mam problem z obrotomierzem! gdy go odpalam wskakuje mi na 1800 obrotów lub mniej i po 5 minutach się normuje zawsze się tak dzieje gdy jest zima!!!czy ktoś wie w czym jest problem
mam problem z obrotomierzem! gdy go odpalam wskakuje mi na 1800 obrotów lub mniej i po 5 minutach się normuje zawsze się tak dzieje gdy jest zima!!!czy ktoś wie w czym jest problem
A może wszystko jest OK i nie ma żadnego problemu.
W niskich temperaturach zimny silnik po uruchomieniu dostaje bogatą mieszankę i ma większe obroty. W miarę nagrzewania się silnika ECU zmniejsza dawkę paliwa i obroty spadają.
A co się dzieje, jeśli uruchomisz nagrzany silnik na mrozie, czy wtedy też obrotromirz wskazuje ponad 1000 obr.?
Słusznie kolega stwierdził-rozumiem, że miałeś na myśli "ssanie"?
Macieja210, a czy w momencie kiedy obrotek pokazuje te 1800 obrotó, to silnik, żeczyiście się na nie wkręca czy pracuje na jałowych?
- na biegu jałowym, podczas "ssania" obroty sie zwiekszaja tak do 1200 - 1400.
- ale nie aż 1800.
_______________________________________
- AR 156 TS 2.0 ecu M1.5.5
- 147 1.6 16v 105CV ecu ME7.3.1.
- G 1.4 MA 170CV@190CV ecu 8GMF przebieg 91000 km.
+ e-Niro KIA 64 kWh battery, 200CV, 400 Nm
Kolega napisał: "1800 lub mniej", więc może niech lepiej sprawdzi, zanim zacznie niepotrzebnie naprawiać coś, co jest dobre.
Heh, a może pedał mu się zacina? (bez skojarzeń)
hmm sugerując sie tematem postu wydaje mi sie ,że chodzi mu ravzej o błędne wskazanie obrotomierza (jakbym mial problem ze zbyt wysokimi to nazwałbym "zbyt wysokie obroty na zimnym,," heh a nie problem z obrotomierzem) ,pozatym przy dużych mrozach czasami sie blokowala przepustnica w mojej ale to naprawde musiały być spore ponad 20