Strona 1 z 3 123 OstatniOstatni
Pokaż wyniki od 1 do 10 z 27

Temat: kłopoty z indentyfikacją silnika JTD prośba do znawców

  1. #1
    alfina156JTD
    Gość

    Domyślnie kłopoty z indentyfikacją silnika JTD prośba do znawców

    Witam,

    Podam dane które mi się nie zgadzają:

    Alfa Romeo 156 1.9 JTD pierwsza rejestracja 06.2000r.
    MOC 85 KW

    no i tu moje pytanie z tego co wiem to AR156 JTD były w następujących wersjach:

    1.9 JTDR4 8v1910 cm377 kW (105 KM) @4000 obr./min.255 Nm@2000 obr./min.

    10.1997–10.2000
    1.9 JTDR4 8v1910 cm381 kW (110 KM) @4000 obr./min.275 Nm@1800 obr./min.

    10.2000-10.2001
    1.9 JTDR4 8v1910 cm385 kW (115 KM) @4000 obr./min.275 Nm@2000 obr./min.

    10.2001-12.2005

    Idąc tym tropem moja Alfina ma pierwszą rejestrację zaliczającą ją do grupy pierwszej czyli 77KW ponieważ pochodzi z czerwca 2000.W dowodzie wbite jest 85KW i w sumie bym to olał ale chodzi o części zamienne.

    Wyciągnąłem dziś czujnik położenia wału i po nr. Boscha doszedłem że to czujnik od wersji 85KW która była montowana od 10.2001r. a auto mam z 06.2000 więc moim skromnym zdaniem jest to niemożliwe abym miał silnik z przyszłości w starszym aucie.
    No i taką teze wysunę że prawdopodobnie mam zamieniony silnik.Proszę więc znawców tematu o wypowiedź na ten temat.

  2. #2
    Użytkownik Alfista
    Dołączył
    07 2009
    Mieszka w
    Gorzyczki okolice Wodzisławia Śląskiego
    Auto
    Same ALFICE
    Postów
    4,443

    Domyślnie

    Czy czasem te czujniki nie są takie same? Ja mam 156 z 2001r. miesiąc maj - silnik 85kw - 115km, także tymi latami sie nie sugeruj. Może juz ktos wczesniej ten czujnik wymieniał? Ja powiedziałem sprzedawcy że potrzebuje do 156 1.9 jtd z 2001r i dał mi taki sam jaki miałem u siebie, wiec teraz moje pytanie odnosnie tych silników, czy one były takie same dla każdej wersji tego silnika?

  3. #3
    alfina156JTD
    Gość

    Domyślnie

    sa takie same fizycznie ale o innym numerze do 77KW i 81 KW przychodzi Bosch 0 281 002 214 a do 85KW inny czyli 0281 002 474 - może są zamienne ale z doświadczenia wiem że nr raczej musi się zgadzać.

  4. #4
    Użytkownik Znawca Avatar kobe83
    Dołączył
    02 2009
    Mieszka w
    Gliwice
    Auto
    AR 159 2.0 JTDM 170KM/ 156 1.9 JTD115KM była
    Postów
    1,469

    Domyślnie

    Wbij sobie numer VIN w EPER, pokazuje jaki silnik powinien być.
    Włoski geniusz, włoska technologia, włoska pasja.

  5. #5
    Użytkownik Maniak resoraków Avatar slider2002
    Dołączył
    10 2008
    Mieszka w
    Gniezno
    Auto
    Alfa Romeo 156 1,9JTD 110KM
    Postów
    591

    Domyślnie

    105km ma inaczej poprowadzone rurki od EGR i ma srebrna górna pokrywę silnika wiec łatwo ja odróżnić od 110/115km

  6. #6
    JFC
    Gość

    Domyślnie

    Cytat Napisał kobe83 Zobacz post
    Wbij sobie numer VIN w EPER, pokazuje jaki silnik powinien być.
    Tak jak kolega pisze, po wpisaniu numeru nadwozia pokaże Ci co powinieneś mieć pod maską i pokaże Ci też numer silnika, poszukaj na swoim numeru i porównaj jeżeli będzie inny to możesz zakładać, że masz przeszczepiony silnik.

  7. #7
    alfina156JTD
    Gość

    Domyślnie

    Spróbuję ustalić fizycznie nr silnika bedzie to trudne bo dojście jak prawie do wszystkiego w ALfie nie najlepsze,ale trudno takie auto i porównac z EPER jak bedzie działać bo na razie 2 dni ma chyba przerwę techniczną

  8. #8
    JFC
    Gość

    Domyślnie

    ....tu działa....http://eper.fiatforum.com/ (otwieraj internet explorerem)
    albo podaj tutaj, to Ci napiszę co i jak.

  9. #9
    Użytkownik Znawca Avatar kobe83
    Dołączył
    02 2009
    Mieszka w
    Gliwice
    Auto
    AR 159 2.0 JTDM 170KM/ 156 1.9 JTD115KM była
    Postów
    1,469

    Domyślnie

    Cytat Napisał alfina156JTD Zobacz post
    Spróbuję ustalić fizycznie nr silnika bedzie to trudne bo dojście jak prawie do wszystkiego w ALfie nie najlepsze,ale trudno takie auto i porównac z EPER jak bedzie działać bo na razie 2 dni ma chyba przerwę techniczną
    Ten link z Eperem mi np. działa:
    http://eper.fiatforum.com/eper/navi?...21&KEY=STARTUP
    Włoski geniusz, włoska technologia, włoska pasja.

  10. #10
    Użytkownik Znawca Avatar sedici
    Dołączył
    10 2007
    Mieszka w
    OPL & (ANsbach) DE
    Auto
    Bravo1,6Mj , Astra J
    Postów
    1,912

    Domyślnie

    sprawa jest prosta :

    to jest wersja 105KM , euro 2 , pod osłoną metalowa pokrywa zaworów , kod silnika na tabliczce znamionowej AR 32302




    a tak wygląda wersja 110\115KM , euro 3 , pod osłoną plastikowa pokrywa zaworów , kod silnika na tabliczce 37101 \ 937A2000 (pochodzenie AR147)





    tabliczka znamionowa jest na pasie przednim
    this is my truth tell me yours
    "Polityka została wymyślona po to, aby kłamstwo brzmiało jak prawda." G.Orwell
    http://www.youtube.com/watch?v=liSxjtd16xQ - bastard

Podobne wątki

  1. Kłopoty po strzale silnika
    Utworzone przez Simon w dziale 147
    Odpowiedzi: 33
    Ostatni post / autor: 03-10-2013, 20:02
  2. [164] szybkie pytanie dla znawców :-)
    Utworzone przez Yacek w dziale 33/164
    Odpowiedzi: 12
    Ostatni post / autor: 27-08-2011, 19:36
  3. pytanko do znawców tematu
    Utworzone przez macki2go w dziale Car Audio
    Odpowiedzi: 3
    Ostatni post / autor: 21-06-2010, 18:30
  4. Kłopoty z pracą silnika 2.0TS
    Utworzone przez niknak w dziale 156
    Odpowiedzi: 3
    Ostatni post / autor: 18-11-2009, 17:50

Tagi dla tego tematu

Uprawnienia

  • Nie możesz zakładać nowych tematów
  • Nie możesz pisać wiadomości
  • Nie możesz dodawać załączników
  • Nie możesz edytować swoich postów
  •  
Amortyzatory