Strona 1 z 4 1234 OstatniOstatni
Pokaż wyniki od 1 do 10 z 33

Temat: 156 1,9 jtd 16v CF3 dziwny dzwiek (szum) gdy spada z obrotów

  1. #1
    Użytkownik Maniak resoraków Avatar radek 145
    Dołączył
    01 2010
    Mieszka w
    Podkarpackie
    Auto
    AR 156 1,9 JTD 16v Sportwagon
    Postów
    37

    Domyślnie 156 1,9 jtd 16v CF3 dziwny dzwiek (szum) gdy spada z obrotów

    Witam, zauważyłem dziwny odgłos w momencie gdy silnik spada z obrotów, z obciazeniem i na postoju tak samo.
    Ten dzwiek pojawil sie po wyczyszczeniu i usprawnieniu zaworu ktory steruje "kierownicami" i czujnika w kolektorze.. Przed tymi zabiegiegami turbina odzywala sie przy dosc wysokich obrotach i byla cisza, po zabiegu trzpien na "gruszce" rusza sie w pelnym zakresie auto ciagnie od dolu zbiera sie swietnie, nie swieci zadna kontrolka ale pojawił sie dziwny dzwiek przypominajacy szum lozyska, moze powietrza gdy auto spada z obrotów (na samym dole obr. ) Rury i wezyki w okolicy turbiny szczelne. Rozmawialem z kilkoma osobami tzw znawcami i twierdza ze to powietrze tylko ze nie maja pomysłu co konkretnie, slyszalem teorie o przytkanym katalizatorze itp. dodam tylko bo to chyba moze miec znaczenie ze auto mam od człowieka ktory kompletnie o nie nie dbał, wymieniane teraz podstawowe czesci eksploatacyjne jak np filtry pamietają jeszcze fabryke a auto jest z 2003r.
    może ma ktos jakis pomysł albo zetkną sie z podobnym zjawiskiem. Czy to moze byc oznaka uszkodzonego intercolera?. Będę bardzo wdzięczny za wskazówki.
    Ostatnio edytowane przez Administracja ; 26-09-2010 o 16:21

  2. #2
    Użytkownik Embrion Avatar Neolux
    Dołączył
    03 2010
    Mieszka w
    LPU
    Auto
    AR156 1.9JTD 115KM 2001r
    Postów
    17

    Domyślnie 156 1,9 jtd 16v CF3 dziwny dzwiek (szum) gdy spada z obrotów

    Kolego ja przerabiam to samo u siebie, dziwne grzechotanie w momencie kiedy obroty spadają do ok 850... podłączyłem Alfe pod kompa i mam trzy błędy:
    P0110 - Czujnik temperatury powietrza (Wysoki sygnał - krytyczny)
    P0235 - Ciśnienie doładowania (Nieprawidłowy sygnał - i ten błąd zapala mi czerwoną lampkę od kompa przy przekroczeniu 3tys. obrotów....)
    P0704 - Sygnał sprzęgła (ten akurat jest spowodowany chyba jakimś defektem sprężyny na czujniku bo FiatEcuScan pokazuje na zwolnionym pedale sprzęgła że jest wciśnięty...ach te niesforne pedały! ).
    I teraz po kolei co zrobiłem: Egr wyczyszczony,overboost wyczyszczony (wymienione wężyki gumowe), czujnik cisnienia doładowania też (nawet dwa razy - chyba nadaje się do wymiany), odpinałem przepływomierz (niema różnicy)....Ale! po wykasowaniu błędów przez jakiś czas niema tego grzechotania, wraca jak bumerang po ponownym pojawieniu się błędów. Chyba wymienię przepływomierz i ten czujnik...

  3. #3
    Użytkownik Maniak resoraków Avatar radek 145
    Dołączył
    01 2010
    Mieszka w
    Podkarpackie
    Auto
    AR 156 1,9 JTD 16v Sportwagon
    Postów
    37

    Domyślnie

    Ja miałem jakis czas temu kilka bledow ale to przez to ze auto sporo stalo i miedzy czasie odpinalo sie rozne rzeczy, kilka dni temu bylem na komputerze w serwisie, wszystko pokasowali i juz ponad tydzien nie zapalila mi sie zadna kontrolka auto jezdzi super tylko ten dzwiek, jest opcja ze zlapal jakis blad ale nie zapalila sie zadna kontrolka?. Daj znac jak tam efektu kolejnych zabiegow, ja planuje dopiero przeczyscic egr, przepływomierz i przepustnice ale watpie ze to ma jakis zwiazek, rozmawialem z gosciem od turbin ale telefonicznie, slyszał o takich objawach w jtd i twierdzi ze bezposrednia przyczyna nie jest turbina, ale czy napewno? U mnie naprzyklad po odpieciu overboosta ten dzwiek zanika, czyli bez tego sterowania turbiną i przez to sie obawiam ze to jednak ślimak.
    Ostatnio edytowane przez radek 145 ; 05-09-2010 o 22:09

  4. #4
    Użytkownik Embrion Avatar Neolux
    Dołączył
    03 2010
    Mieszka w
    LPU
    Auto
    AR156 1.9JTD 115KM 2001r
    Postów
    17

    Domyślnie

    Ty masz Alfę po FL bo widzę w opisie 16v, moja jest przed i nie mam żadnego komputera pokładowego, jedynie czerwona lampka zapala się po przekroczeniu 3tys. na wyższych biegach, ale przypuszczam że to niema związku z naszym problemem, a jest spowodowane zepsutym czujnikiem ciśnienia doładowania,bo jak go wyjąłem przy okazji czyszczenia EGRa to ręce mi opadły jak on wyglądał jak by go ktoś zapchał jakimś towotem albo innym ŁT-43 przeczyściłem ale i tak nie działa. U Ciebie zapewne jakieś komunikaty o błędach pojawiają się na pokładowym kompie.... Wracając do sedna sprawy, ja podejrzewam że może być winna przepływka,a dokładnie czujnik mierzący temperaturę który się w niej znajduje. Na dniach postaram się ją wymienić i dam znać czy pomogło Co do turbiny to sprawdzałem i u mnie niema luzów na wirniku

    Ale jak masz możliwość darmowego podpięcia się pod kompa to śmiało bo może któryś z błędów się pokryje z moim i będziemy mieli winowajce!

  5. #5
    Użytkownik Maniak resoraków Avatar radek 145
    Dołączył
    01 2010
    Mieszka w
    Podkarpackie
    Auto
    AR 156 1,9 JTD 16v Sportwagon
    Postów
    37

    Domyślnie

    Wiesz co u mnie tak jak pisałem wczesniej zadnych komunikatow zadnych błędów auto jezdzi normalnie tylko ten dzwiek. Ten czujnik o ktorym mowisz tez wyjmowalem i wygladał jak u Ciebie, robilem to przed podpieciem i nie wykazalo zadnego bledu wiec pewnie dziala. Przepływomierz tez mam bardzo brudny pewnie na dniach sie do niego zabiore tylko nie wiem jaki to moze miec zwiazek z tym dzwiekiem, dzis wyczyscilem jeszcze przepustnice, te kanaly po bokach byly bardzo zasyfione, egr nawet czysty ale nie odpalalem auta po zabiegu bo wisi na podnosniku bo czekam na tulejke do wahacza i wolalem unikac dodatkowych drgan (warunki garazowe) jutro mam nadzieje sprawdzic czy to wniosło cos nowego i czekam na cynk co tam po czyszczeniu przepływki, pozdrawiam.

  6. #6
    Użytkownik Romeo
    Dołączył
    07 2008
    Mieszka w
    Gdynia
    Auto
    Lancer, Giulia quadrifoglio
    Postów
    1,256

    Domyślnie

    radek a po wszystkich tych zabiegach które robiłeś, opaski dobrze trzymają? mi to na jakąś nieszczelność wygląda.

  7. #7
    mskk
    Gość

    Domyślnie

    kolego, czy chodzi ci o taki dźwięk ???

    http://www.youtube.com/user/misiekko.../0/VX8evgFEy00

    zakładałem temat tutaj i na ARclub nikt nie był w stanie mi wytłumaczyć skąd sie to bierze, rozbierałem obudowe filtra, wymieniłem filtr bo okazało sie ze jest jakiś filtron nie dedykowany do 156, sprawdzałem wszystkie rury i nic, dzwiek jakby wychodzi z okolic obudwy filtra lub sprezarki. bardzo dziwne. na kmpie zadnych blędów nie ma, auto jeździ dobrze.
    jezeli dojdziesz co jest jego przyczyną (oile to jest to samo) to prosze koniecznie dać znać

    ps. kiedyś mi wywaliło błąd i przeszedł w tryb serwisowy, wtedy nie było słychać zadnych szumów, ale podejzewam ze przez to ze sprezarka nie pracowała jak nalezy, podobnie sie to ma z odpięciem overboosta o którym piszesz, tak mi sie wydaje.

    pzdr.
    Ostatnio edytowane przez mskk ; 06-09-2010 o 23:42

  8. #8
    Użytkownik Maniak resoraków Avatar radek 145
    Dołączył
    01 2010
    Mieszka w
    Podkarpackie
    Auto
    AR 156 1,9 JTD 16v Sportwagon
    Postów
    37

    Domyślnie

    Dokładnie o to chodzi, nostatnio przyszedł mi tez do glowy intercooler ale na spadku z obrotow on chyba nie ma znaczenia, podkreslam chyba. brakuje mi juz pomysłow moze ktos z uzytkownikow to juz przerabiał, apelujemy o pomoc. Długo juz tak jezdzisz z tym dzwiekiem w tle, cos sie zmienia, slychac to coraz bardziej? Komputer wyswietla jakies bledy?

  9. #9
    mskk
    Gość

    Domyślnie

    mam auto pół roku, albo był juz ten dźwięk i nie zwróciłem na niego uwagi, albo pokazał sie podczas problemów z nieszczelnym EGR, raczej pierwsza opcja,
    zadnych błędów nie ma tak jak pisałem wyzej, zadnych zmian od 4 miesiecy (ok. 7tyś km ) nie zauwazyłem w intensywności dzwieku, równiez nic sie nie posypało w tym czasie
    tutaj temat mojego problemu na ARclub: http://www.alfaclub.pl/forum/viewtop...955&highlight=
    stawiam browar temu co wskaże winowajce.
    Ostatnio edytowane przez mskk ; 07-09-2010 o 00:06

  10. #10
    Użytkownik Embrion Avatar Neolux
    Dołączył
    03 2010
    Mieszka w
    LPU
    Auto
    AR156 1.9JTD 115KM 2001r
    Postów
    17

    Domyślnie

    Wiecie, dźwięk który wydobywa się u mnie trochę się różni od tego z filmiku kolegi mskk. Na filmiku słychać jakby coś tam klekotało,czy to w obudowie filtra albo może w wydechu. Z tego przeczytałem to obudowę filtra i wydech wykluczyliście.... Mój dźwięk to bardziej taki rezonans jakby ta plastykowa osłona na silniku była gdzieś niedokręcona, i przyznam się szczerze bez bicia że tego nie sprawdzałem

    A tak na marginesie, jak sprawdzaliście wydech to tą plecionkę też "osłuchiwaliście"? może tam coś przerdzewiało i grzechocze??

    Ale obawiam się, że jak tak dalej pójdzie to trzeba będzie wziąć stetoskop do reki i każdy element układu napędowego osłuchać! Ale do tego trzeba jakiegoś Dr.JTD :-D

Podobne wątki

  1. [159] Auto gaśnie po odpaleniu, wchodzi i spada z obrotów
    Utworzone przez chojnackis w dziale 159/Brera/Brera Spider
    Odpowiedzi: 10
    Ostatni post / autor: 23-09-2013, 20:53
  2. szum po zwiększeniu obrotów silnika
    Utworzone przez peter27 w dziale 147
    Odpowiedzi: 10
    Ostatni post / autor: 16-12-2012, 22:08
  3. dziwny dzwiek
    Utworzone przez sebek93pl w dziale 147
    Odpowiedzi: 2
    Ostatni post / autor: 12-07-2011, 12:38
  4. Odpowiedzi: 3
    Ostatni post / autor: 28-02-2011, 22:10
  5. [159] Podczas przyśpieszania w zakresie 1500-3000 obrotów spada ciśnienie doładowania
    Utworzone przez noe9 w dziale 159/Brera/Brera Spider
    Odpowiedzi: 9
    Ostatni post / autor: 04-02-2011, 20:00

Tagi dla tego tematu

Uprawnienia

  • Nie możesz zakładać nowych tematów
  • Nie możesz pisać wiadomości
  • Nie możesz dodawać załączników
  • Nie możesz edytować swoich postów
  •  
Amortyzatory