Strona 1 z 2 12 OstatniOstatni
Pokaż wyniki od 1 do 10 z 12

Temat: Zawór przełączający kolektora ssącego

  1. #1
    Alfalotnik
    Gość

    Domyślnie Zawór przełączający kolektora ssącego

    Co możecie koledzy powiedzieć na jego temat ?
    Od jakiegoś czasu mam problem z zapalaniem auta, według diagnozy komputerowej jest to czujnik na wale oraz błąd 1654, którego nie można skasować. Czy ten zawór może mieć bezpośredni wpływ na takie zachowanie silnika ?

  2. #2
    Użytkownik Maniak resoraków
    Dołączył
    11 2010
    Mieszka w
    Wrocław
    Auto
    Alfa Romeo 156 2.0 TS
    Postów
    613

    Domyślnie

    Cytat Napisał Alfalotnik Zobacz post
    Zawór przełączający kolektora ssącego
    Pierwsze słysze....
    To kojarzy mi sie z elektrozaworem wariatora,który nie ma wpływu na odpalanie.

    A problem z odpalaniem (na ciepłym silniku) ma czujnik obr. wału korbowego umieszczony pod rozrusznikiem w bloku sinika.do wymiany. ok 130zł bosch.
    ps.to nie zawór tylko czujnik.
    powodzenia
    Ostatnio edytowane przez kabanow ; 04-02-2011 o 20:09

  3. #3
    Alfalotnik
    Gość

    Domyślnie

    Cytat Napisał kabanow Zobacz post
    Pierwsze słysze....
    To kojarzy mi sie z elektrozaworem wariatora,który nie ma wpływu na odpalanie.

    A problem z odpalaniem (na ciepłym silniku) ma czujnik obr. wału korbowego umieszczony pod rozrusznikiem w bloku sinika.do wymiany. ok 130zł bosch.
    ps.to nie zawór tylko czujnik.
    powodzenia
    Kurde kolego a jestes w stanie mi powiedzieć gdzie za 130zł kupię bosch`a bo szukałem i w tej cenie są ale jakieś zamienniki.

  4. #4
    Użytkownik Maniak resoraków
    Dołączył
    11 2010
    Mieszka w
    Wrocław
    Auto
    Alfa Romeo 156 2.0 TS
    Postów
    613

    Domyślnie

    130zł na intercars, ale wiem ze mozna kupić taniej
    Taki temat na czasie http://www.forum.alfaholicy.org/156/...z_boschem.html

  5. #5
    Użytkownik Quadrifoglio Verde
    Dołączył
    10 2007
    Mieszka w
    Wrocław
    Auto
    AR156 1,6TS 1999 r.
    Postów
    5,304

    Domyślnie

    Cytat Napisał kabanow Zobacz post
    Pierwsze słysze....
    To kojarzy mi sie z elektrozaworem wariatora,który nie ma wpływu na odpalanie.

    A problem z odpalaniem (na ciepłym silniku) ma czujnik obr. wału korbowego umieszczony pod rozrusznikiem w bloku sinika.do wymiany. ok 130zł bosch.
    ps.to nie zawór tylko czujnik.
    powodzenia
    Możesz go sobie obejrzeć (ten zawór) na tych kolektorach - to ta gruszkowata część obok niebieskiej wtyczki od cz. Halla - i to nie ma nic wspólnego z elektrozaworem wariatora. Mają go silniki 1,8 i 2,0.
    http://allegro.pl/kolektor-ssacy-alf...401521226.html
    Ostatnio edytowane przez SG0240 ; 04-02-2011 o 21:21

  6. #6
    Użytkownik Maniak resoraków
    Dołączył
    11 2010
    Mieszka w
    Wrocław
    Auto
    Alfa Romeo 156 2.0 TS
    Postów
    613

    Domyślnie

    Cytat Napisał SG0240 Zobacz post
    SG0240
    Co to za ustrojstro??
    Do czego to jest??
    Czyści sie?,wymienia sie??

  7. #7
    Użytkownik Quadrifoglio Verde
    Dołączył
    10 2007
    Mieszka w
    Wrocław
    Auto
    AR156 1,6TS 1999 r.
    Postów
    5,304

    Domyślnie

    To coś służy do zmiany dlugości dolotu powietrza i jest sterowane przez ECU.
    Ja mam autodatę po niemiecku i tam na schematach elektrycznych ten zawór jest nazwany jako Saugrohrumschaltung-Magnetventil, czyli w wolnym tłumaczeniu: zawór magnetyczny przełączania rury ssącej.
    Nigdy tego nie rozbierałem, bo w moim 1,6 tego zaworu nie ma, ale kolega bubu321 powinien wiedzieć więcej na jego temat. Tam jest podobno jakaś prowadnica, w której może się to ustrojstwo zacinać.

  8. #8
    Alfalotnik
    Gość

    Domyślnie

    to dlaczego w moim 1,6 mam ciągle błąd tego zaworu ? nie można go skasowac...

  9. #9
    Użytkownik Quadrifoglio Verde
    Dołączył
    10 2007
    Mieszka w
    Wrocław
    Auto
    AR156 1,6TS 1999 r.
    Postów
    5,304

    Domyślnie

    Być może masz zamienione ECU z 2,0 lub 1,8 - czy znasz historię swojego samochodu?

  10. #10
    Alfalotnik
    Gość

    Domyślnie

    Cytat Napisał SG0240 Zobacz post
    Być może masz zamienione ECU z 2,0 lub 1,8 - czy znasz historię swojego samochodu?
    histori dokładnie nie znam,
    ale jakieś dwa lata temu wymieniałem cały komp bo padł mi immo, ale sprzedawca twierdził że jest to od 1,6..

Podobne wątki

  1. Czyszczenie kolektora ssącego 2.4 JTD
    Utworzone przez grosii w dziale 166
    Odpowiedzi: 13
    Ostatni post / autor: 17-08-2014, 11:44
  2. Demontaż kolektora ssącego JTS
    Utworzone przez pawelpawel w dziale 156
    Odpowiedzi: 0
    Ostatni post / autor: 06-02-2014, 15:46
  3. [145] Demontaż kolektora ssącego
    Utworzone przez Wicked w dziale 145/146/155
    Odpowiedzi: 1
    Ostatni post / autor: 15-01-2012, 12:54

Tagi dla tego tematu

Uprawnienia

  • Nie możesz zakładać nowych tematów
  • Nie możesz pisać wiadomości
  • Nie możesz dodawać załączników
  • Nie możesz edytować swoich postów
  •  
Amortyzatory