Strona 1 z 2 12 OstatniOstatni
Pokaż wyniki od 1 do 10 z 12

Temat: Bosch me2.1 - potrzebny kumaty elektronik/diagnosta do dyskusji.

  1. #1
    Użytkownik Pasjonat
    Dołączył
    03 2008
    Mieszka w
    Lublin
    Auto
    BMW E61 545i żony, E61 530xD do orania pola :)
    Postów
    3,191

    Domyślnie Bosch me2.1 - potrzebny kumaty elektronik/diagnosta do dyskusji.

    Temat raczej dla osób siedzących w diagnostyce, mam nadzieję że się ktoś znajdzie do pogadania na forum, liczę też że bubu321 zechce poświęcić mi chwilę uwagi i podyskutować.

    Temat głównie dotyczy sterownika ME2.1 dla silników V6 ale nie tylko ...

    Jako że prace nad moim bolidem nadal trwają [może go do zlotu nie wysadzę hihihihi] rzucam dziś pewien temat do przemyślenia. Potrzebuję uniezależnić się ze sterowaniem wtryskiwaczami PB od ecu silnika, sprawa dość prosta, wystarczy urządzenie typu DET3 postawione w trybie StandAlone paliwowego, krótko mówiąc dajemy wtryskiwacze jakie nam pasuje, zapinamy je pod DET3, wyjścia sterownika silnika przepinamy na emulator wtrysków PB.
    Co zyskujemy:
    - niezależne sterowanie dawką PB przez DET3, nie może nic nam mieszać sterownik PB bo nie ma fizycznie dostępu do wtryskiwaczy PB, mamy w poważaniu jego autoadaptację, robimy cuda wianki
    - możliwość modyfikacji dawki PB względem oryginalnego sygnału MAF i TPS
    - możliwość modyfikacji sygnału kąta zapłony podawanego przez oryginalny sterownik silnika
    - chcemy to możemy wrzucić turbo/kompresor i sterować parametrycznie jego pracą w pełnym zakresie mapy paliwowej


    Z układu PB silnika potrzebuję takie sygnały jak:
    - zapłon/kąt wyprzedzenia zapłonu - pikuś bez problemu
    - sygnał MAF - pikuś
    - sygnał TPS z elektronicznej przepustnicy - pikuś
    - sygnał obrotów wału korbowego - pikuś

    Sterownik silnika musi nadal sterować pracą przepustnicy, zapłonem więc tego nie ruszam, sonda lambda już mu zbędna więc przepinam ją na DET3 i on sobie po jej wskazaniu już poradzi z korekcję po AFR. Jedyne co nie daje mi na razie spokoju, to jak zachowa się w takim układzie sterownik silnika, sondę mogę mu zaemulować bez problemu, wtedy w trybie pracy w closed loop nie będzie korygował parametrów adaptacyjnych i nie ucieknie w tryb serwisowy [szczerze to go me2.1 chyba nawet nie ma], przy WOT/pełnych obciążeniach sterownik i tak nie czyta sondy więc olewka. Jedyne co mi do szczęścia potrzebne żeby machał przepustnicą i nie wchodził w jakiś głupi tryb "bezpiecznego zapłonu".

    Ma ktokolwiek doświadczenia w tego typu zabawie/modyfikacjach? Jeśli tak chętnie podyskutuję, jak nie trudno się mówi, ktoś musi szlaki przecierać ;]

    pzdr. Grzesiek
    10.2008-16.11.2012r. 156 3,0 V6 24V Q2 278KM@312Nm - pozostały piękne wspomnienia

    Porting głowic, budowa silników do motorsportu, budowa układów wydechowych, kolektorów ssących ITB, indywidualnych części do motorsportu

    Zapraszam => https://www.facebook.com/Ku%C5%9Bmie...37265/?fref=ts

  2. #2
    Użytkownik Pasjonat
    Dołączył
    03 2008
    Mieszka w
    Lublin
    Auto
    BMW E61 545i żony, E61 530xD do orania pola :)
    Postów
    3,191

    Domyślnie

    Ale widzę burzliwa dyskusja, nie pchać się na siłę, każdy prawo głosu dostanie ... Widzę, że tyle by było w temacie.

    Ehh jakbym napisał że piszczą wahacze, albo nie działają elektryczne szyby to by się ktoś odezwał ... no cóż marność ...



    A tak poza tym, może się komuś przyda jednak do czegoś chodź trochę ten temat, ME2.1 nie "wyczuwa" MISSFIRE do tego mechanicy to idzioci, broń boże im dać V6 do zrobienia, namalują 3 komplety znaków na kołach rozrządu i wszystkie źle jeszcze, a na koniec poskładają koła rozrządu na klej typu LOCTITE ;]

    Dobranoc Szanowni Forumowicze, już na Was nie krzycze ;]

    pzdr. Grzesiek
    Ostatnio edytowane przez GrzesiekK. ; 20-02-2011 o 01:07
    10.2008-16.11.2012r. 156 3,0 V6 24V Q2 278KM@312Nm - pozostały piękne wspomnienia

    Porting głowic, budowa silników do motorsportu, budowa układów wydechowych, kolektorów ssących ITB, indywidualnych części do motorsportu

    Zapraszam => https://www.facebook.com/Ku%C5%9Bmie...37265/?fref=ts

  3. #3
    Użytkownik Quadrifoglio Verde Avatar bubu321
    Dołączył
    09 2007
    Mieszka w
    Wrocław
    Auto
    G 1.4 MA 170CV ECU Nexus 8GMF
    Postów
    6,112

    Domyślnie

    - bo co to za ECu Me2.1, dla nas tylko ME1.5.5. lub M1.5.5.
    - zły temat kolega założył, raczej powinno być "wysokie spalanie a wszystko jest dobrze" lub drugi " wysokie spalanie w JTD".
    - tam to jest frekwencja.
    - jak tylko dam sobie radę z alfadiagiem i Linuksem, to popatrzę co kolega majstruje.
    _______________________________________
    - AR 156 TS 2.0 ecu M1.5.5
    - 147 1.6 16v 105CV ecu ME7.3.1.
    - G 1.4 MA 170CV@190CV ecu 8GMF przebieg 91000 km.
    + e-Niro KIA 64 kWh battery, 200CV, 400 Nm

  4. #4
    MarcinTM
    Gość

    Domyślnie

    Wykorzystam temat:
    Wiecie jaki mam z tyłu rozmiar wycieraczek?

    Grzesiu Ty chcesz wykastrować AR z oryginalnego ECU, po takich zabiegach moje M1.5.5 by się pogubiło, kiedy miałem emulator sondy u siebie - to nie udało mi się oszukać ECU, on był tak cwany, że przez pierwsze kilka minut działało ok, a później zmieniał tryb pracy...

    Nie wiem jak ME2.1 się zachowa, ale jak jest "ograniczony" bardziej w logiczne myślenie to wróże fajną zabawę z tym co kombinujesz.

    A może lepiej wrzucić do ECM'a mapkę z ME2.1 i trochę ją przerobić?

    Grunt do poznać sposób "myślenia" ME2.1 bo bez tego nie ma punktu odniesienia co można, a co nie.

  5. #5
    Użytkownik Pasjonat
    Dołączył
    03 2008
    Mieszka w
    Lublin
    Auto
    BMW E61 545i żony, E61 530xD do orania pola :)
    Postów
    3,191

    Domyślnie

    REMAP nie wchodzi w grę, potrzebuję żeby sterownik od paliwa sterował również boostem, tego z ME2.1 nie zrobię.
    10.2008-16.11.2012r. 156 3,0 V6 24V Q2 278KM@312Nm - pozostały piękne wspomnienia

    Porting głowic, budowa silników do motorsportu, budowa układów wydechowych, kolektorów ssących ITB, indywidualnych części do motorsportu

    Zapraszam => https://www.facebook.com/Ku%C5%9Bmie...37265/?fref=ts

  6. #6
    MarcinTM
    Gość

    Domyślnie

    No dobra, a komp z innego auta?
    Potrzebne są najważniejsze sygnały - jak w większości aut:
    z położenia wału, przepustnicy i ilość powietrza.

    Kiedyś bawiłem się ECU z forda focus'a I z '99 - wspaniały sterownik bo można było w locie regulować prace sondy i takie tam. Pełen wypas.

    Teraz dobrać ECU do Twojej budy, musowo trzeba by było przerobić jego mapę, czasy, reakcję itd. bo wiadomo, że są dopasowane do innej mechaniki,ale zasada działania silnika jest przecież taka sama.

    To chyba rozsądniejsze rozwiązanie niż dodawać jakąś dodatkową puszkę do oryginalnego ECU?

  7. #7
    Użytkownik Pasjonat
    Dołączył
    03 2008
    Mieszka w
    Lublin
    Auto
    BMW E61 545i żony, E61 530xD do orania pola :)
    Postów
    3,191

    Domyślnie

    Puszka wychodzi ekonomicznie lepiej, no i ma większe możliwości względem przerzucania kolejnego gniota pod maskę.
    10.2008-16.11.2012r. 156 3,0 V6 24V Q2 278KM@312Nm - pozostały piękne wspomnienia

    Porting głowic, budowa silników do motorsportu, budowa układów wydechowych, kolektorów ssących ITB, indywidualnych części do motorsportu

    Zapraszam => https://www.facebook.com/Ku%C5%9Bmie...37265/?fref=ts

  8. #8
    Użytkownik Znawca Avatar r-sokol
    Dołączył
    08 2006
    Mieszka w
    Puławy (Jaroszyn), woj. Lubelskie
    Auto
    AR 156 2.0TS '98 ecu: M1.5.5 żona, AR 33 1,7 16v P4 stoi i czeka na..., AR 156 2,5 V6 '02 ecu ME 3.
    Postów
    1,006

    Domyślnie no niestety nie na temat

    Cytat Napisał GrzesiekK. Zobacz post
    Ale widzę burzliwa dyskusja, nie pchać się na siłę, każdy prawo głosu dostanie ... Widzę, że tyle by było w temacie.

    do tego mechanicy to idzioci, broń boże im dać V6 do zrobienia, namalują 3 komplety znaków na kołach rozrządu i wszystkie źle jeszcze, a na koniec poskładają koła rozrządu na klej typu LOCTITE
    No coż .... ja pytałem tylko o nagrzewnicę i nikt się nie odezwał, a Ty tu o zimnej fuzji termojądrowej i się dziwisz że odzewu nie ma...
    Jak oskrzybiesz krzem ze swojego ME to pewnie już bedziesz wiedział - tylko czy życia wystarczy?
    Znam ten ból...

    Eeee... widzę że kolega w sobotę poprawiał rozrząd po fachowcach i jest pod druzgocącym wrażeniem osiągnięć "fachowców"...
    Od siebie dodam że mnie taki jeden zaproponował ustawienie rozrządu w TSie na śrubokręt (bo 2mm dokładności wystarczy) - żałuję, bo z wrażenia nie wziąłem wizytówki od gnoja żeby go na forum zareklamować...
    Sprzedam skrzynię do crosswagona, 750 do uzg r-sokol@wp.pl

  9. #9
    Użytkownik Embrion
    Dołączył
    04 2010
    Mieszka w
    Krosno
    Auto
    AR 156 SW 2,5 V6 24V (932B11) + BRC Sequent P&D
    Postów
    5

    Domyślnie

    A rozpatrywałeś możliwość postawienia tego silnika na standalone np Emerald, Haltech, Link ECU, czy jakichś innych ?
    Do strojenia tych wynalazków jest dostępna dokumentacja i oprogramowanie. Kasa na wejsciu kilka razy większa niż DET3, ale nie ma potrzeby robienia „doktoratu” z działania ME2.1, tylko zarządzasz pracą silnika wg reguł opisanych przez producenta, masz suport techniczny a w niektórych przypadkach mapy startowe, no i swobodę działania.
    Ostatnio edytowane przez extech ; 20-02-2011 o 21:40

  10. #10
    Użytkownik Pasjonat
    Dołączył
    03 2008
    Mieszka w
    Lublin
    Auto
    BMW E61 545i żony, E61 530xD do orania pola :)
    Postów
    3,191

    Domyślnie

    Cytat Napisał extech Zobacz post
    A rozpatrywałeś możliwość postawienia tego silnika na standalone np Emerald, Haltech, Link ECU, czy jakichś innych ?
    Do strojenia tych wynalazków jest dostępna dokumentacja i oprogramowanie. Kasa na wejsciu kilka razy większa niż DET3, ale nie ma potrzeby robienia „doktoratu” z działania ME2.1, tylko zarządzasz pracą silnika wg reguł opisanych przez producenta, masz suport techniczny a w niektórych przypadkach mapy startowe, no i swobodę działania.

    Tak, rozważałem, jednak w tej chwili nie ma funduszy na prawdziwe STANDALONE. Chłopaki od ecumastera rozwineli swój produkt na tyle że można już postawić do jako "standalone" paliwowy i można dodatkowo modyfikować sobie nim kąt zapłonu, boost itp. więc generalnie to co potrzebuję i za małą kasę. Do nauki na początek wystarczy, względem zwykłego piggyback to i tak bardzo duża zmiana.
    10.2008-16.11.2012r. 156 3,0 V6 24V Q2 278KM@312Nm - pozostały piękne wspomnienia

    Porting głowic, budowa silników do motorsportu, budowa układów wydechowych, kolektorów ssących ITB, indywidualnych części do motorsportu

    Zapraszam => https://www.facebook.com/Ku%C5%9Bmie...37265/?fref=ts

Podobne wątki

  1. Poznań - alfaholik diagnosta ;) potrzebny
    Utworzone przez tofik w dziale Wielkopolskie
    Odpowiedzi: 12
    Ostatni post / autor: 15-12-2010, 08:26
  2. potrzebny diagnosta
    Utworzone przez bad boy w dziale 156
    Odpowiedzi: 6
    Ostatni post / autor: 23-12-2009, 15:38
  3. Odpowiedzi: 1
    Ostatni post / autor: 23-03-2008, 19:39

Tagi dla tego tematu

Uprawnienia

  • Nie możesz zakładać nowych tematów
  • Nie możesz pisać wiadomości
  • Nie możesz dodawać załączników
  • Nie możesz edytować swoich postów
  •  
Amortyzatory