Strona 1 z 3 123 OstatniOstatni
Pokaż wyniki od 1 do 10 z 23

Temat: Przemyślenia na temat bezpieczeństwa podczas gaśnięcia auta podczas jazdy

  1. #1
    Użytkownik Maniak resoraków Avatar Czarna Żmijka
    Dołączył
    03 2010
    Mieszka w
    Wrocław
    Auto
    Alfa Romeo Gtv 2.0 TS 1996, kiedyś również Alfa Romeo 164 2.5 TD Bordeaux 1995
    Postów
    53

    Domyślnie Przemyślenia na temat bezpieczeństwa podczas gaśnięcia auta podczas jazdy

    Koledzy, zastanawia mnie jedna kwestia. Po zgaśnięciu silnika poruszenie kierownicą powoduje jej zablokowanie, a pedał hamulca staje sie twardy i nie powoduje zatrzymania auta.

    Załóżmy, że jedziemy całkiem szybko, z jakiegoś powodu (np. przytkanie wtryskiwacza) autko gaśnie. Hamowanie powoduje zesztywnienie hamulca i w rezultacie nie pozwala się płynnie zatrzymać... nie wspominając już o zablokowanej kierownicy... co wtedy? Modlitwa do Św. Piotra?

    Przyznam, że jakieś pół roku temu, zanim wymieniłem filtr paliwa, auto właśnie zakrztusiło się i zgasło. Jechałem na szczęście wolno, ale od razu odcięte zostało wspomaganie kierownicy, a bez wspomagania nie da się nią po prostu kręcić. Jeden ruch i jest zablokowana. Udało mi się zahamować, ale gdybym wciskał pedał chociażby pulsacyjnie - hamulec stałby się twardy i bezużyteczny. Po prostu zastanawia mnie kwestia bezpieczeństwa jeśli coś podobnego zdaży się przy dużej prędkości. Przecież wtedy nie ma żadnych szans na jakąkolwiek reakcję.

    Myśleliście o tym kiedyś, albo mieliście podobną sytuację?
    Bardzo sobie chwalę rewelacyjne wspomaganie kierownicy, wspomaganie hamulca i hydraulikę sprzęgła, ale to wszystko działa gdy Alfa jest odpalona.

    PZDR
    Ostatnio edytowane przez Tuti ; 03-11-2010 o 09:12
    Alfa Romeo GTV 2.0
    Alfa Romeo 164 Super 2.5 TD

  2. #2
    Użytkownik Alfa i Omega Avatar Falcon40
    Dołączył
    01 2010
    Mieszka w
    Kraków
    Auto
    Alfa Romeo 159 1.9JTDm 150KM '07
    Postów
    446

    Domyślnie

    Mialem rowniez ciekawa przygode ze zgasnieciem autka. Wlaczalem sie do ruchu na dosc ruchliwa droge. Podporzadkowana byla stroma. Alfa swiezo po kupnie, nie zrobione jeszcze wszystko co potrzeba. Obroty falowaly etc.

    W kazdym badz razie, wyjezdzam, dodaje gazu, a auto sie zadlawilo i zgaslo. Zamiast zawinac w prawo, pojechalismy prawie prosto...

  3. #3
    Użytkownik Maniak resoraków Avatar Czarna Żmijka
    Dołączył
    03 2010
    Mieszka w
    Wrocław
    Auto
    Alfa Romeo Gtv 2.0 TS 1996, kiedyś również Alfa Romeo 164 2.5 TD Bordeaux 1995
    Postów
    53

    Domyślnie

    No właśnie... czy to znaczy, że z AR-ką jest jak z samolotem pasażerskim? Dopóki leci na silnikach jest okey, ale jak zgasną to koniec?
    Alfa Romeo GTV 2.0
    Alfa Romeo 164 Super 2.5 TD

  4. #4
    Użytkownik Alfa i Omega Avatar Falcon40
    Dołączył
    01 2010
    Mieszka w
    Kraków
    Auto
    Alfa Romeo 159 1.9JTDm 150KM '07
    Postów
    446

    Domyślnie

    Oj tam, ona wymaga od ciebie krzepy i kondycji, zebys w kazdej sytuacji mogl nad nia zapanowac. Wydaje mi sie, ze w innych samochodach, sytuacja wyglada podobnie?

  5. #5
    Użytkownik Maniak resoraków Avatar Czarna Żmijka
    Dołączył
    03 2010
    Mieszka w
    Wrocław
    Auto
    Alfa Romeo Gtv 2.0 TS 1996, kiedyś również Alfa Romeo 164 2.5 TD Bordeaux 1995
    Postów
    53

    Domyślnie

    Jeździłem kiedyś polskim czołgiem - Polonezem i wiem, co to znaczy być "samemu wspomaganiem swojej kierownicy" Krzepę warto mieć, ale np. wspominany hamulec zawsze działa, niezależnie od tego czy auto jest odpalone czy nie.
    Po prostu ciężko mi pogodzić się z tym, że w fajnym aucie bez załączonego wspomagania nie ma możliwości wyprowadzenia samochodu w sytuacji awaryjnej. Bo co zrobić jak leci się setką, zbliża się zakręt, a tutaj zostajesz na trasie prosto, albo jednym ruchem blokujesz kierownicę i auto leci na bok jak po szynach. Hamowanie chyba tylko ręcznym pozostaje
    Ale, jestem ciekaw jak jest w innych autach.
    Alfa Romeo GTV 2.0
    Alfa Romeo 164 Super 2.5 TD

  6. #6
    Użytkownik Fachowiec Avatar slavol
    Dołączył
    06 2008
    Mieszka w
    Chodzież
    Auto
    Ford
    Postów
    2,191

    Domyślnie

    Tak samo, alfa nie jest tu niczym wyjątkowym. Hamulec i możliwość skręcania jest zachowana, tylko siły trzeba włożyć dużo więcej. Facet sobie poradzi, martwi mnie słabsza płeć.
    Aleś sobie temat znalazł do rozmyślań
    Mustang 2012 3.7 V6 , na razie musi wystarczyć...

  7. #7
    Użytkownik Maniak resoraków Avatar Czarna Żmijka
    Dołączył
    03 2010
    Mieszka w
    Wrocław
    Auto
    Alfa Romeo Gtv 2.0 TS 1996, kiedyś również Alfa Romeo 164 2.5 TD Bordeaux 1995
    Postów
    53

    Domyślnie

    Hehe, faktycznie temat dekadencki
    Alfa Romeo GTV 2.0
    Alfa Romeo 164 Super 2.5 TD

  8. #8
    Użytkownik Fachowiec Avatar rafal_155
    Dołączył
    09 2009
    Mieszka w
    .
    Auto
    AR 155 1.8 8v 96'
    Postów
    2,263

    Domyślnie

    To jeszcze nic... poprzedniemu właścicielowi mojej alfa zablokowała się kierownica w trakcie jazdy tzn załączyła się blokada z kluczykiem w stacyjce

  9. #9
    Użytkownik Romeo Avatar motofan
    Dołączył
    11 2010
    Mieszka w
    Słupsk
    Auto
    Było Alfa Romeo 156 2.0 T.SPARK 16V 1999r jest Renault Laguna II 1.8 Dynamic
    Postów
    1,257

    Domyślnie

    Ja kiedy zakupiłem Alfę, miała falowanie i gasła przy wrzuceniu na luz. Jechałem do pracy, była zima, musiałem na zakręcie zwolnić i zredukować bieg bo śliska droga, Alfa zgasła, zniosło mnie prosto na krawężnik wysepki, auta jadące za mną także musiały szybko hamować, myślałem że skasuje nowe auto. Stwarza to bardzo niebezpieczną sytuację na drodze dla kierowcy i innych użytkowników ruchu. Aczkolwiek w niektórych autach można ręcznie wyłączyć wspomaganie w samochodzie i kierownica chodzi ciężej bo wiadomo, ale się nie blokuje! Dziwne że nie potrafiono zrobić tego w Alfie. Parodia z tym wspomaganiem.
    spalanie 7.8l/100km
    ====================================
    pomoc w diagnostyce komputerowej Alf

  10. #10
    Użytkownik Znawca Avatar kudlaty_bytom
    Dołączył
    03 2011
    Mieszka w
    Bytom
    Auto
    Alfa Romeo Gtv 2.0 TS
    Postów
    1,607

    Domyślnie

    niemożliwe jest zablokowanie kierownicy po zgaśnięciu silnika! stacyjka przecież się nie wyłącza w pozycję blokady, która i tak załącza się po wyjęciu kluczyka, rafal_155, stacyjka do rozebrania i naprawienia, a jeśli nie, to na złom!
    jedynie brakuje wspomagania i da się z tym jechać, choć ciężko i jest to spora niespodzianka
    z hamulcami podobnie, ale jak zgaśnie silnik i nie wciśniesz sprzęgła, to wyhamujesz dość łatwo silnikiem, a jak jeszcze dasz radę zredukować, to będzie dobrze
    po co komu wyłączanie wspomagania? żadne auto tego nie ma
    Ostatnio edytowane przez kudlaty_bytom ; 05-06-2011 o 11:53

    verdebiancorosso

Podobne wątki

  1. [159] Szuranie podczas jazdy
    Utworzone przez michaaaal6 w dziale 159/Brera/Brera Spider
    Odpowiedzi: 82
    Ostatni post / autor: 12-01-2021, 10:41
  2. Piski podczas jazdy
    Utworzone przez Rozzen w dziale 147
    Odpowiedzi: 6
    Ostatni post / autor: 07-12-2014, 08:54
  3. Hałas podczas jazdy
    Utworzone przez Paulos76 w dziale 147
    Odpowiedzi: 19
    Ostatni post / autor: 13-10-2013, 15:13
  4. Huczenie podczas jazdy
    Utworzone przez Numberuno w dziale 166
    Odpowiedzi: 7
    Ostatni post / autor: 02-08-2011, 22:21
  5. [146] Zgasla podczas jazdy.
    Utworzone przez RedHand w dziale 145/146/155
    Odpowiedzi: 12
    Ostatni post / autor: 30-11-2009, 14:51

Tagi dla tego tematu

Uprawnienia

  • Nie możesz zakładać nowych tematów
  • Nie możesz pisać wiadomości
  • Nie możesz dodawać załączników
  • Nie możesz edytować swoich postów
  •  
Amortyzatory