Strona 1 z 2 12 OstatniOstatni
Pokaż wyniki od 1 do 10 z 14

Temat: usunięcie tłumika środkowego

  1. #1
    b.pawelek
    Gość

    Domyślnie usunięcie tłumika środkowego

    Pozdrawiam
    W swojej 156 1.8 chciałem delikatnie dłubnąć wydeszek Wymieniony jest już końcowy tłumik a teraz wziąłby sie za środkową część. Katalizator pojdzie sportowy a środkowemu tłumikowy powiem papa. Ktoś probował???
    Czy bedzie b głośno??? Co z osiągami??? Zbyt łatwy przepływ spalin może je pogorszyć??? Czy ka i końcowy wystarczą.
    Pozdrawiam

  2. #2
    Użytkownik Quadrifoglio Verde Avatar alces1
    Dołączył
    07 2007
    Mieszka w
    Żegocina
    Auto
    AR 159 JTDm Ti, AR Giulietta Sport, AR Spider 3.0 V6
    Postów
    6,673

    Domyślnie

    To zależy.
    Sprawa nie jest zbyt prosta. Masz już zmieniony tłumik końcowy, teraz zamierzasz wymienić środkowy. Może okazać się tak, że po wymianie środkowego, końcowy będzie stwarzał problem i "blokował" odczuwalny wzrost osiągów.
    No, ale może być i na odwrót i raczej tak właśnie będzie. To czy będzie głośno, zależy głównie od ostatniej puszki i od tego jaki będzie ten środkowy, czy wogóle będzie, czy może miast niego znajdzie się tam po prostu kawałek rury.
    Należy pamiętać, że np. zwiększenie średnicy układu wydechowego wcale nie musi oznaczać poprawy osiągów, a wręcz przeciwnie.
    W tej kwestii najlepiej udać się do mechaników, którzy są fachowcami w tej dziedzinie. Jednak znając życie, taka zabawa do najtańszych nie należy...

    Sprzedam naklejki: koniczynki QV 3D
    http://www.forum.alfaholicy.org/pozo..._dostepne.html

  3. #3
    b.pawelek
    Gość

    Domyślnie tłumik

    w zyciu nic nie jest tanie niestety ale w 800-1000 pln się zamknę
    Jak to końcowy może coś blokować jak już jest założony o zwiekszonym przelocie???
    kataliator sportowy pojdzie a zamiast tłumika śrd piękny kawałek rurki.
    Raczej bałem się że ogłuchne.
    Pozdrawiam

  4. #4
    mick
    Gość

    Domyślnie

    chcesz mieć dźwiek padającego poldka ?
    znudzi ci sie szybko.
    lepiej zostań z wymienionym tłumikiem końcowym i nie kombinuj.
    a jeśli już to idź na całość i wymień kolektor na 4-1 dł rur 100 cm + rura zbiorcza śr 10 cm + tłumik środkowy (w miejsce kata) i dedykowany jakiś tłumik sportowy dobrej firmy (nie przelotowy).
    bedziesz miał prawie v6

  5. #5
    b.pawelek
    Gość

    Domyślnie kat

    a co się wszyscy upieli żeby tego kata wyrzucać. kat bedzie sportowy wykonany do mojej belli. środkowego się pozbede. A kolektor to prawie napewno wymienie.
    Pozdrawiam

  6. #6
    mick
    Gość

    Domyślnie Re: kat

    Cytat Napisał b.pawelek
    a co się wszyscy upieli żeby tego kata wyrzucać....
    nie jestem zwolennikiem wywalania kata tylko że w układzie który zaproponowałem byłby zbyt daleko od silnika i jego działanie mogłobybyć znikome wskutek zbyt niskiej temperatury.
    jeśli zaś chodzi o tłumik środkowy to obcina on wysokie częstotliwości.
    jego brak może powodować pojawienie sie ich na zewnątrz w postaci brzęków jak w poldku

  7. #7
    b.pawelek
    Gość

    Domyślnie osiągi

    a co z tym spadkiem osiągów o którym pisalem wczesniej???
    Mimo wszystko nie chce żeby spaliny tak totalnie luzem tam były i kata zostawię. Nad środkowym jeszcze pomyśle.
    Pozdrawiam

  8. #8
    Użytkownik Quadrifoglio Verde Avatar Maciek-156
    Dołączył
    05 2007
    Mieszka w
    Warszawa
    Auto
    AR Stelvio 2.0 Turbo 280KM Veloce 2021
    Postów
    8,617

    Domyślnie

    Źródło: Wiesław Pachoń - "Czego unikać w tuningu?"
    Ostrożnie z wydechem
    Podstawowym błędem tuningu układu wydechowego jest nadmierne "odetkanie" i kult efektów dźwiękowych oraz tego wystroju za pomocą przewymiarowanych końcówek, tak zwanych rynien lub wręcz wiader. Zastosowanie przewodów wylotowych o średnicy często większej o 10-15 mm od wymaganej powoduje pogorszenie charakterystyki momentu obrotowego i mocy w zakresie obrotów przejściowych, przy wzroście zużycia paliwa. To samo powoduje przewymiarowany tłumik główny, zwykle końcowy. Generalnie nie można więc zakładać tłumików przypadkowych, a jedynie dedykowane do danego modelu auta, najlepiej jednak wykonane na indywidualne zamówienie, stosownie do osiągów silnika i zakresu przeróbek a także przewidywanej eksploatacji użytkowej czy sportowej, która z nich ma dominować.

    Trudno przy tym nie apelować o miejsce dla katalizatorów, których usuwanie stanowi jeden z poważniejszych błędów tuningu i stało się jakąś absurdalną manierą. Usuwanie sprawnych katalizatorów zwłaszcza w autach roczników po 95 r. jest nieporozumieniem czy raczej nonsensem technicznym i wręcz rozbojem wobec środowiska naturalnego, a ponadto poważnym naruszeniem prawa o ruchu drogowym.
    W autach z czujnikiem ciśnienia spalin lub podwójną sondą Lambda po usunięciu katalizatora elektronika pokładowa "zafunduje" zasilanie awaryjne z wiadomymi tego skutkami. Wymaga to przestrojenia czujników, co nie zawsze musi się udać, a zawsze jest kłopotliwe. Nasz dopalacz, oprócz ograniczenia toksyn uspokaja hamujące przepływ drgania poprzeczne strugi spalin oraz wycisza hałas i poprawia charakterystykę momentu obrotowego, od której zależy dynamika i ekonomiczność.
    Każda znacząca zmiana w silniku oraz jego osprzęcie (dolot i wylot) wymaga kontaktu z czołowymi chiptunerami, nie tylko montażystami, tylko takimi, którzy między innymi opracowują własne programy i dokonują modyfikacji programów sterujących
    AR Stelvio 2.0 Turbo 280KM Veloce 2021
    Jeep Cherokee 2.0 MJD A9 LIMITED 2014
    Giulietta 1,4TB MA Distinctive 2010
    AR156 1.9 16v JTD M-jet 2004
    AR156 1.6TS 2000
    Wcześniej 7 włoskich aut F (126, 127, UNO DS, TIPO, PUNTO, BRAVA, MAREA)

  9. #9
    b.pawelek
    Gość

    Domyślnie tłumik

    Maciek wybacz ale odnosze wrazenie że albo nie przeczytałes tematu albo tego co wkleiłes.
    Bo nie wiem co ma piernik do wiatraka.
    1.Nie robie tego sam a teraz chce sobie nakreslic jakąs wizję
    2. Nie wycinam katalizatora w wymieniam na inny
    3. Z art który wkleiłeś już sie zapoznałem zanim napisałem posta.

    Chodzi mi o to że np supersprint nie proponuje nawet zamienników srodkowego a wstawienie zamiast niego po porstu rury.
    Pozdrawiam

  10. #10
    Użytkownik Quadrifoglio Verde Avatar Maciek-156
    Dołączył
    05 2007
    Mieszka w
    Warszawa
    Auto
    AR Stelvio 2.0 Turbo 280KM Veloce 2021
    Postów
    8,617

    Domyślnie

    Odpowiedz tylko po co ta operacja? Bo wymiana samych tłumików lub ich usuwanie bez modyfikacji oprogramowania silnika mocy znacząco nie podniesie, a może wręcz pogorszyć osiągi...
    AR Stelvio 2.0 Turbo 280KM Veloce 2021
    Jeep Cherokee 2.0 MJD A9 LIMITED 2014
    Giulietta 1,4TB MA Distinctive 2010
    AR156 1.9 16v JTD M-jet 2004
    AR156 1.6TS 2000
    Wcześniej 7 włoskich aut F (126, 127, UNO DS, TIPO, PUNTO, BRAVA, MAREA)

Podobne wątki

  1. jakie wymiary środkowego tłumika / katalizatora?
    Utworzone przez lukas1983 w dziale GT
    Odpowiedzi: 0
    Ostatni post / autor: 07-07-2014, 11:54
  2. Kolor Panelu środkowego w 156 FL
    Utworzone przez rooney w dziale 156
    Odpowiedzi: 3
    Ostatni post / autor: 15-05-2013, 12:02
  3. Wykręcenie środkowego nawiewu
    Utworzone przez rooney w dziale 156
    Odpowiedzi: 4
    Ostatni post / autor: 14-04-2013, 18:21
  4. Usunięcie pierwszego tłumika w 2.5 V6, skąd dobrać rurę?
    Utworzone przez tryme w dziale Tuning mechaniczny
    Odpowiedzi: 6
    Ostatni post / autor: 05-12-2012, 19:44
  5. [GTV] GTV przekładka panela środkowego
    Utworzone przez ROBCIO 13 w dziale Gtv/Gtv Spider
    Odpowiedzi: 7
    Ostatni post / autor: 27-08-2012, 19:40

Tagi dla tego tematu

Uprawnienia

  • Nie możesz zakładać nowych tematów
  • Nie możesz pisać wiadomości
  • Nie możesz dodawać załączników
  • Nie możesz edytować swoich postów
  •  
Amortyzatory