Strona 1 z 7 1234567 OstatniOstatni
Pokaż wyniki od 1 do 10 z 67

Temat: głośna praca, max 4000 obr, słabe osiagi i duże spalanie JTD 16v 140KM

  1. #1
    Użytkownik Rowerzysta Avatar milek_22
    Dołączył
    01 2011
    Mieszka w
    Witkowice/ k. Oświęcim
    Auto
    Alfa Romeo 147 1.9 JTD 16v 140KM 2002r
    Postów
    286

    Domyślnie głośna praca, max 4000 obr, słabe osiagi i duże spalanie JTD 16v 140KM

    Witam forumowiczów.

    1. Zastanawia mnie czy we wszystkich JTD 16v silnik nagle traci chęci do "zbierania się" powyżej 4000 obr/min ?? Do 2000 obr/min tez jakoś niemrawo wchodzi na obroty, dopiero po przekroczeniu 2000 zaczyna szaleć ale tylko do 4000. Wiem że to diesel i nie trzeba go ganiać do takich obrotów, ale w końcu to skala przed czerwonym polem!!!

    2. Zazwyczaj silnik pracuje w przedziale 1800 - 3000 obr a spalanie na niby krótkich odcinkach tj 9 km wychodzi ok 8.5l na 100 km, też troszkę dużo.

    3. Najbardziej męczy mnie głośna praca silnika, porównywałem z innymi alfami z tym silnikiem i mój po prostu klekocze na wolnych obrotach!!! dźwięk silnika w linku http://www.youtube.com/watch?v=Hss6K-wjFxY

    Puki co wymieniłem rozrząd, a do wymiany jeszcze olej i filtry. Nie miałem jeszcze możliwości podpiąć się pod kompa, więc zdaje sobie sprawę, że to wróżenie z fusów, ale może komuś coś przyjdzie do głowy
    Ostatnio edytowane przez milek_22 ; 29-03-2011 o 21:22

  2. #2
    Użytkownik Romeo Avatar kiler_911
    Dołączył
    10 2010
    Mieszka w
    Rzeszów/Ostrowiec Św.
    Auto
    147 1.9 JTD 8V
    Postów
    668

    Domyślnie

    ja co prawda mam 8V 115KM i mam podobny objaw jeśli chodzi o osiągi, tzn powyżej 4tys jakby delikatnie zmulało go. Mam nieodparte wrażenie, że mimo wszystko powinien do tych 4500 obr równo ciągnąć. Mój kumpel ma 16V 140KM i ma podobne wrażenie i wymyśliliśmy, że w najbliższy weekend wyczyścimy EGR i może założymy te zaślepki EGR-u, wyczyścimy też przepustnice, czujnik doładowania i przepływomierz. Zobaczymy jaki będzie efekt Przy okazji zmieni się olej i filtry powietrza. Do 2 tyś to nie masz się co dziwić, że nie idzie te silniki 1.9 JTD czy 8V czy 16V dopiero tak od 2000 tys (kiedy to max wartość momentu jest) zaczynają przyspieszać dobrze.

    A odnośnie spalania ja bym się na Twoim miejscu też nie dziwił - myślę, że jak najbardziej w normie biorąc pod uwagę krótkie odcinki i specyfikę ruchu miejskiego.

  3. #3
    Użytkownik Quadrifoglio Verde Avatar Belfer
    Dołączył
    01 2007
    Mieszka w
    Gorlice
    Auto
    Chwilowo: 156 GTA Q2, 159 TBI, Lancia Phedra FL, 147 2.0 3D, RAV4 04' i GT JTD
    Postów
    7,540

    Domyślnie

    W zasadzie dobrze zaczynacie od EGR itd ale przepływomierz bym sobie odpuścił. Jego czyszczenie zazwyczaj jeśli daje efekt to tylko subiektywny a można go łatwo uszkodzić.

  4. #4
    Użytkownik Romeo Avatar kiler_911
    Dołączył
    10 2010
    Mieszka w
    Rzeszów/Ostrowiec Św.
    Auto
    147 1.9 JTD 8V
    Postów
    668

    Domyślnie

    Dzięki wezmę to pod uwagę i najwyżej przepływkę odpuścimy. Zobaczymy na żywca jak się będzie sytuacja kształtować

  5. #5
    Użytkownik Quadrifoglio Verde Avatar Belfer
    Dołączył
    01 2007
    Mieszka w
    Gorlice
    Auto
    Chwilowo: 156 GTA Q2, 159 TBI, Lancia Phedra FL, 147 2.0 3D, RAV4 04' i GT JTD
    Postów
    7,540

    Domyślnie

    I nie zapominaj, że w 16V należy tylko częściowo zaślepiać nie wyłączając EGR komputerem.

  6. #6
    Użytkownik Rowerzysta Avatar milek_22
    Dołączył
    01 2011
    Mieszka w
    Witkowice/ k. Oświęcim
    Auto
    Alfa Romeo 147 1.9 JTD 16v 140KM 2002r
    Postów
    286

    Domyślnie

    no tak a co myślicie o głośnej pracy ??

  7. #7
    Użytkownik Quadrifoglio Verde Avatar Belfer
    Dołączył
    01 2007
    Mieszka w
    Gorlice
    Auto
    Chwilowo: 156 GTA Q2, 159 TBI, Lancia Phedra FL, 147 2.0 3D, RAV4 04' i GT JTD
    Postów
    7,540

    Domyślnie

    Cytat Napisał milek_22 Zobacz post
    no tak a co myślicie o głośnej pracy ??
    To już wróżenie z fusów... Na odległość czy przez net nijak to oceniać a zresztą dźwięk silnika dla jednych jest głośny a inni tego nie odczuwają. Może masz gdzieś dziurę na dolocie albo np koło dwumasowe paska mikro już się kończy? Ta przypadłość jest bardziej wyraźna na zimnym? Jest przy tym metaliczny odgłos?

  8. #8
    Użytkownik Rowerzysta Avatar milek_22
    Dołączył
    01 2011
    Mieszka w
    Witkowice/ k. Oświęcim
    Auto
    Alfa Romeo 147 1.9 JTD 16v 140KM 2002r
    Postów
    286

    Domyślnie

    raczej nie widzę różnicy ciepły/zimny. Dźwięk słychać jakby zza silnika. Koles z serwisu fiata wymieniał rozrząd kilka dni temu, myśle że by zauważył ewentualne niedomaganie koła pasowego. Czy metaliczny? sam nie wiem, dołączony plik idealnie oddaje to jak to ja słyszę stojąc obok auta. Co do dziury w dolocie to czy przypadkiem jeśli by taka występowała to auto nie przydymiało by na czarno przy "bucie" ?? u mnie tych objawów nie ma nawet przy pedale gazu w pozycji on (czyli w podłodze )

  9. #9
    Użytkownik Quadrifoglio Verde Avatar Belfer
    Dołączył
    01 2007
    Mieszka w
    Gorlice
    Auto
    Chwilowo: 156 GTA Q2, 159 TBI, Lancia Phedra FL, 147 2.0 3D, RAV4 04' i GT JTD
    Postów
    7,540

    Domyślnie

    Jeśli by była mała dziura na dolocie do przepustnicy to nie zawsze będzie dymił bardzo. Może luzy zaworowe masz do skasowania? Ciężko mi coś wymyślić innego.

  10. #10
    Użytkownik Rowerzysta Avatar milek_22
    Dołączył
    01 2011
    Mieszka w
    Witkowice/ k. Oświęcim
    Auto
    Alfa Romeo 147 1.9 JTD 16v 140KM 2002r
    Postów
    286

    Domyślnie

    o ile luzy nie są regulowane hydraulicznie to na to bym przytaknął!! Zastanawiałem się nad poprawnym ustawieniem czujnika obrotów na wałku rozrządu bo śruby noszą ślady po kluczu!!!

    Ciekawa sprawą jest też rok produkcji mojego autka tj 2002, fakt jest taki ze głośność porównywałem z autkiem z 2004r. Może ja nie mam JTDM-a ?? ale z drugiej str 1.9 16v to chyba jednak jtdm???!!!!
    Ostatnio edytowane przez milek_22 ; 14-03-2011 o 21:09

Podobne wątki

  1. Duże spalanie 1.9JTD 16V 140km
    Utworzone przez cinek003 w dziale 156
    Odpowiedzi: 4
    Ostatni post / autor: 01-06-2014, 18:58
  2. 1.9 jtd głośna praca
    Utworzone przez kubals w dziale 156
    Odpowiedzi: 0
    Ostatni post / autor: 02-11-2013, 19:32
  3. [159] Zbyt duże spalanie 1.8MPI 140km 159 2007 rok?
    Utworzone przez Alfa156bb w dziale 159/Brera/Brera Spider
    Odpowiedzi: 8
    Ostatni post / autor: 16-10-2013, 14:53
  4. Głośna praca JTD
    Utworzone przez adrianzdyk w dziale 156
    Odpowiedzi: 6
    Ostatni post / autor: 01-11-2009, 01:29
  5. Głośna praca
    Utworzone przez przemgodz w dziale 156
    Odpowiedzi: 6
    Ostatni post / autor: 20-05-2009, 17:17

Tagi dla tego tematu

Uprawnienia

  • Nie możesz zakładać nowych tematów
  • Nie możesz pisać wiadomości
  • Nie możesz dodawać załączników
  • Nie możesz edytować swoich postów
  •  
Amortyzatory