Witam.
Mam pytanie posiadam Alfe Romeo 147 1,9 JTD 115 koni i kopci mi czarnym dymem ale tylko gdy silnik jest rozgrzany i jak osiąga od 2do 2,5 tysiąca obrotów powyżej tych obrotów przestaje. Czym to może być spowodowane...?
Proszę o pomoc
Witam.
Mam pytanie posiadam Alfe Romeo 147 1,9 JTD 115 koni i kopci mi czarnym dymem ale tylko gdy silnik jest rozgrzany i jak osiąga od 2do 2,5 tysiąca obrotów powyżej tych obrotów przestaje. Czym to może być spowodowane...?
Proszę o pomoc
bo to diesela tak powaznie to nie masz jakiegos rozszczelnienia przy turbo? ja tak mialem z tym silnikiem gdy sie rozszczelnilo turbo, pozniej w miare powiekszania dziury bylo juz tylko gorzej
![]()
Nie mam pojęcia...tą Alfe mam hmm 4 miechy tylko że dwa miesiące temu stłukłem przód...zderzak, chłodnice, osłonę filtru powietrza itp ...więc istnieje możliwość że coś przy turbinie się zdupczyło...?
dokładnie coś mogło się rozszczelnić i teraz turbo pompuje za mało powietrza czego efektem jest nieefektywne spalanie i czarny dym
Spokojnie, na początek do sprawdzenia szczelność dolotu. Jakby coś było nie tak, będziesz spod maski słyszeć charakterystyczny świst, bądź szum powietrza jak dziura jest duża.
Możesz profilaktycznzie wyczyścić i zaślepić egr.
U mnie kopciła na czarno jak miałem pękniętą rurę dolotową . Pęknięcie ok 5 cm było . Na początku skleiłem i było ok ale gdy doszła nowa to ją wymieniłem i kopcenie ustało .
bardzo możliwe, że od uderzenia coś się rozszczelniło. powinieneś słyszeć syczenie jakbyś miał blow off'a, tylko że przy naciskaniu gazuja miałem coś takiego po otworzeniu zamkniętej bramy 147ką przez moją matkę
sprawdź rurę łączącą intercooler z turbo, tam jest śruba w pobliżu, która przy uderzeniu lubi rozcinać ją.
Dziś przyjechał nowy pacjent. Może i nie alfa ale też JTD, a mianowicie jest to Fiat multupla(najbrzydszy samochód świata) z silnikiem JTD 105KM
Objawy:
Po odetkaniu jednego z węzy overboost zaczęła się załączać turbina, która wcześniej nie chodziła, ale zaczął również kopcić tak, że w wstecznym lusterku nic nie widać dym czarno-siwy
Wykonane prace:
Zaślepienie EGR (jest to silnik 8v czyli zaślepiamy w 2 miejscach pełnymi zaślepkami)
zlikwidowało to kopcenie, ale turbo po zaślepieniu nie chodzi. Po zdjęciu zaślepek turbo znowu zaczyna chodzić, ale dymi na maxa.
Czujnik EGR wyczyszczony. Zawór EGR wyczyszczony.
Błędy na komputerze P404- czyli przepływka i P101- sterowanie zaworem EGR (albo na odwrót)
Po odpięciu przepływki widać nie wielką róznicę w pracy silnika
Jeszcze co mnie zaciekawiło: Na komputerze nie pokazuje oczekiwanej wartości doładowania. Cały czas 0. Zmierzoną pokazuje.
I przy dodawaniu gazu i odejmowaniu słychać gwizd.
Z włączoną turbiną auto kompletnie nie jedzie. Cięzko pod górkę podjechać, a jak wyłączy się turbinę to bez problemu...
Może coś poradzicie bo ja już nie mam siły![]()
Kolego ciekawi mnie jak Ty tą turbinę wyłączasz, przecież czy chcesz czy nie ona i tak pracuje, zabawa polega na tym jak bardzo jest otwarty wastegate ,który jest sterowany elektronicznie,chyba ze ten 105km ma mechaniczne.Błąd P404 u mnie był cały czas i autko śmigało bez problemów.
AR Stelvio 2.0 Turbo 280KM Veloce 2021
Jeep Cherokee 2.0 MJD A9 LIMITED 2014
Giulietta 1,4TB MA Distinctive 2010
AR156 1.9 16v JTD M-jet 2004
AR156 1.6TS 2000
Wcześniej 7 włoskich aut F (126, 127, UNO DS, TIPO, PUNTO, BRAVA, MAREA)