Pokaż wyniki od 1 do 9 z 9

Temat: [145] Silniki T.S - pytanie

  1. #1
    Użytkownik Romeo
    Dołączył
    11 2006
    Mieszka w
    Skawina/obok wsi Kraków
    Auto
    Alfa Romeo 145, 1.4T.S 1997r.
    Postów
    1,276

    Domyślnie [145] Silniki T.S - pytanie

    Witam

    Mam pytanie tej tresci:

    Jaka jest roznica miedzy poszczegolnymi silnikami T.S tj; 1.4 1.6 1.8 2.0. Chodzi mi o budowe tych silnikow. Czym sie roznia. Np jakie czesci trzeba zmienic, zeby uzyskac silnik o innej pojemnosci, bez koniecznosci wymiany calego silnika?? Czy silniki z Alfy 156 sa takie jak do Alfy 145?? Tzn czy podejda?? Jaki osprzet trzeba wymienic przy innej pojemnosci??

  2. #2
    Użytkownik Alfista Avatar lesio146
    Dołączył
    12 2006
    Mieszka w
    SZAMOTULY(PYRLANDIA)
    Auto
    159 JTDm ; 156 V6 Qsystem
    Postów
    4,427

    Domyślnie

    TS 16v to konstrukcyjnie praktycznie te same silniki.roznice sa w srednicy i skoku tloka.ponad to 1,8 i 2,0 maje zmienna dlugosc dolotu.2,0 ma walki wyrownowazajace.
    Były inne wcześniej. Teraz 159 i 156 oraz 155 do sprzedania.

  3. #3
    Użytkownik Romeo
    Dołączył
    10 2005
    Mieszka w
    Bydgoszcz
    Auto
    166 JTD
    Postów
    2,650

    Domyślnie

    2,0 mają inne srednice cylindra

  4. #4
    Użytkownik Romeo
    Dołączył
    11 2006
    Mieszka w
    Skawina/obok wsi Kraków
    Auto
    Alfa Romeo 145, 1.4T.S 1997r.
    Postów
    1,276

    Domyślnie

    No ale majac kompletny zdrowy silnik co trzeba przeszczepic z innego silnika o wiekszej pojemnosci??

  5. #5
    ViP Romeo Avatar Lesio
    Dołączył
    02 2007
    Mieszka w
    Radom
    Auto
    Subaru Forester XT, Mini Countryman CS
    Postów
    1,917

    Domyślnie

    http://www.forum.alfaholicy.org/topi...-ts-vt2555.htm ja tez kiedys sie nad takim czyms zastanwialem :|

  6. #6
    Użytkownik Pirat drogowy Avatar AlfaFAN
    Dołączył
    08 2007
    Mieszka w
    Pińczów
    Auto
    Fiat Tempra 1.6&2.0... mam nadzieję, że wkrótce Alfa Romeo...
    Postów
    295

    Domyślnie

    czyli popularny wsrod "Maluchowcow" i pewnie nie tylko SWAP sie szykuje :twisted:

    Koledze chodzi o to co musi wymienic aby zwiekszyc pojemnosc a co za tym idzie moc.
    Obawiam sie ze caly silnik bedzie najprosciej i najtaniej.
    Jakies 2.0 dorwij w stanie bdb a pozniej juz tylko wstawic to w swoje auto.
    Przy tej operacji niezbedne beda wieksze tarcze na przodzie i na tyle tarczowki.Nie mowcie mi ze ktos robi swapa zeby jezdzic 50km/h wiec hamulce na 1miejscu.
    Kolejna sprawa to zawieszenie-w wersji 2,0 jest chyba nizsze i twardsze wiec tez bym sie powaznie zastanowil nad amiana(znajac moje uwielbienie do gleby pewnie w swojej alfie przy takim projekcie mialbym jakis gwint :twisted: )

    I wiadomo-komputer od 2.0.Osprzet raczej tez.A pozniej juz tylko cieszyc sie jazda.
    Aczkolwiek jesli juz swapowac...to na cos mocniejszego niz oferowala fabryka... :twisted: bo tak uwazam-wyrzucenie kasy w bloto :roll: lepiej od razu kupic QV i miec spokoj z przekladaniem tego... :wink: ale to tylko moje zdanie :mrgreen:
    "Nie boje się kogoś kto trenował 10000 kopnięć, boje się tego kto 10000 razy trenował jedno kopnięcie..." - Bruce Lee

  7. #7
    Paweł156
    Gość

    Domyślnie

    Cytat Napisał AlfaFAN
    lepiej od razu kupic QV i miec spokoj z przekladaniem tego...
    dokładnie

    dodałbym jeszcze koniecznosć zmiany skrzyni, sprzegła, układu chłodzenia, sterowania. Sporo kasy i pracy, nie warto.
    A samego silnika 1.4 nie przerobisz tak łatwo na wiekszą pojemność, jest to mozliwe, ale mysle ze bedzie kosztować minimum 3000zł w zakładzie w którym wiedza co robią. Jak kiedyś chciałem podnieść moc silnika udałem sie do inż.Chojnackiego w Nadarzynie, w dwa dni miałem zrobiony silnik, wtedy 1.1L ze sportinga, uzyskał z niego 75km, seryjnie 55km. Kosztowało to wtedy(2001) 1200zł. Wiecej bez powazniejszych modyfikacji(tłoki, wałek itp) nie dało sie uzyskać ta aby silnik jeszcze "troche pojeździł". Wiec jesli chcesz wiecej koni to chyba lepiej kup nowa Alfe, taniej wyjdzie.

  8. #8
    Użytkownik Romeo
    Dołączył
    11 2006
    Mieszka w
    Skawina/obok wsi Kraków
    Auto
    Alfa Romeo 145, 1.4T.S 1997r.
    Postów
    1,276

    Domyślnie

    spoko dzieki koledzy. Chcialem wiedziec tylko te roznice. To mnie interesuje

  9. #9
    Użytkownik Pirat drogowy Avatar AlfaFAN
    Dołączył
    08 2007
    Mieszka w
    Pińczów
    Auto
    Fiat Tempra 1.6&2.0... mam nadzieję, że wkrótce Alfa Romeo...
    Postów
    295

    Domyślnie

    no no...albo jesli obecny silnik jest w bardzo dobrym stanie to kombinowac z nim czyli ostrzejsze walki,obrobka glowicy,polerka czego sie da,wywazanie,ochudzanie korb,tlokow,walu i wszystkiego co wiruje :mrgreen: :twisted: Ale to zywotnosc spada po pierwsze i po drugie jesli zmiana walkow to trzeba wyzej krecic zeby jechalo,do tego program napewno inny :wink:

    Ogolnie malo oplacalne-chyba, ze ktos jest maniakiem to wtedy nawet BiTurbo raczej nie bedzie problemem-oczywiscie chodzi o maniakow z kasa... :mrgreen:
    "Nie boje się kogoś kto trenował 10000 kopnięć, boje się tego kto 10000 razy trenował jedno kopnięcie..." - Bruce Lee

Podobne wątki

  1. AR 33 silniki
    Utworzone przez Browarek w dziale 33/164
    Odpowiedzi: 4
    Ostatni post / autor: 08-07-2013, 08:37
  2. Silniki 1.6
    Utworzone przez ziomek659 w dziale 147
    Odpowiedzi: 23
    Ostatni post / autor: 07-04-2012, 16:52
  3. silniki 2.0 JTS i 2.0 TS
    Utworzone przez kafejkarz w dziale 156
    Odpowiedzi: 4
    Ostatni post / autor: 28-03-2010, 19:44
  4. Silniki w 155
    Utworzone przez Rosik w dziale 145/146/155
    Odpowiedzi: 12
    Ostatni post / autor: 11-08-2007, 07:16
  5. Silniki
    Utworzone przez zdziba w dziale Forum ogólne o Alfa Romeo
    Odpowiedzi: 2
    Ostatni post / autor: 18-05-2007, 22:53

Tagi dla tego tematu

Uprawnienia

  • Nie możesz zakładać nowych tematów
  • Nie możesz pisać wiadomości
  • Nie możesz dodawać załączników
  • Nie możesz edytować swoich postów
  •  
Amortyzatory