Strona 1 z 2 12 OstatniOstatni
Pokaż wyniki od 1 do 10 z 19

Temat: Pomocy z odkręcaniem koła pasowego w V6

  1. #1
    aress
    Gość

    Domyślnie Pomocy z odkręcaniem koła pasowego w V6

    Pomocy mecze się z tym już 3 dzień, zniszczyłem już 3 klucze a śruba ani drgnie. Wiem, że to najmocniej dokręconą śruba w aucie, ale że aż tak mocno?? Może ktoś z forumowiczów ma na to jakiś sprawdzony sposób?? albo gwint w 2,5 v6 jest odwrotny ?? już naprawdę nie mam pojęcia, co z tą śruba robić a auto już praktycznie całe rozebrane i tylko przez nią stoję w miejscu. Wielkie dzięki za odpowiedzi i podpowiedzi

  2. #2
    Użytkownik Fachowiec Avatar Cubus00
    Dołączył
    02 2009
    Mieszka w
    Międzychód
    Auto
    byla Alfa Romeo 156 2.0 TS 1999 jest 159 2,4
    Postów
    2,586

    Domyślnie

    poszukaj na forum 156 ze trzy miesiace temu było cos takiego ale to dotyczyło Ts-a i najlepszy jest klucz udarowy ,
    Ostatnio edytowane przez Cubus00 ; 02-04-2011 o 17:49

  3. #3
    Użytkownik Romeo
    Dołączył
    04 2009
    Mieszka w
    Łódzkie
    Auto
    Miałem ze 40 różnych alf romeo.
    Postów
    710

    Domyślnie

    kolo pasowe wału w V6 ma zwykły gwint. Lewy gwint jest w TS. klucz bodajże musi być 40 ale dokładnie nie pamiętam i raczej bez jego obróbki przez tokarza go nie włożysz na nakrętkę. Dzisiaj odkręcałem takie 2 koła bo rozbierałem silniczki i dałem rady ale bez rury nie podchodź

  4. #4
    aress
    Gość

    Domyślnie

    Klucz jest 41 trochę trzeba się naszukać, ale da rade znaleźć, co do rury to wiem, że trzeba i próbowałem, ale nie dało rady tego ruszyć, dlatego pytam czy jest na to jakaś specjalna metoda czy po prostu blokujemy koło pasowe i na chama odkręcamy

  5. #5
    Administrator ds. społecznych Fachowiec Avatar Majkel
    Dołączył
    10 2005
    Mieszka w
    Koszalin, Gdynia
    Auto
    Ducati Hypermotard 796
    Postów
    2,908

    Domyślnie

    Pojedź do zakładu wulkanizacyjnego, żeby pistoletem udarowym poluzowali Tobie ta nakrętkę, a potem dokręcili ręcznie.
    Dojedź na spokojnie do domu i już bedziesz miał problem z głowy. Ja tak robiłem już w paru Alfach. W V6 24V jest prawy gwint. w TS jest lewy i w V6 12 V też jest lewy.
    Alfa Romeo Brera 3.2 V6 JTS Q4
    Wcześniej:
    Alfa Romeo 159 1.9 JTDm 8V 160KM
    Alfa Romeo 156 Crosswagon Q4
    Alfa Romeo 156 1.9 JTD 110CV
    Alfa Romeo 147 2.0 16V Selespeed
    Alfa Romeo Spider 916 1.8 16V
    Alfa Romeo 166 3.0 V6
    Alfa Romeo 147 1.9 8V JTD
    Lancia Delta 1.8 8V
    Alfa Romeo 156 SW 1.8 16V M1.5.5
    Alfa Romeo 164 2.5 TD VM
    Alfa Romeo 146 1.6 Boxer
    Lancia Dedra Kombi 1996 1,6 MPI
    Alfa Romeo 155 2.5 V6
    Alfa Romeo 33 1.7 Boxer

  6. #6
    Użytkownik Romeo
    Dołączył
    01 2008
    Mieszka w
    Bydgoszcz
    Auto
    164 QV 24V '93, 164 Super TB '96, 166 2.5V6 '98, 155 2.0TS 16v '96
    Postów
    509

    Domyślnie

    W 166 2.0 V6 TB jest normalnie prawy gwint.
    Mam na imię Jacek... i jestem alfaholikiem...
    Powrót do Busso.... w najfajniejszym opakowaniu...

  7. #7
    aress
    Gość

    Domyślnie

    Cytat Napisał Majkel Zobacz post
    Pojedź do zakładu wulkanizacyjnego, żeby pistoletem udarowym poluzowali Tobie ta nakrętkę, a potem dokręcili ręcznie.
    Dojedź na spokojnie do domu i już bedziesz miał problem z głowy. Ja tak robiłem już w paru Alfach. W V6 24V jest prawy gwint. w TS jest lewy i w V6 12 V też jest lewy.
    Dzięki wielkie za porady, dobrze wiedzieć ze przynajmniej w dobrą stronę próbuje odkręcić tą nakrętkę . Co do wulkanizacji to niestety za późno się dowiedziałem , auto już rozebrane w garażu stoi . No nic zostaje mi odkręcanie kluczem i metrową rurka na siłę a jak to nie pomoże to trzeba znaleźć 2 metrowa rurę

  8. #8
    Użytkownik Romeo
    Dołączył
    04 2009
    Mieszka w
    Łódzkie
    Auto
    Miałem ze 40 różnych alf romeo.
    Postów
    710

    Domyślnie

    znajomemu kiedyś nawet w wulkanizacji nie pomogli, klucze się gięły i nic, potem dopiero jakoś ją grzali palnikiem czy cuś

  9. #9
    aress
    Gość

    Domyślnie

    No tak ale grzanie palnikiem może zniszczyć koło pasowe bo z tego co wiem i widziałem to tam jest tłumik drgań (nie wiem jak to się fachowo nazywa) i przy grzaniu palnikiem można tą gumę zniszczyć

  10. #10
    Użytkownik Fachowiec Avatar QBA
    Dołączył
    03 2007
    Mieszka w
    Częstochowa
    Auto
    ALFA 166 SWAP 3.0+Q2 / ALFA 166 2.4 20v FL 180 HP/Jumper 2.8 JTD /Fiat Regata/Alfa 147 JTD 8v
    Postów
    2,633

    Domyślnie

    Potrzebujesz porządnego klucza, dobrej rury i pchać na hama.
    Dla ułatwienia przewidzieli taką blokade jak w tym linku:

    http://www.forum.alfaholicy.org/pozo..._0_v6_24v.html
    Ostatnio edytowane przez QBA ; 04-04-2011 o 15:36
    http://www.flar-ital.pl/ - CZĘŚCI ZAMIENNE- SERWIS: Lancia, Fiat, Alfa Romeo
    USŁUGI AUTOLAWETĄ- POMOC DROGOWA

Podobne wątki

  1. Wyważenie koła pasowego V6
    Utworzone przez ozman w dziale 166
    Odpowiedzi: 6
    Ostatni post / autor: 12-04-2018, 13:31
  2. AR 156 1.9 jtd bicie koła pasowego
    Utworzone przez Bladyy w dziale 156
    Odpowiedzi: 0
    Ostatni post / autor: 21-05-2013, 13:44
  3. Sruby koła pasowego
    Utworzone przez Mieszko1974 w dziale 156
    Odpowiedzi: 4
    Ostatni post / autor: 09-06-2009, 09:13

Tagi dla tego tematu

Uprawnienia

  • Nie możesz zakładać nowych tematów
  • Nie możesz pisać wiadomości
  • Nie możesz dodawać załączników
  • Nie możesz edytować swoich postów
  •  
Amortyzatory