Pokaż wyniki od 1 do 7 z 7

Temat: Przetarte przewody hamulcowe

  1. #1
    baranq
    Gość

    Domyślnie Przetarte przewody hamulcowe

    Miałem dzisiaj nieprzyjemną przygodę. Podczas dojeżdżania do świateł, hamulec nagle wpadł do podłogi i siła hamowania gwałtownie spadła.
    Po bardzo powolnym powrocie do domu i sprawdzeniu przewodów, okazało się, że elastyczne przewodu przy zaciskach są przetarte. Prawy przedni był jeszcze szczelny, ale lewy pękł.
    Muszę teraz zamówić nowe przewody, ale zastanawiam się jak to możliwe, że przewody się przetarły. W kwietniu miałem robione kompletne przednie zawieszenie i jedyne co przychodzi mi do głowy to jakiś błąd, który powstał przy skręcaniu zawieszenia. Jako, że ostatnio straciłem wiarę w mechaników, chciałbym wymienić te przewody sam, czy ktoś na forum ma dostęp do schematu technicznego bym mógł zobaczyć jak powinny być prawidłowo założone?

    Z góry dziękuję za odpowiedź.

  2. #2
    Super Moderator Quadrifoglio Verde Avatar marek230482
    Dołączył
    05 2009
    Mieszka w
    Strzelin
    Auto
    166 3.0V6, gtv 2,0TS, brera V6
    Postów
    12,639

    Domyślnie

    Najwyraźniej ktoś składając zawiasy źle albo wcale nie osadził przewodu w łapce. Ten przewód powinien być w miarę symetrycznie wpięty w łapkę za pośrednictwem gumki. Inna opcja mi nie przychodzi do głowy. Ja jak składam to obracam kołem w lewo i w prawo sprawdzając czy dobrze pracuje i nigdzie nie ma możliwości obetrzeć.

  3. #3
    Użytkownik Romeo
    Dołączył
    10 2005
    Mieszka w
    Bydgoszcz
    Auto
    166 JTD
    Postów
    2,650

    Domyślnie

    własnie ten uchwyt jest ruchomy i wystarczy ze jest troche krzywo zalozony i juz przy skrecie bedzie tarł o przewód

  4. #4
    Super Moderator Quadrifoglio Verde Avatar marek230482
    Dołączył
    05 2009
    Mieszka w
    Strzelin
    Auto
    166 3.0V6, gtv 2,0TS, brera V6
    Postów
    12,639

    Domyślnie

    Tak, ja przed montażem zawsze te "uszka" podginam żeby nie wyskoczył przewód przy skręcie i trzeba tak zamocować przewód żeby go wystarczyło przy maksymalnie skręconych kołach.

  5. #5
    baranq
    Gość

    Domyślnie

    Dzięki za info, jak odbiorę nowe przewody to będę się bawił.

  6. #6
    Użytkownik Alfa i Omega Avatar blandor
    Dołączył
    12 2009
    Mieszka w
    Kąty Wrocławskie
    Auto
    BYŁA ALFA ROMEO 147 2.0 TS 2002r JEST TOLEDO 2 2.3 v5
    Postów
    483

    Domyślnie

    Dokładnie jak koledzy piszą musisz uwazac na te uszka do montazu przewodow. Przy podniesiony aucie przewod nie zahacza przy pelnym skrecie o uchwyt. Ja za nim zajarzyłem dlaczego pekly mi dwa przewody troszke sie nameczylem Dobrze ze nic sie nie stalo.

  7. #7
    baranq
    Gość

    Domyślnie

    Naprawdę, całe szczęście bo zanim dojechałem do świateł prędkość była dużo wyższa...
    Jeśli to taka delikatna sprawa, to radzę raz na jakiś czas sięgnąć pod auto i to zbadać na wszelki wypadek.

Podobne wątki

  1. [164] Przewody hamulcowe
    Utworzone przez Dyny164 w dziale 33/164
    Odpowiedzi: 8
    Ostatni post / autor: 17-05-2013, 21:17
  2. Przewody hamulcowe HEL
    Utworzone przez Czarnecki w dziale 156
    Odpowiedzi: 4
    Ostatni post / autor: 17-01-2013, 20:56
  3. przewody hamulcowe
    Utworzone przez darekd24 w dziale 166
    Odpowiedzi: 3
    Ostatni post / autor: 24-03-2010, 20:22
  4. Przewody hamulcowe
    Utworzone przez lupo7 w dziale 33/164
    Odpowiedzi: 1
    Ostatni post / autor: 21-02-2007, 07:53

Tagi dla tego tematu

Uprawnienia

  • Nie możesz zakładać nowych tematów
  • Nie możesz pisać wiadomości
  • Nie możesz dodawać załączników
  • Nie możesz edytować swoich postów
  •  
Amortyzatory