Strona 1 z 3 123 OstatniOstatni
Pokaż wyniki od 1 do 10 z 21

Temat: Pomocy czy to wtryski?? Marchewka ; Benzyna z wydechu:( AR 156

  1. #1
    Użytkownik Znawca Avatar SCHNNAZZI
    Dołączył
    12 2009
    Mieszka w
    Biłgoraj
    Auto
    Fiat Tipo 2020 bianca
    Postów
    1,726

    Domyślnie Pomocy czy to wtryski?? Marchewka ; Benzyna z wydechu:( AR 156

    Witam. Moją Alfe dopadła poważna choroba. Mianowicie świeci mi się marchewka. Wiem że chyba termostat nie działa (kontrolka czerwona przy uruchomieniu zapłonu na liczniku od temp. działa) czy może mieć to jakiś związek z marchewką?? Jak jadę autem to kręci do 2000 nawet jak daje gazu to nie chce wyżej kręcić dopiero jak trochę przejade to zaczyna wchodzić na obroty. Kolejny problem wtrysk bo wali mi paliwo przez rurę wydechową (właśnie się zastanawiałem gdzie mi się podziało paliwo bo wskazówka kontrolki szybko spadała) Co to może być? Dzisiaj ojciec kumpla poruszał kablami od wtrysków coś tam pogrzebał, przeczyścił i niby było ok. wymieniłem z kolega olej bo w tamtym było dużo benzyny był taki rzadki jak woda Już miałem jechać do domu i nagle znowu to samo. Leci sporo białego dymu z rury i razem z dymem benzyna. Kurdę chłopaki pomóżcie bo złapałem takiego doła dzisiaj, że nic mi się nie chce. Śmigała tyle czasu bez problmeów aż tu nagle wszystko naraz i to takie rzeczy( Poratujcie opiniami.

  2. #2
    Użytkownik Quadrifoglio Verde
    Dołączył
    10 2007
    Mieszka w
    Wrocław
    Auto
    AR156 1,6TS 1999 r.
    Postów
    5,304

    Domyślnie

    Jest marchewka - musi być błąd.
    Na poczatek proponuję podpiąć się do kompa i odczytać błąd.
    No i trzeba by sprawdzić ciśnienie sprężania, bo może coś się dzieje z uszczelką pod głowicą.

  3. #3
    Użytkownik Znawca Avatar SCHNNAZZI
    Dołączył
    12 2009
    Mieszka w
    Biłgoraj
    Auto
    Fiat Tipo 2020 bianca
    Postów
    1,726

    Domyślnie

    A czym się sprawdza ciśnienie sprężania?? A może tobyć wina termostatu plus regulator ciśnienia paliwa??

  4. #4
    Użytkownik Quadrifoglio Verde
    Dołączył
    10 2007
    Mieszka w
    Wrocław
    Auto
    AR156 1,6TS 1999 r.
    Postów
    5,304

    Domyślnie

    Ciśnienie sprężania sprawdza się specjalnie do tego celu wykonanym manometrem.
    Albo sobie kupisz, albo pojedziesz do warsztatu.
    Robota prosta i niedroga - odłączasz czujnik wału, wykręcasz świecę, podłączasz manometr, kręcisz chwilę rozrusznikiem odczytujesz wartość z manometru - i tak po kolei dla wszystkich cylindrów.
    To nie jest wina termostatu, więc daj sobie spokój.
    Regulator ciśnienia paliwa jest w pompie paliwa, nie sądzę, aby to była przyczyna, ale dla sprawdzenia należałoby zmierzyć ciśnienie paliwa na listwie paliwowej - do tego też trzeba mieć specjalny manometr - w warsztatach mają takie rzeczy - ja też mam, ale do Biłgoraja za daleko.

    Tak jeszcze sobie myślę - może po prostu nie pali jedna świeca i jeździsz na 3 cylindrach.
    Wykręć świece i sprawdź, jak są wypalone - bo może padła tylko świeca lub cewka WN na jednym z cylindrów.
    Ostatnio edytowane przez SG0240 ; 15-01-2011 o 19:04

  5. #5
    Użytkownik Znawca Avatar SCHNNAZZI
    Dołączył
    12 2009
    Mieszka w
    Biłgoraj
    Auto
    Fiat Tipo 2020 bianca
    Postów
    1,726

    Domyślnie

    Dobra dzięki za pomoc. Auto stoi u mechanika więc mam nadzieje że ma ten manometr. Ale to dopiero w poniedziałek sprawdzi. Będę pisał o dalszych postępach.

    ---------- Post dodany o godzinie 19:10 ---------- Poprzedzający go post został napisany o godzinie 19:04 ----------

    Powiem jeszcze że na drugim kolektorze jest minimalna szczelina przez którą wydostawały się opary benzyny i kropelki benzyny. Kolega odkręcił drugą świece i patrzyliśmy jest w porządku jest iskra. Następnie sprawdziliśmy drugi wtrysk od lewej. Z nim były problemy bo cały czas przepuszczał paliwo i było tam mokro. Ale jego ojciec mechanior zaczął coś tam grzebać te kostki poodpinał posprawdzał i o dziwo sie naprawiło. Jeszcze przeczyszczał styki co są obok akumulatora odpowiadajace coś tam do gazu.Ale tak jak mówiłem to było tylko na jakąś godzine. Powiem ci że nawet w tym samym czasie zgasła kontrolka wtrysków (marchewka). Ale po wymianie oleju powróciło wszystko znowu

  6. #6
    Użytkownik Quadrifoglio Verde
    Dołączył
    10 2007
    Mieszka w
    Wrocław
    Auto
    AR156 1,6TS 1999 r.
    Postów
    5,304

    Domyślnie

    Jeśli masz stetoskop lekarski to możesz posłuchać, jak pracują wtryskiwacze.
    Prawidłowa praca to tykanie podobne do chodu zegarka mechanicznego.
    Reszta diagnozy to już tylko po wyjęciu listwy wraz z wtryskami, podłączeniu impulsatora, pompy paliwa i badanie na stanowisku diagnostycznym wydatku i szczelności.
    Ojciec kolegi mógł tylko poprawić wtyczkę zasilającą cewkę wtryskiwacza.
    Jest to o tyle dziwne, że jeśli do wtryskiwacza nie dochodzi prąd to nie powinien on pracować i przepuszczać paliwa, węic nie rozumiem, skąd chwilowa poprawa.
    Raczej stawiałbym na iskrę - świeca, cewka - lub coś ze sprężaniem.
    Ewentualnie widzę możliwość zawieszania się iglicy wtryskiwacza - wtedy taki wtryskiwacz byłby caly czas otwarty i podawałby duże ilości paliwa - no ale wtedy nie będzie "tykał".

  7. #7
    Użytkownik Znawca Avatar SCHNNAZZI
    Dołączył
    12 2009
    Mieszka w
    Biłgoraj
    Auto
    Fiat Tipo 2020 bianca
    Postów
    1,726

    Domyślnie

    Zaznaczę że jak wyciągnęliśmy wtrysk razem z całością i włączyłem zapłon to wtrysk zadziałał i siknął paliwem. Właśnie to jest dziwne bo paliwo powinno odciąć i się nie lać nie robić z auta powodzi. A zaznaczę że przez tą awarię ubyło mi ćwierć baku paliwa:O moim zdaniem to są ilości naprawdę duże Było mokro obok kolektora, przy tych wtryskiwaczach, waliło z rury bo jest duża plama na chodniku; dodatkowo ten biały dym i i śmierdzi przy załączonym nadmuchu miałem 3/4 paliwa dokłanie, a teraz mam mniej niż połowe. Dokładnie poinstruuje tego mechanika i powiem mu co i jak.

    ---------- Post dodany o godzinie 19:56 ---------- Poprzedzający go post został napisany o godzinie 19:53 ----------

    Cytat Napisał SG0240 Zobacz post

    Tak jeszcze sobie myślę - może po prostu nie pali jedna świeca i jeździsz na 3 cylindrach.
    Wykręć świece i sprawdź, jak są wypalone - bo może padła tylko świeca lub cewka WN na jednym z cylindrów.
    To chyba zrobie pierwsze bo nie zaglądaliśmy do pozostałych świec tylko ojciec kumpla skupił się tylko na wtryskach, a może tu jest pies pogrzebany.

  8. #8
    Użytkownik Maniak resoraków Avatar www156
    Dołączył
    03 2009
    Mieszka w
    KR
    Auto
    159 1,9 M-JET 16v
    Postów
    932

    Domyślnie

    Mnie gdy miałem auto zagazowane, silnik przez awarię takiej czarnej skrzyneczki od instalacji gazowej zwanej chyba emulator czy jakoś tak, był zasilany dwoma paliwami na raz i też właśnie waliło z komina na biało nie chciało się na obroty wkręcać i kapała z rury benzynka o mały włos kata nie zatkałem. Może u ciebie podobny problem. Przełącz auto na gaz i odłącz pompę paliwka, zobacz co wtedy się stanie. Mnie auto zaczęło fajnie jeździć jak brakło gazu.

  9. #9
    Użytkownik Znawca Avatar SCHNNAZZI
    Dołączył
    12 2009
    Mieszka w
    Biłgoraj
    Auto
    Fiat Tipo 2020 bianca
    Postów
    1,726

    Domyślnie

    Właśnie a możesz mi powiedzieć czy jak pali na 3 cylindrach to nie chodzi równomiernie?? U mnie tak wali nie chodzi jednostajnie coś takiego: bum bum bum bum ...itd. Dobrze to widac bo dym jest biały i powstaja takie obłoczki. Wcześniej palił równo bez takiego "walenia".

    ---------- Post dodany o godzinie 20:02 ---------- Poprzedzający go post został napisany o godzinie 19:59 ----------

    Dodam że te wszystkie czynności robionje są na benzynie, ponieważ jak jechałałem właśnie do tego mechanika to w drodze zabrakło mi gazu i automatycznie przerzucił się na benzyne, A zauważyłem to po wjeździe na posesje do mechanika.

  10. #10
    Użytkownik Quadrifoglio Verde
    Dołączył
    10 2007
    Mieszka w
    Wrocław
    Auto
    AR156 1,6TS 1999 r.
    Postów
    5,304

    Domyślnie

    Co rozumiesz pod pojęciem "wtrysk razem z całością" - masz na myśli listwę z 4 wtryskiwaczami?
    No i jednak zacząłbym od kompa - pamiętaj: jest marchewka - musi być błąd.
    Jak chodzi na 3 cylindrach to wszystko się trzęsie, jest słaby, nie wchodzi na obroty i chodzi "jak traktor".
    Ostatnio edytowane przez SG0240 ; 15-01-2011 o 20:06

Podobne wątki

  1. Średnica wydechu diesel a benzyna w alfie 147
    Utworzone przez seba198666 w dziale 147
    Odpowiedzi: 10
    Ostatni post / autor: 18-10-2014, 19:33
  2. [GTV] ŚWIECĄCA MARCHEWKA - LEKKI SPADEK MOCY, ZAPACH BENZYNY Z WYDECHU i LEKKIE SZARPANIE
    Utworzone przez bartkobe w dziale Gtv/Gtv Spider
    Odpowiedzi: 7
    Ostatni post / autor: 02-11-2013, 14:29
  3. [155] Benzyna w wydechu i meega spalanie
    Utworzone przez Tweety w dziale 145/146/155
    Odpowiedzi: 15
    Ostatni post / autor: 13-06-2011, 20:46
  4. PRoblem z marchewka, pomocy
    Utworzone przez Siwy w dziale 156
    Odpowiedzi: 12
    Ostatni post / autor: 28-06-2009, 21:56

Tagi dla tego tematu

Uprawnienia

  • Nie możesz zakładać nowych tematów
  • Nie możesz pisać wiadomości
  • Nie możesz dodawać załączników
  • Nie możesz edytować swoich postów
  •  
Amortyzatory