Strona 1 z 2 12 OstatniOstatni
Pokaż wyniki od 1 do 10 z 17

Temat: Mechanik i jego teoria o mapach benzyny i układzie LPG

  1. #1
    superalf
    Gość

    Post Mechanik i jego teoria o mapach benzyny i układzie LPG

    Witam Was wszystkich,
    długo szukałem na naszym forum odpowiedzi na te pytania i niestaty go niema, możliwe że komuś to pomoże. Możesz ominąć wstęp i przejść do następnej części postu.
    Objawy w mojej Alfie 156 1.8 T.Spark 1999r to muł na bęzynie. Straszny muł, nie wchodzi na obroty, jak się polata nim to jeszcze można go rozbujać do 80km/h. Jeśli chodzi o LPG to pływa na obrotach, czasem gaśnie oraz ma potworne spalanie ok 20L na 100km.
    Jeździłem po różnych gazownikach, nikt mi nie pomógł z gazem. Bo oprócz tego pływania na obrotach i spalania, to Alf lata jak szalony, jest super.
    Dopiero pewnego razu jeden mechanik wyszedł z teorią X

    Podjechałem pod warsztat i powiedziałem o mule i o gazie, facet zachował się jak na filmach, powiedział
    "Już Ci mówię co jest. Otwórz maskę. Widzisz te dwa przewody? one są od sondy..., w tej instalacji (ja nieznam nazwy) która jest dobrą instalacją, nie potrzebna jest taka sonda. To świadczy o tym, że poprzedni właściciel miał inną instalacje, która uszkodziła mapy paliwa
    Człowiek ten nie mógł sobie poradzić i najprawdopodobniej zmienił instalacje na tą aktualną.
    Nikt Ci nie ustawi tego gazu dopuki nie zzerujesz map paliwa, w tym momencie, mają błędne wartości nażucone przez instalacje LPG kiepskiej jakości. Musisz jechać do servisu, oni Ci nie będą chcieli tego ustawić, ale marudź i Ci to zrobią. Jak to zrobisz, nie włanczaj gazu i jedź do gazownika, niech ustawi gaz i problem zniknie"

    Zrobiłem tak i lipa, servis tego nie zrobi. Ponieważ jest to nielegalne. Taka ingerencja w mapy to chiptuning i oni nie mogą tego ruszać. Ponieważ nie mam 1700zł na chip tuning pogadałem z kumplem, podpioł mnie pod komputer i podał takie dane:
    poszukaj wsadu
    2010-08-16 21:11 :14
    do ecu
    2010-08-16 21:11 :18
    (sterownika silnika)
    2010-08-16 21:11 :22
    CAR MANUFACTIRER HW ID 46739435
    ECU MANUFACTURER HW NUMBER 0261204947
    ECU MANUFACTORER HW VER. NUMBER 00
    ECU MANUFACTURER SW NUMBER 1037359649
    ECU MANUFACTURER SW VER. NUMBER 02
    2010-08-16 21:11 :26
    dla takich numerów
    2010-08-16 21:12 :00
    są storny zwierające tylko pliki eep (eprom)

    Nie mam zielonego pojęcia jak to znaleść. Mój kolega ma dostęp do sprzętu PRO i mówi że jak zdobęde te dane to mi pomoże. Co myślicie o tym wszystkim i czy ktoś z Was może mi pomóc?
    Ostatnio edytowane przez superalf ; 03-09-2010 o 10:03

  2. #2
    Użytkownik Pasjonat
    Dołączył
    03 2008
    Mieszka w
    Lublin
    Auto
    BMW E61 545i żony, E61 530xD do orania pola :)
    Postów
    3,191

    Domyślnie

    Może tak być że jest rozjechana adaptacja sterownika PB, jednak sterownik który masz w aucie nie nadpisuje na stałe w pamięci adaptacji, można ją wyzerować programowo, nawet AlfaDiagiem, potem nauka jeżdżąc tylko na PB i dopiero regulacja LPG.
    10.2008-16.11.2012r. 156 3,0 V6 24V Q2 278KM@312Nm - pozostały piękne wspomnienia

    Porting głowic, budowa silników do motorsportu, budowa układów wydechowych, kolektorów ssących ITB, indywidualnych części do motorsportu

    Zapraszam => https://www.facebook.com/Ku%C5%9Bmie...37265/?fref=ts

  3. #3
    ViP Alfa i Omega
    Dołączył
    08 2008
    Mieszka w
    Koszalin
    Auto
    AR 156 1.8 TS 1999 MB 124 3.0 24V
    Postów
    406

    Domyślnie

    Białogardzcy mechanicy i ich teorie

    tak jak Grzesiek napisał: zresetować parametry adaptacyjne....polatać na benzynie aż sie zrobi ponowna adaptacja i potem regulacja gazu.
    Moja eks:
    Alfa Romeo 156 1,8 TS CF2 1999

  4. #4
    superalf
    Gość

    Domyślnie

    Powiedz mnie skąd wiesz czy mechnik pochodzi z Kołobrzegu, Koszalina czy Białogardu? Czy ktoś ma odp na moje pytanie? Może ktoś miał podobny problem? GrzesiekK. mas zmoże jakiś link czy opis jak to zresetować w AlfaDiag?

  5. #5
    Administrator Quadrifoglio Verde Avatar Piotriix
    Dołączył
    10 2005
    Mieszka w
    PL
    Auto
    Alfa psuje się w dniu zakupu i ten stan trwa aż do dnia sprzedaży.
    Postów
    7,535
    Kto chce szuka sposobu,
    kto nie chce szuka powodu.
    155 V6 LPG-163 KM-była
    156 V6 LPG-190 KM-była
    147 2.0TS 150 KM Selespeed LPG.-była
    166 2.0 V6 TB -215 KM- LPG-była
    Giulietta 1.4 TB -207KM -LPG -jest

    Lancia Delta 1.8 TBI 283KM -jest

  6. #6
    ViP Alfa i Omega
    Dołączył
    08 2008
    Mieszka w
    Koszalin
    Auto
    AR 156 1.8 TS 1999 MB 124 3.0 24V
    Postów
    406

    Domyślnie

    Cytat Napisał superalf Zobacz post
    Powiedz mnie skąd wiesz czy mechnik pochodzi z Kołobrzegu, Koszalina czy Białogardu?
    strzelalem

    do zresetowania parametrów adaptacyjnych będziesz potrzebował kabelka, lapka i programu (alfadiag lub unidiag). jesli w białogardzie nikt ci z tym nie pomoże to ja ci mogę taki reset zrobić...

    jak bys sie zdecydował to PW

    pozdro
    Moja eks:
    Alfa Romeo 156 1,8 TS CF2 1999

  7. #7
    Użytkownik Alfa i Omega Avatar Rafcio
    Dołączył
    07 2007
    Mieszka w
    Swidnica, Poland
    Auto
    Ford Focus Kombi Duratorq
    Postów
    314

    Domyślnie

    Cytat Napisał ziomster Zobacz post
    do zresetowania parametrów adaptacyjnych będziesz potrzebował kabelka, lapka i programu (alfadiag lub unidiag). jesli w białogardzie nikt ci z tym nie pomoże to ja ci mogę taki reset zrobić...
    A w 156 nie zadziała takie resetowanie jak w 145 że włączasz silniki i zostawiasz go na parkingu aż się zagrzeje i włączy wentylator?

  8. #8
    superalf
    Gość

    Domyślnie

    Dzięki chłopaki za odp. sprawdze to w poniedziałek i dam znać jaki jest efekt.

  9. #9
    ViP Alfa i Omega
    Dołączył
    08 2008
    Mieszka w
    Koszalin
    Auto
    AR 156 1.8 TS 1999 MB 124 3.0 24V
    Postów
    406

    Domyślnie

    Cytat Napisał Rafcio Zobacz post
    A w 156 nie zadziała takie resetowanie jak w 145 że włączasz silniki i zostawiasz go na parkingu aż się zagrzeje i włączy wentylator?
    z tego co sie orientuję to taki reset nie obejmuje albo parametrów adaptacyjnych albo krokowca...musiałbym poszukać bo teraz nie pamiętam

    pozdrawiam
    Moja eks:
    Alfa Romeo 156 1,8 TS CF2 1999

  10. #10
    Użytkownik Alfa i Omega Avatar Rafcio
    Dołączył
    07 2007
    Mieszka w
    Swidnica, Poland
    Auto
    Ford Focus Kombi Duratorq
    Postów
    314

    Domyślnie

    Cytat Napisał ziomster Zobacz post
    z tego co sie orientuję to taki reset nie obejmuje albo parametrów adaptacyjnych albo krokowca...musiałbym poszukać bo teraz nie pamiętam

    pozdrawiam
    u mnie np to pomogło ale jak byś powiedział dokładnie co to obejmuje to byłbym wdzięczny pozdro

Podobne wątki

  1. [MiTo] 1.4T 155KM - zapach benzyny w oleju , zapach benzyny w spalinach = ?
    Utworzone przez dikileiden w dziale MiTo/Giulietta
    Odpowiedzi: 2
    Ostatni post / autor: 15-11-2015, 10:30
  2. Teoria przeglądu zawieszenia
    Utworzone przez yoozef w dziale 166
    Odpowiedzi: 41
    Ostatni post / autor: 01-08-2012, 23:29
  3. mozna bez sondy pomieszac w mapach benzyny??
    Utworzone przez daniel675 w dziale 156
    Odpowiedzi: 7
    Ostatni post / autor: 09-07-2012, 09:52
  4. Dziwna teoria znawcy Alf
    Utworzone przez tomkap w dziale Forum ogólne o Alfa Romeo
    Odpowiedzi: 51
    Ostatni post / autor: 04-01-2009, 18:54
  5. Teoria paliw
    Utworzone przez Majkel w dziale Forum ogólne o Alfa Romeo
    Odpowiedzi: 14
    Ostatni post / autor: 10-07-2007, 07:23

Tagi dla tego tematu

Uprawnienia

  • Nie możesz zakładać nowych tematów
  • Nie możesz pisać wiadomości
  • Nie możesz dodawać załączników
  • Nie możesz edytować swoich postów
  •  
Amortyzatory