziale 147
    Odpowiedzi: 4
    Ostatni post / autor: 03-01-2016, 20:06
  2. Wymiana łącznika stabilizatora - przód
    Utworzone przez misiek_tarnow w dziale 147
    Odpowiedzi: 2
    Ostatni post / autor: 24-08-2015, 21:07
  3. Wymiana łącznika stabilizatora tył
    Utworzone przez Stanley w dziale 166
    Odpowiedzi: 1
    Ostatni post / autor: 18-03-2010, 20:35

Tagi dla tego tematu

Uprawnienia

  • Nie możesz zakładać nowych tematów
  • Nie możesz pisać wiadomości
  • Nie możesz dodawać załączników
  • Nie możesz edytować swoich postów
  •  
Amortyzatory