Pokaż wyniki od 1 do 9 z 9

Temat: Kontrolka wtrysku - po diagnozie przepływomierz i przepustnica

  1. #1
    Michu89
    Gość

    Domyślnie Kontrolka wtrysku - po diagnozie przepływomierz i przepustnica

    Witam. Zapaliła mi się kontrolka od wtrysku w alfie 1.8 TS z 99r z wersją oprogramowania 1.5.5. Pojechałem na komputer, powiedziano mi że jedyny błąd jaki mam to przepływomierz.
    Mechanik powiedział że muszę wymienić przepływomierz i przepustnicę. Koszt przepływomierza to 200zł i przepustnicę może mi załatwić za 400zł. Koszty jak dla mnie są duże i chciałem zapytać co Wy o tym myślicie...?? Po zapaleniu się tej kontrolki alfa pali jak czołg. za 100zł zrobiłem 57 kilometrów przy normalnej spokojnej jeździe i pusto w baku. Zauważyłem też, że jak stoję na światłach i dodam jej dużo gazu to spod maski słychać jak by mi się strumień wody nagle przelewał, ale żadnego wycieku nie mam.
    Błagam, pomóżcie...

    Drugie pytanie to o temperaturę. Alfa nigdy nie chce się dogrzać, zawsze jest jakieś 70stopni w trasie. Tylko na postoju i to po dłuższym czasie dojdzie do 90, wtedy zaczyna mi trząść silnikiem na jakieś 20 sekund, potem przestanie i w ciągu dosłownie poł minuty temperatura spada znowu do około 70... =/ to wina termostatu czy coś jeszcze innego?

    Proszę o porady i z góry dziękuję...

  2. #2
    klekot ™ gorol Quadrifoglio Verde Avatar bocian
    Dołączył
    04 2009
    Mieszka w
    SD ( Dąbrowa Górn. )
    Auto
    156 1.6 TS , GT 1.9 JTD ,159 SW Ti 2.0 jtdm , Volvo 4.4 V8 , Jeep GC WK2 5.7 Hemi
    Postów
    14,782

    Domyślnie

    pali ci dużo bo śmigasz w trybie serwisowym ( czy tam awaryjnym - nie pamiętam jak tam to ładnie opisali w książce przy zapalonej kontrolce ) .ale 20L/57 km to coś chyba jednak nie bardzo policzyłeś
    skoro przepływka kaput to wymień

    temperatura - pewnie termostat ( jest obszerny temat na forum )








  3. #3
    Michu89
    Gość

    Domyślnie

    zatankowałem ją za 100zł i wyszło 57 kilometrów, bo zawsze zeruje licznik po tankowaniu...

  4. #4
    Użytkownik Quadrifoglio Verde
    Dołączył
    10 2007
    Mieszka w
    Wrocław
    Auto
    AR156 1,6TS 1999 r.
    Postów
    5,304

    Domyślnie

    Wymień przepływomierz - jeśli to prawda, co ten mechanik gada.
    Przepustnicę zostaw w spokoju - tam nie ma się co psuć. Wystarczy ją tylko wyczyścić, a potem zrobić reset ECU za pomocą kompa.
    Za 200 zł nie kupisz przepływomierza do tego samochodu - no chyba, że jakąś podróbkę.
    Pamiętaj, że TS nie znosi podróbek, szczególnie przepływomierza. Już wielu się o tym przekonało.
    Musisz kupić koniecznie oryginał Boscha.
    Nie wierzę temu mechanikowi - wygląda na to, że chce Cię oszukać i skroić albo wcale nie ma pojęcia o TS i gada głupoty. Padnięty przepływomierz nie daje oznak bulgotów przelewającej się wody. Może sprawdż na początek układ chłodzenia, zanim niepotrzenie zaczniesz wymieniać inne części.
    Ostatnio edytowane przez SG0240 ; 18-02-2011 o 08:13

  5. #5
    Michu89
    Gość

    Domyślnie

    dziękuję za radę. Kupiłem dzisiaj przepływomierz boscha nówkę za 460zł, w niedzielę mam go do odbioru i kupiłem tez termostat "warneta" czy jakoś tak za 130zł. w poniedziałek mechanik mi to powymienia i zobaczymy co będzie dalej. Martwi mnie to "bulgotanie" spod maski po dodaniu gazu i to trzesięnie silnikiem od temperatury...

  6. #6
    Użytkownik Quadrifoglio Verde
    Dołączył
    10 2007
    Mieszka w
    Wrocław
    Auto
    AR156 1,6TS 1999 r.
    Postów
    5,304

    Domyślnie

    No to trochę przepłaciłeś za przepływkę, bo można kupić oryginał za ok. 320 zł.
    A dlaczego uważasz, że silnikiem trzęsie od temperatury?
    Co się dzieje z temperaturą - jest za wysoka?
    Może nie pali jeden cylinder i dlatego te problemy?
    Wykręć świece i zobacz.

  7. #7
    Michu89
    Gość

    Domyślnie

    tak mi się wydaje, bo problem trzęsienia nie występuje normalnie. tylko wtedy gdy po dłuższym postoju osiągnie swoje 90stopni
    wtedy zaczyna trząść silnikiem, po krótkiej chwili przestaje i od razu temperatura spada do 70... więc wydaję mi się, że ma to tylko związek z tą temperaturą...

  8. #8
    Użytkownik Quadrifoglio Verde
    Dołączył
    10 2007
    Mieszka w
    Wrocław
    Auto
    AR156 1,6TS 1999 r.
    Postów
    5,304

    Domyślnie

    Ciekawy objaw.
    Czy trzęsie od razu po włączeniu wentylatora, a przestaje po jego wyłączeniu?
    Czy wtedy wolne obroty spadają?
    Byś może jest to związane ze zwiększonym oporem, jaki daje alternator po uruchomieniu wiatraka.
    A co się dzieje, jak włączysz klimę - czy wtedy występują objawy trzęsienia silnikiem?
    Jeśli tak, to ten silnik ma kłopoty ze sterowaniem wolnych obrotów. Każde dodatkowe obciążenie powoduje ich spadek i dławienie się silnika.

  9. #9
    Michu89
    Gość

    Domyślnie

    szczerze, to nawet nie sprawdzałem tych opcji o których Ty mówisz. Do końca tygodnia powinienem wymienić ten przepływomierz i termostat i wtedy napiszę co się dzieje jeśli usterka będzie nadal to chociaż wykluczę ten termostat który będzie nowy. Zobaczę jak auto będzie się teraz nagrzewać itd. Pod koniec tygodnia odpiszę

Podobne wątki

  1. [145] Kontrolka wtrysku
    Utworzone przez kubatron w dziale 145/146/155
    Odpowiedzi: 4
    Ostatni post / autor: 30-04-2015, 19:25
  2. Wartości rzeczywiste, przepływomierz, czas wtrysku V6
    Utworzone przez Mat85 w dziale 166
    Odpowiedzi: 11
    Ostatni post / autor: 05-06-2012, 21:28
  3. [156] Kontrolka wtrysku
    Utworzone przez johny 38 w dziale 156
    Odpowiedzi: 3
    Ostatni post / autor: 12-10-2008, 23:07
  4. (166) kontrolka wtrysku
    Utworzone przez zdziba w dziale 166
    Odpowiedzi: 7
    Ostatni post / autor: 23-04-2008, 12:51

Tagi dla tego tematu

Uprawnienia

  • Nie możesz zakładać nowych tematów
  • Nie możesz pisać wiadomości
  • Nie możesz dodawać załączników
  • Nie możesz edytować swoich postów
  •  
Amortyzatory