Strona 1 z 2 12 OstatniOstatni
Pokaż wyniki od 1 do 10 z 16

Temat: Kopcący 2,4 JTD

  1. #1
    Bella156
    Gość

    Domyślnie Kopcący 2,4 JTD

    Witam wszystkich, mam problem z moja bella, a mianowicie moj 2,4 starsznie kopic przy zmianie biegów a takze gdy mocniej wcisne gaz to poprostu czarny dym, zaczyna mnie to wkurzac poniewaz jak jade gdzies dalej to mam caly tyl brudny. I jeszcze szarpie mi lekko na 2 biegu, ale to chyba nie ma z tym zadnego zwiazku. Jezeli ktos ma pomysl dlaczego tak kopci to prosze pisac.

  2. #2
    Colin
    Gość

    Domyślnie

    sprawdz olej w silniku? ile? jak często dolewasz?

    jaki przebieg samochodu?

    odczuwasz braki mocy? Skoro czarny kolor i brak mocy, to turbinka prawdopodobnie


    ale jeśli sądzisz, że jestesmy cudotwórcami i zdiagnozujemy Ci problem przez forum, to niestety

  3. #3
    Bella156
    Gość

    Domyślnie

    Nie bierze ani grama oleju i olej mam swiezo po wymianie i przejechalem na nim 1,5tys km. Podejrzewam że to moze byc zawór ERG, czy ktos mial kiedys taki problem??

  4. #4
    ViP Romeo
    Dołączył
    06 2006
    Mieszka w
    Potworów/Radom
    Auto
    Alfa 33 Permanent 4, Alfa 166 2.4 Jtd, Alfa 156 SW 1.9 jtdm 16v
    Postów
    516

    Domyślnie

    Sprawdź sobie cały dolot czy niema jakiejś nieszczelności mi też kiedyś strasznie kopcił a winą była pęknięta rura dolotowa między intercoolerem a kolektorem dolotowym, jak dolot cały to zatkaj rurkę od zaworu egr kawałkiem puszki po piwie i sprawdź efekty.
    Alfa 33 Permanent 4
    Alfa 166 2,4 Jtd ---- Była
    Alfa 33 1,4 imola ---- Była
    Alfa 156 Sport Wagon 1,9 16v Jtdm

  5. #5
    Użytkownik Alfa i Omega
    Dołączył
    09 2007
    Mieszka w
    Wawa
    Postów
    399

    Domyślnie

    Przyczyn moze byc wiele 8)
    Twoje objawy przypominaja przelewajace wtryski, wiele dymu z niedopalnonego paliwa lub zle dobranej mieszanki z powietrzem, choc moze byj jescze kilka innych powodow
    od pompy po uszkodzony dolot itpo.
    Podjedz gdzies na hamownie niech tam sprawdza pod obciazeniem
    159-270/505 /Ghibli 2.8 Bi-Turbo 381km/156 2.4 Grafittowy klekot 180/380 /AR 156 3.2GTA Rozbita

  6. #6
    Użytkownik Quadrifoglio Verde Avatar Maciek-156
    Dołączył
    05 2007
    Mieszka w
    Warszawa
    Auto
    AR Stelvio 2.0 Turbo 280KM Veloce 2021
    Postów
    8,618

    Domyślnie

    Masz problem z niespalonym paliwem - przyczyny moga byc następujące:

    -nieszczelność w układzie dolotowym powietrza (sprawdź od turbiny, aż po kolektor ssący, wywal fabryczne opaski sprężyste i zastąp je skręcanymi)
    -zanieczyszczony filtr powietrza
    -zawieszony, niedomykający się zawór EGR (możesz spróbować go wymyć albo ostatecznie zaślepić)
    -uszkodzony przepływomierz (odłącz wtyczkę na wyłączonym silniku i się przejedź, jak będzie poprawa to przepływomierz do wymiany)
    -lejące wtryski (sprawdzenie tylko w warsztacie)
    AR Stelvio 2.0 Turbo 280KM Veloce 2021
    Jeep Cherokee 2.0 MJD A9 LIMITED 2014
    Giulietta 1,4TB MA Distinctive 2010
    AR156 1.9 16v JTD M-jet 2004
    AR156 1.6TS 2000
    Wcześniej 7 włoskich aut F (126, 127, UNO DS, TIPO, PUNTO, BRAVA, MAREA)

  7. #7
    Bella156
    Gość

    Domyślnie

    Sprawdze ta rure dolotową i ten zawór ERG. Filtr powietrza napewno nie, poniewaz niedawno wymienialem, przeplywomierz tez mam nowiutki 2 tygodnie temu wymieniany, wtryski sa na 100% dobre, ostatnio sprawdzalem u mechanika.

  8. #8
    Użytkownik Quadrifoglio Verde Avatar Maciek-156
    Dołączył
    05 2007
    Mieszka w
    Warszawa
    Auto
    AR Stelvio 2.0 Turbo 280KM Veloce 2021
    Postów
    8,618

    Domyślnie

    A zadam tylko jedno pytanie przepływomierz oryginalny- koszt ok 900zł czy "oryginalny inaczej " (np. z allegro) - koszt 350zł?
    AR Stelvio 2.0 Turbo 280KM Veloce 2021
    Jeep Cherokee 2.0 MJD A9 LIMITED 2014
    Giulietta 1,4TB MA Distinctive 2010
    AR156 1.9 16v JTD M-jet 2004
    AR156 1.6TS 2000
    Wcześniej 7 włoskich aut F (126, 127, UNO DS, TIPO, PUNTO, BRAVA, MAREA)

  9. #9
    Bella156
    Gość

    Domyślnie

    No wlasnie za przeplywomierz dalem 350zł i jest on z firmy "mitron electronics" platinum i pisze ze made in USA. A jaka jest róznica miadzy tym a orginalnym?

  10. #10
    Użytkownik Quadrifoglio Verde Avatar Maciek-156
    Dołączył
    05 2007
    Mieszka w
    Warszawa
    Auto
    AR Stelvio 2.0 Turbo 280KM Veloce 2021
    Postów
    8,618

    Domyślnie

    Taka że raczej na 100% nie nadaje się do twojego silnika - w AR156 JTD oryginalnie montowane były przepływomierze Boscha
    AR Stelvio 2.0 Turbo 280KM Veloce 2021
    Jeep Cherokee 2.0 MJD A9 LIMITED 2014
    Giulietta 1,4TB MA Distinctive 2010
    AR156 1.9 16v JTD M-jet 2004
    AR156 1.6TS 2000
    Wcześniej 7 włoskich aut F (126, 127, UNO DS, TIPO, PUNTO, BRAVA, MAREA)

Podobne wątki

  1. [159] Kopcący problem z DPF
    Utworzone przez michal-ar1 w dziale 159/Brera/Brera Spider
    Odpowiedzi: 33
    Ostatni post / autor: 02-04-2019, 17:56

Tagi dla tego tematu

Uprawnienia

  • Nie możesz zakładać nowych tematów
  • Nie możesz pisać wiadomości
  • Nie możesz dodawać załączników
  • Nie możesz edytować swoich postów
  •  
Amortyzatory