Strona 1 z 3 123 OstatniOstatni
Pokaż wyniki od 1 do 10 z 23

Temat: Brak mocy na niższych obrotach

  1. #1
    Użytkownik Maniak resoraków Avatar ozeo66
    Dołączył
    04 2010
    Mieszka w
    Śląsk
    Auto
    AR 159 1,9 SW
    Postów
    52

    Domyślnie Brak mocy na niższych obrotach

    Witajcie!
    Od kilku dni (codzienne mrozy) mam problem z brakiem mocy na niższych obrotach. Najpierw myślałem, że to spowodowane bardzo wyziębionym silnikiem Tyle, że nawet po nagrzaniu silnika problemy z mocą nadal występują. Ruszanie to masakra. Brak reakcji na pedał gazu, wolne rozkręcanie się do ok. 2 - 2,5 tyś obrotów. Dopiero po przekroczeniu tej wartości (zbyt długo to trwa), gdy turbina pokazuje 0,4 bara (i więcej) auto nabiera wigoru.
    Nawet na postoju, na luźnym biegu silnik opieszale reaguje na wciśniecie pedału gazu.
    Jest to o tyle uciążliwe co i niebezpieczne - można zapomnieć o sprawnym, szybkim ruszeniu. No chyba, że wkręcę go na 2,5 - 3 tyś obrotów i popuszczę delikatnie sprzęgło... no ale nie o to przecież chodzi! Spalic je można bardzo szybko.
    Co, Waszym zdaniem, może być przyczyną? Kiepskie paliwo?

  2. #2
    rbt2005
    Gość

    Domyślnie

    heh właśnie odpisłem Ci na to w sąsiednim temacie click

  3. #3
    Użytkownik Rowerzysta
    Dołączył
    02 2010
    Mieszka w
    sląsk
    Auto
    JTD
    Postów
    487

    Domyślnie

    Umarł EGR. Są trzy wyjścia:
    - wymienic
    - zaslepic (będzie check)
    - zaślepic i usunąc programowo wtedy zapominasz o problemie

    Problem mułowatości auta to jedno, drugie o wiele istotniejsze to bardzo szybka degradacja filtra cząstek stałych.

    Pozdro
    www.cinsoft.pl; http://www.facebook.com/CINSOFT
    CHIPTUNING, MECHANIKA, MODYFIKACJE
    USUWANIE DPF, EGR, KLAP WIROWYCH
    HAMOWNIA OBCIĄŻENIOWA 4x4 MAHA LPS 3000

  4. #4
    Użytkownik Świeżak Avatar Mr_Kain
    Dołączył
    04 2010
    Mieszka w
    POZnan*
    Auto
    Brera 2.4jtdm Q-Tronic 12'2010 czarna, z tabaczkową skórą :D
    Postów
    33

    Domyślnie

    Mikołaj przyniósł mi prezent... EGR (pewnie przytkany).

    Wizyta w Auto Plus (ASO Fiat/Lancia/AR) w Gdańsku na Hallera i diagnoza: EGR do wymiany.

    Przemiły Pan wstępnie potwierdził, że mają na magazynie (cena 650 brutto - jak sądzę to taka bez rabatów), po czym po kilkunastu minutach okazało się, że niestety nie.

    Na szczęście znalazł się "miszcz", który się podjął czyszczenia i reanimował EGR-a.

    Koszta (cytuję z faktury):

    - inst wtrysku diesel spr -> 145,00 netto
    - elektrozawór EGR w/z czyszczenie -> 65,25 netto

    Total:

    210,25 netto czyli 256,51 brutto

    Czas naprawy:

    1 godzina


    Ech, chciałbym mieć taką stawkę godzinową


    Pozdrawiam
    == Mr_Kain ==
    Chłopcy to są w agencji towarzyskiej, my jesteśmy Młode Wilki (umiarkowanie młode hehe)
    HW: AR 159 SW 1.9JTDM Q-Tronic 10'2007 + Loudlink | ThinkPad T440s i5 12G 256G | iPhone 4 | E55

  5. #5
    Użytkownik Dwusuwowiec Avatar maciek13
    Dołączył
    01 2010
    Mieszka w
    Opole
    Auto
    Alfa Romeo 159 1.9 JTDM 8V
    Postów
    140

    Domyślnie

    Cytat Napisał Mr_Kain Zobacz post
    Mikołaj przyniósł mi prezent... EGR (pewnie przytkany).

    Wizyta w Auto Plus (ASO Fiat/Lancia/AR) w Gdańsku na Hallera i diagnoza: EGR do wymiany.

    Przemiły Pan wstępnie potwierdził, że mają na magazynie (cena 650 brutto - jak sądzę to taka bez rabatów), po czym po kilkunastu minutach okazało się, że niestety nie.

    Na szczęście znalazł się "miszcz", który się podjął czyszczenia i reanimował EGR-a.

    Koszta (cytuję z faktury):

    - inst wtrysku diesel spr -> 145,00 netto
    - elektrozawór EGR w/z czyszczenie -> 65,25 netto

    Total:

    210,25 netto czyli 256,51 brutto

    Czas naprawy:

    1 godzina


    Ech, chciałbym mieć taką stawkę godzinową


    Pozdrawiam
    Hehe - i tak nieźle. Jak ja byłem ze swoim EGRem w ASO to też stwierdzili, że do wymiany. Tylko że podali mi cenę około 900zł. A jako, że wcześniej podpinałem się sam kompem i wiedziałem, że jest sprawny, to podziękowałem panom za współpracę.

  6. #6
    Użytkownik Świeżak Avatar Mr_Kain
    Dołączył
    04 2010
    Mieszka w
    POZnan*
    Auto
    Brera 2.4jtdm Q-Tronic 12'2010 czarna, z tabaczkową skórą :D
    Postów
    33

    Domyślnie

    Nie miałem wyboru - w Tricity nie mam zaprzyjaźnionego "pana Kazia".
    Choć i tak uważam, że jak na ASO to nie było źle.

    Co innego w Poznaniu - mam swojego wirtuoza mechaniki - "pięknego Romana" i dość dobry kontakt na części w jednym z ASO.

    A co do wiarygodności ASO Gdańsk Hallera - zanim zaczęli naprawę przynieśli wydruk z Examinera.

    Pozdrawiam
    == Mr_Kain ==
    Chłopcy to są w agencji towarzyskiej, my jesteśmy Młode Wilki (umiarkowanie młode hehe)
    HW: AR 159 SW 1.9JTDM Q-Tronic 10'2007 + Loudlink | ThinkPad T440s i5 12G 256G | iPhone 4 | E55

  7. #7
    Użytkownik Maniak resoraków Avatar ozeo66
    Dołączył
    04 2010
    Mieszka w
    Śląsk
    Auto
    AR 159 1,9 SW
    Postów
    52

    Domyślnie

    Witajcie.
    Już po kłopocie. Zrobiony porządek z EGR'em, przy okazji z DPF'em też.
    No i dodano trochę koników i momentu
    Więcej tutaj: http://www.forum.alfaholicy.org/tuni...tml#post451556 - strona 9.
    Pozdrowienia dla Pana Marcina z CINSOFT!

  8. #8
    M@T
    Gość

    Domyślnie

    Ja też wczoraj wywaliłem DPF i zaślepiłem całkowicie EGR, efekty:
    - Odczuwalny przyrost mocy i momentu obrotowego
    - Dużo szybsze odpalanie zimnego samochodu przy ujemnych temperaturach
    - Mniejsze spalanie
    - Lepszy dźwięk przy obciążeniu

    Szczerze polecam wszystkim taki zabieg.
    Ja robiłem w Krakowie w TTC
    pzdr

  9. #9
    Użytkownik Rowerzysta
    Dołączył
    02 2010
    Mieszka w
    sląsk
    Auto
    JTD
    Postów
    487

    Domyślnie

    Cytat Napisał M@T Zobacz post
    Ja też wczoraj wywaliłem DPF i zaślepiłem całkowicie EGR, efekty:
    - Odczuwalny przyrost mocy i momentu obrotowego
    - Dużo szybsze odpalanie zimnego samochodu przy ujemnych temperaturach
    - Mniejsze spalanie
    - Lepszy dźwięk przy obciążeniu

    Szczerze polecam wszystkim taki zabieg.
    Ja robiłem w Krakowie w TTC
    pzdr

    Pozdrowienia dla Daniela, chyba nawet rozmawialiśmy o kolegi aucie

    Pozdrawiam
    www.cinsoft.pl; http://www.facebook.com/CINSOFT
    CHIPTUNING, MECHANIKA, MODYFIKACJE
    USUWANIE DPF, EGR, KLAP WIROWYCH
    HAMOWNIA OBCIĄŻENIOWA 4x4 MAHA LPS 3000

  10. #10
    M@T
    Gość

    Domyślnie

    Tak tak, konsultował z Tobą całą operacje ;-)

Podobne wątki

  1. Odpowiedzi: 10
    Ostatni post / autor: 30-08-2015, 21:02
  2. [159] Brak mocy na niskich obrotach 1.9 120 KM
    Utworzone przez dexster w dziale 159/Brera/Brera Spider
    Odpowiedzi: 9
    Ostatni post / autor: 06-01-2015, 19:55
  3. Odpowiedzi: 6
    Ostatni post / autor: 12-12-2014, 20:30
  4. Brak mocy na wyższych obrotach
    Utworzone przez iglak w dziale 156
    Odpowiedzi: 17
    Ostatni post / autor: 05-12-2014, 18:55
  5. 1.8 TS brak mocy na wysokich obrotach
    Utworzone przez kwintus w dziale 156
    Odpowiedzi: 31
    Ostatni post / autor: 20-11-2014, 19:26

Tagi dla tego tematu

Uprawnienia

  • Nie możesz zakładać nowych tematów
  • Nie możesz pisać wiadomości
  • Nie możesz dodawać załączników
  • Nie możesz edytować swoich postów
  •  
Amortyzatory