Strona 1 z 2 12 OstatniOstatni
Pokaż wyniki od 1 do 10 z 17

Temat: Wymiana filtra oleju + zwarcie

  1. #1
    tomasz19830519
    Gość

    Domyślnie Wymiana filtra oleju + zwarcie

    Witam.
    Dzisiaj postanowiłem samemu wymienić olej w mojej Afce z silnikiem 3.0. powiem krótko koszmar - wymiana filtra - w przyszlosci juz mechanik sie tym zajmie.
    ale nie o to mi chodzi. podczas wykrecania filtra doszło do zwarcia. nie wiedziełem, ze tak blisko jest alterantor ( chyba) i sie troszke zaiskrzyło ale po wymianie filtra dokeceniu go odpaliłem auto i wszystko działa bez zarzutu ( narazie ). mam pytanie czy takie iskrzenie moglo cos pokiełbasić, bo juz sie zamartwiłem tym faketem. z góry dziekuje za szybka odpowiedz.
    Ostatnio edytowane przez Majkel ; 06-03-2011 o 10:38

  2. #2
    Użytkownik Ogier Avatar kaczo
    Dołączył
    02 2010
    Mieszka w
    Nowa Dęba / Kraków
    Auto
    była 156 1.8Ts jest 166 2.5 V6
    Postów
    198

    Domyślnie

    myśle że raczej nie powinno, gdyby coś miało wyjść to wyszłoby od razu. posprawdzaj dla pewności elektrykę (szyby, lusterka, fotele itp)
    ale wątpie że Ci sie coś POKIEŁBASIŁO

  3. #3
    tomasz19830519
    Gość

    Domyślnie

    Dzieki za wskazówke ,po wlaczeniu auta wszystko sprawdzałem niby działa. ale powiem szczerze naprawde nie mam miejsce przy tym silniku.

  4. #4
    ZBANOWANY Maniak resoraków
    Dołączył
    10 2010
    Mieszka w
    Usa
    Auto
    mgsexGD
    Postów
    799

    Domyślnie

    przy wymianie nie powinno nic iskrzyć! ostatnio miałem ten sam problem... mechanicy za filtr łapią a tam iskry... wina jest przetarty kabel od alternatora naciągnięty na filtr i przetarty!
    Odpięli aku, jakoś odkręcili filtr, odkręcili jakąś śrubkę, przełożyli kabel i po problemie... później filtr założyli bez problemu

  5. #5
    Super Moderator Quadrifoglio Verde Avatar marek230482
    Dołączył
    05 2009
    Mieszka w
    Strzelin
    Auto
    166 3.0V6, gtv 2,0TS, brera V6
    Postów
    12,639

    Domyślnie

    Nie o to chodzi. Po prostu często odkręcają metalowym kluczem do filtrów i tak jakoś łabska pchają że zahaczają za styki (to rozrusznik podajże). Też tak raz miałem ale już nie jeżdżę do tego maciaszczyka
    Swoją drogą to przesrane jest zmieniać filtr oleju w V6. W innych autach zawsze to sam robiłem ale w V6 szczerze mówiąc to nie warto tego samemu rzeźbić z lewarka. 20zł to nie pieniądz za taką wredną robotę.

  6. #6
    Użytkownik Maniak resoraków Avatar Pawcio
    Dołączył
    01 2007
    Mieszka w
    Bełchatów
    Auto
    Alfa Romeo 159 1750 TBI
    Postów
    614

    Domyślnie

    Ja robiłem to z kanału i się strasznie nazłościłem,ale nie tak bardzo na ten fatalnie umieszczony filtr oleju,jak na to że po odkręceniu korka olej tak chlusnął że zalał mi cały kanał i buty! To samo nastąpiło kiedy robiłem to u mechaników i widziałem ich miny nie tęgie i to jak później ścierali olej z podłogi,bo auto na podnośniku było! Także z tym korkiem też coś nie halo...

  7. #7
    Super Moderator Quadrifoglio Verde Avatar marek230482
    Dołączył
    05 2009
    Mieszka w
    Strzelin
    Auto
    166 3.0V6, gtv 2,0TS, brera V6
    Postów
    12,639

    Domyślnie

    Taaaa.... i zarzyga ramę

  8. #8
    Użytkownik Maniak resoraków Avatar Pawcio
    Dołączył
    01 2007
    Mieszka w
    Bełchatów
    Auto
    Alfa Romeo 159 1750 TBI
    Postów
    614

    Domyślnie

    ... dokładnie! :\

  9. #9
    Użytkownik Romeo Avatar yoozef
    Dołączył
    04 2009
    Mieszka w
    Warszawa / Płock
    Auto
    była: Alfa Romeo 166 v6 3.0 Super '98
    Postów
    1,098

    Domyślnie

    A dajcie spokój, już mi nie przypominajcie o tym filtrze ... Co ja się nakląłem, nie mogłem odkręcić, a olej już spuściłem. W końcu zalałem nowy i do Norauto pojechałem i po dłuższym czasie wygrali tę nierówną walkę...

  10. #10
    Użytkownik Maniak resoraków Avatar Pawcio
    Dołączył
    01 2007
    Mieszka w
    Bełchatów
    Auto
    Alfa Romeo 159 1750 TBI
    Postów
    614

    Domyślnie

    Cytat Napisał yoozef Zobacz post
    A dajcie spokój, już mi nie przypominajcie o tym filtrze ... Co ja się nakląłem, nie mogłem odkręcić, a olej już spuściłem. W końcu zalałem nowy i do Norauto pojechałem i po dłuższym czasie wygrali tę nierówną walkę...
    W takiej sytuacji to najlepiej od spodu przebić płaszcz filtra ostrym długim wkrętem i próbować odkręcić,musi wtedy pójść!

Podobne wątki

  1. Odpowiedzi: 8
    Ostatni post / autor: 17-04-2014, 19:08
  2. Wymiana filtra oleju V6
    Utworzone przez Bolo1990 w dziale 166
    Odpowiedzi: 11
    Ostatni post / autor: 29-10-2010, 13:17
  3. [156] Wymiana oleju i filtra
    Utworzone przez Qki w dziale 156
    Odpowiedzi: 23
    Ostatni post / autor: 10-01-2009, 00:19
  4. [156] Wymiana oleju i filtra
    Utworzone przez dance1 w dziale 156
    Odpowiedzi: 4
    Ostatni post / autor: 06-08-2008, 09:19

Tagi dla tego tematu

Uprawnienia

  • Nie możesz zakładać nowych tematów
  • Nie możesz pisać wiadomości
  • Nie możesz dodawać załączników
  • Nie możesz edytować swoich postów
  •  
Amortyzatory