Strona 1 z 2 12 OstatniOstatni
Pokaż wyniki od 1 do 10 z 20

Temat: Chlodnica wąż klapa sylwetrowa RATUNKU POMOCY

  1. #1
    Użytkownik Romeo
    Dołączył
    06 2010
    Mieszka w
    Gdynia
    Auto
    156 jtd (105)
    Postów
    619

    Domyślnie Chlodnica wąż klapa sylwetrowa RATUNKU POMOCY

    Kurde ludzie , mysle ze nie dojade na miejsce swoja niunia. Uratujcie mnie
    Sprawa wyglata tak waż gumowy łaczący chodnice z blokiem silnika nr katalogowy czesci 60652131, ma dziurke i tryska goracym plynem. Zobaczylem stan plynu w zbiorniczku i zero. Nie wiem jaki czas tak jezdilem ale chyba nie dlugo. Najgorsze jest to ze do jutra tego nie naprawie bo nie ma w sklepach i aso tej rurki.
    1) Jest jakis sposob aby ja zalaac, i uniemozliwic abyplyn sie wylewał
    2) jaki plyn kupic do mojej alfy, nie wiem jakiego koloru byla ostatnio bo zero plynu w zbiorniku
    3) Jak taki blyn sie rozdrabnia?
    4) czy moglem uszkodzic silnik bo lekko smierdzialo jak otworzylem klape???

    Ratunku...................

  2. #2
    Użytkownik Rowerzysta Avatar ant
    Dołączył
    12 2009
    Mieszka w
    wielkopolska
    Auto
    ar 156 2.4 jtd 110 kW distinctiv sportpack
    Postów
    61

    Domyślnie

    zdejmuj wąż i zasuwaj do wulkanizatora - na pewno pomoże.
    a jaki płyn kupisz to myślę, że każdy będzie dobry. wszystkie właściwie są produkowane na bazie glikolu i są ze sobą mieszalne. polecam dynagel 2000- wysoka temperatura wrzenia - 130 stopni!
    a jakie szkody mógł wyrządzić brak cieczy chłodniczej to przekonasz się po jutrzejszej trasie
    pozdrawiam
    alfa romeo... upośledzony obiekt specjalnej troski

  3. #3
    Użytkownik Quadrifoglio Verde Avatar Belfer
    Dołączył
    01 2007
    Mieszka w
    Gorlice
    Auto
    Chwilowo: 156 GTA Q2, 159 TBI, Lancia Phedra FL, 147 2.0 3D, RAV4 04' i GT JTD
    Postów
    7,540

    Domyślnie

    1) Nie używaj żadnych uszczelniaczy w płynie bo tylko zapchasz kanały i chłodnicę. Zdejm wąż i w ostateczności niech Ci łatkę na gorąco nakleją.

    2) Najlepiej spuść resztkę płynu i zalej na nowo. Po spuszczeniu kolor zobaczysz ale wtedy możesz nalać każdy do chłodnic aluminiowych (prawie wszystkie już są do nich przystosowane) byle nie jakiś najtańszy z dyskontów.

    3) Rozcieńczasz wodą destylowaną albo kup gotowy, jak rozcieńczysz zwykłą wodą to będzie Ci się osadzał z niej kamień w układzie.

    4) Jaka była temperatura silnika w momencie awarii?
    Ostatnio edytowane przez Belfer ; 30-12-2010 o 17:21

  4. #4
    Użytkownik Romeo
    Dołączył
    06 2010
    Mieszka w
    Gdynia
    Auto
    156 jtd (105)
    Postów
    619

    Domyślnie

    Pokazywalo 70-80 ale moze wskaznik zle pokazuje
    A jak zdejme waż to wyleci caly plyn i ze samocho trzymam pod chmurka to wlot do komory sinika bedzie otwarty ... nic sie nie stanie?

  5. #5
    Użytkownik Rowerzysta Avatar ant
    Dołączył
    12 2009
    Mieszka w
    wielkopolska
    Auto
    ar 156 2.4 jtd 110 kW distinctiv sportpack
    Postów
    61

    Domyślnie

    spoko
    jeżeli jeszcze coś wyleci to kup minimum 2 litry płynu - powinno starczyć do uzupełnienia.
    a o wlot do silnika się nie martw - to nie organizm ludzki
    alfa romeo... upośledzony obiekt specjalnej troski

  6. #6
    Użytkownik Romeo
    Dołączył
    06 2010
    Mieszka w
    Gdynia
    Auto
    156 jtd (105)
    Postów
    619

    Domyślnie

    Dzwonilem do mechanika i powiedzial mi ze ta latka sie rozklei, bo waz jest z wlukna zrobiony ktory wytrzymuje duze temp a latka pod wplywem garacej wody pod duzym Cisnieniem sie rozklei. \

    Plyn ucieka mi bardzo szybko bo dziurk ajest mala ale cisnienie duze.....
    Najlepsze jest to ze zaden mechanik jutro nie pracuje
    Ostatnio edytowane przez odzi ; 30-12-2010 o 17:40

  7. #7
    Użytkownik Rowerzysta Avatar ant
    Dołączył
    12 2009
    Mieszka w
    wielkopolska
    Auto
    ar 156 2.4 jtd 110 kW distinctiv sportpack
    Postów
    61

    Domyślnie

    kolego problemu przez telefon nie rozwiążesz. nowoczesny wulkanizator posiada odpowiednie narzędzia i materiały aby usuwać takie usterki.
    "łatki na gorąco" to przeżytek
    mają inne sposoby - ciśnienie powietrza w kole jest przecież wielokrotnie wyższe niż w układzie chłodzenia
    alfa romeo... upośledzony obiekt specjalnej troski

  8. #8
    Użytkownik Quadrifoglio Verde Avatar Belfer
    Dołączył
    01 2007
    Mieszka w
    Gorlice
    Auto
    Chwilowo: 156 GTA Q2, 159 TBI, Lancia Phedra FL, 147 2.0 3D, RAV4 04' i GT JTD
    Postów
    7,540

    Domyślnie

    Cytat Napisał odzi Zobacz post
    Dzwonilem do mechanika i powiedzial mi ze ta latka sie rozklei, bo waz jest z wlukna zrobiony ktory wytrzymuje duze temp a latka pod wplywem garacej wody pod duzym Cisnieniem sie rozklei. \

    Plyn ucieka mi bardzo szybko bo dziurk ajest mala ale cisnienie duze.....
    Najlepsze jest to ze zaden mechanik jutro nie pracuje
    To widzę, że mechanik nie wie, jak się to robi... Najpierw uszczelniają dziurę a potem kleją łatę wzmacnianą włóknem szklanym.

  9. #9
    Administrator ds. moderatorów Quadrifoglio Verde Avatar 75andrew155
    Dołączył
    05 2006
    Mieszka w
    Warszawa
    Auto
    155 V6 1996 .r 155V6 1995r 3.0 12V
    Postów
    11,237

    Domyślnie

    Jak nie kupisz takiego węża można dobrać. W ostateczności rozciąć, wsatwić łącznik i skręcić cybantami
    Ostatnio edytowane przez 75andrew155 ; 30-12-2010 o 19:25

    Alfa Romeo 75 Turbo 1987
    alfa Romeo 75 Turbo America 1990
    Alfa Romeo Giulietta 1.6 1983
    Alfa Romeo 145 1.4 boxer 1997
    Alfa Romeo 155 V6 1996
    Alfa Romeo 155 V6 1993 3.0 12V przekładka do 1.8 8v 1995

  10. #10
    Użytkownik Quadrifoglio Verde Avatar Belfer
    Dołączył
    01 2007
    Mieszka w
    Gorlice
    Auto
    Chwilowo: 156 GTA Q2, 159 TBI, Lancia Phedra FL, 147 2.0 3D, RAV4 04' i GT JTD
    Postów
    7,540

    Domyślnie

    Cytat Napisał ant Zobacz post
    kolego problemu przez telefon nie rozwiążesz. nowoczesny wulkanizator posiada odpowiednie narzędzia i materiały aby usuwać takie usterki.
    "łatki na gorąco" to przeżytek
    mają inne sposoby - ciśnienie powietrza w kole jest przecież wielokrotnie wyższe niż w układzie chłodzenia
    "Nowoczesny wulkanizator" może być jutro ciężko dostępny a poza tym nadal klei się na gorąco z użyciem lamp podczerwonych więc tekst o przeżytku jakoś nie trafiony raczej. Osobiście widziałem klejenie węża ciśnieniowego do koparki tym sposobem i do dziś nawet na mrozie to trzyma. Ciśnienie to jedno a działanie środków chemicznych i cieczy to drugie więc będzie ciężko to skleić domowym sposobem.

    ---------- Post dodany o godzinie 18:07 ---------- Poprzedzający go post został napisany o godzinie 18:06 ----------

    Cytat Napisał 75andrew155 Zobacz post
    Jak nie kupisz takiego węża, można dobrać w ostateczności rozciąć, wsatwić łącznik i skręcić cybantami
    To chyba będzie najpewniejsze.

Podobne wątki

  1. Chlodnica oleju
    Utworzone przez Magnett0 w dziale Tuning mechaniczny
    Odpowiedzi: 11
    Ostatni post / autor: 20-02-2014, 17:29
  2. [GTV] RATUNKU POMOCY!! zero kopa
    Utworzone przez MrMike w dziale Gtv/Gtv Spider
    Odpowiedzi: 17
    Ostatni post / autor: 09-08-2013, 15:55
  3. Ratunku pomocy cos waliw zawieszeniu ze strach sie bac
    Utworzone przez Tacka w dziale 156
    Odpowiedzi: 14
    Ostatni post / autor: 16-02-2013, 09:57
  4. Chlodnica AR 156 2.0 Ts
    Utworzone przez siwulec82 w dziale Wielkopolskie
    Odpowiedzi: 4
    Ostatni post / autor: 08-03-2012, 17:10
  5. chlodnica
    Utworzone przez jarek156 w dziale 156
    Odpowiedzi: 6
    Ostatni post / autor: 09-09-2010, 13:01

Tagi dla tego tematu

Uprawnienia

  • Nie możesz zakładać nowych tematów
  • Nie możesz pisać wiadomości
  • Nie możesz dodawać załączników
  • Nie możesz edytować swoich postów
  •  
Amortyzatory