Pokaż wyniki od 1 do 5 z 5

Temat: turbina jtdm -poprawne działanie

  1. #1
    Użytkownik Ogier Avatar Szczepan 2006
    Dołączył
    06 2010
    Mieszka w
    tarnów
    Auto
    alfa romeo 147 1,9 jtdm 150 km 2006r.
    Postów
    192

    Domyślnie turbina jtdm -poprawne działanie

    Witam, mam pytanko w jakim zakresie obrotów powinna załączać się turbina ,chodzi mi o odczucia w przyspieszeniu , umnie jest to dopiero przy 2700-2900 obrotów - 1,9 jtdm 150koni.

  2. #2
    Użytkownik Pirat drogowy Avatar bartstep
    Dołączył
    03 2010
    Mieszka w
    Jelenia Gora
    Auto
    AR 147 1,9 JTD 116KM
    Postów
    248

    Domyślnie

    Turbina (pracuje caly czas) ale startuje (efektywne cisnienie doladowania) przy 1800 obr/min (walu korbowego). Pelne cisnienie powinna uzyskac przy 2200 obr/min. Nalezy jednak pamietac o pewnej bezwladnosci turbiny. Ale wlaczanie jej przy tak duzych obrotach nie jest zjawiskiem normalnym.
    Mozesz wiec miec:
    - zapieczona kierownice turbiny
    - uszkodzony (zabrudzony) zawor overboost
    - uszkodzony wezyk sterowania kierownica turbiny
    - mozesz miec nieszczelny uklad dolotowy.
    Warto podlaczyc samochod do kompa i sprawdzic parametry na ukladzie turbiny i dolotu. Na tej podstawie mozna z duzym prawdopodobienstwem ustalic przyczyne. Tylko niech to nie bedze suche czytanie wskazan z programu, ale alnaliza danych!
    alfa-klub.prv.pl * Podpiecie do komputera, diagnostyka, kasowanie bledow. Kontakt GG 3127266 * alfa-klub.prv.pl

  3. #3
    Użytkownik Quadrifoglio Verde Avatar Maciek-156
    Dołączył
    05 2007
    Mieszka w
    Warszawa
    Auto
    AR Stelvio 2.0 Turbo 280KM Veloce 2021
    Postów
    8,623

    Domyślnie

    Masz kłopoty ze zmienną geometrią turbiny, EGRem i pewnie klapami wirowymi...
    AR Stelvio 2.0 Turbo 280KM Veloce 2021
    Jeep Cherokee 2.0 MJD A9 LIMITED 2014
    Giulietta 1,4TB MA Distinctive 2010
    AR156 1.9 16v JTD M-jet 2004
    AR156 1.6TS 2000
    Wcześniej 7 włoskich aut F (126, 127, UNO DS, TIPO, PUNTO, BRAVA, MAREA)

  4. #4
    Użytkownik Romeo Avatar Jacenty
    Dołączył
    12 2008
    Auto
    Alfa Romeo 147
    Postów
    500

    Domyślnie

    Cytat Napisał bartstep Zobacz post
    (...)Warto podlaczyc samochod do kompa i sprawdzic parametry na ukladzie turbiny i dolotu.(...)
    jakie powinny byc prawidlowe parametry odczytu, czy taki FES wystarczy ?
    czy chodzi Ci np o pomiar cisnienia przy turbinie, podobno maja to byc 2 bary?

  5. #5
    Użytkownik Pirat drogowy Avatar bartstep
    Dołączył
    03 2010
    Mieszka w
    Jelenia Gora
    Auto
    AR 147 1,9 JTD 116KM
    Postów
    248

    Domyślnie

    FES wystarczy. Ale chodzi o to, zeby nie sugerowac sie jednoznacznie wynikami (mierzonymi i oczekiwanymi) w FESie, ale, zeby przeanalizowac wiele wskazan, przy roznych parametrach pracy silnika. Wtedy bedzie mozna szukac przyczyn.

    (dla przykladu: FES: Uszkodzenie sondy lambda - bezmyslna naprawa to wymiana sondy. Ale po przeanalizowaniu innych wskazan i zrobieniu kilku prob okazalo sie, ze swiece sa do bani... Wymiana swiec usunela problem. Gdyby sugerowac sie bezmyslnie wskazaniami FES wlasciciel najpierw wymienilby sonde, potem pol auta, a potem kur...wal by na to auto, ze kaprysne i nie da sie go naprawic... )
    alfa-klub.prv.pl * Podpiecie do komputera, diagnostyka, kasowanie bledow. Kontakt GG 3127266 * alfa-klub.prv.pl

Podobne wątki

  1. [159] 2.4 Jtdm słabo ciągnie, wariuje turbina i wentylator
    Utworzone przez Nuno w dziale 159/Brera/Brera Spider
    Odpowiedzi: 7
    Ostatni post / autor: 09-12-2014, 17:56
  2. Poprawne działanie EGR/Kilka błędów
    Utworzone przez KaaC w dziale 166
    Odpowiedzi: 13
    Ostatni post / autor: 10-06-2014, 13:10
  3. Wyje chyba turbina 147 jtdm
    Utworzone przez marcingzy w dziale 147
    Odpowiedzi: 7
    Ostatni post / autor: 03-11-2010, 08:52

Tagi dla tego tematu

Uprawnienia

  • Nie możesz zakładać nowych tematów
  • Nie możesz pisać wiadomości
  • Nie możesz dodawać załączników
  • Nie możesz edytować swoich postów
  •  
Amortyzatory