Strona 1 z 4 1234 OstatniOstatni
Pokaż wyniki od 1 do 10 z 38

Temat: Uciekl plyn od wspomagania.

  1. #1
    Użytkownik Alfa i Omega Avatar Falcon40
    Dołączył
    01 2010
    Mieszka w
    Kraków
    Auto
    Alfa Romeo 159 1.9JTDm 150KM '07
    Postów
    446

    Domyślnie Uciekl plyn od wspomagania.

    Kochani,

    Dzisiaj rano niemila niespodzianka. Wsiadam do autka, odpalam i do uszu dobiega odglos "siorbania" - jakby ktos dopijal napoj przez slomke. Szybka mysl, ze moze cos w klimie, bo jak zwykle sie uruchomila po starcie. Wylaczylem, ale nie, nadal dzwiek slyszalny. Mysle - wycofam z parkingu, moze samo przejdzie, ale okazalo sie, ze wlasciwie nie mam wspomagania kierownicy. Wtedy sprawa juz byla jasna.

    Zgasilem silnik, wychodze i moim oczom ukazuje sie widok jak na fotce. Nie widac tego, ale plyn jest czerwony. Koncentracja wycieku dokladnie w miejscu, ktore widac - patrzec od przodu to w prawym narozniku.

    Kliknij obrazek, aby uzyskać większą wersję

Nazwa:	IMAG0027.jpg
Wyświetleń:	740
Rozmiar:	108.4 KB
ID:	23267

    Popatrzylem pod spod, ale nie widze zadnego weza zwisajacego luzem - aczkolwiek warunki trudne, bo wysoki kraweznik i do tego jestem zastawiony z obu stron dosc szczelnie.

    Ciezko mi powiedziec, czy wyciek byl przed uruchomieniem silnika, bo nie zwrocilem na to kompletnie uwagi, wiec moze byc tak, ze kapalo cala noc, a moze byc tak, ze wyrabalo wszystko po odpaleniu - ale to musialyby byc ulamki sekund, bo dzwiek siorbania pojawil sie juz przy starcie.

    Pytanie za 100 pkt. Czy to tylko wezyki czy zdechla pompa oraz co z tym zrobic, zeby bardziej nie zaszkodzic?

    Z tego co widze w ePERZE, to pompa jest chyba z drugiej strony, wiec to raczej przewody gdzies strzelily?
    Ostatnio edytowane przez Falcon40 ; 07-04-2011 o 11:26

  2. #2
    Użytkownik Quadrifoglio Verde
    Dołączył
    10 2007
    Mieszka w
    Wrocław
    Auto
    AR156 1,6TS 1999 r.
    Postów
    5,304

    Domyślnie

    Może też być, że padło uszczelnienie w przekładni i wycieka w okolicach drążka kirowniczego.

  3. #3
    Super Moderator Quadrifoglio Verde Avatar marek230482
    Dołączył
    05 2009
    Mieszka w
    Strzelin
    Auto
    166 3.0V6, gtv 2,0TS, brera V6
    Postów
    12,639

    Domyślnie

    Prawie na pewno przewod i to najprawdopodobniej w drodze do chlodnicy. Ale jesli nie zajzysz pod auto to my tu nic nie wyczarujemy. A nic mi ani Tobie po tych stu punktach

  4. #4
    Użytkownik Alfa i Omega Avatar Falcon40
    Dołączył
    01 2010
    Mieszka w
    Kraków
    Auto
    Alfa Romeo 159 1.9JTDm 150KM '07
    Postów
    446

    Domyślnie

    Wlasnie problem w tym, ze patrzylem, ale moim "wprawnym" okiem nie wypatrzylem nic interesujacego. Gdyby koledzy mogli mnie troszke nakierunkowac, gdzie spojrzec - zrobic fotke, to bylbym wdzieczny. Bo tak, jak w tym dowcipie, gdzie slepy gluchemu o kolorach opowiadal

    Dla ulatwienia, znalazlem taki obrazek - chyba to odpowiednia 156 - przynajmniej pogladowo

    Kliknij obrazek, aby uzyskać większą wersję

Nazwa:	alfa156_chassis_01-01.jpg
Wyświetleń:	8168
Rozmiar:	379.5 KB
ID:	23268
    Ostatnio edytowane przez Falcon40 ; 07-04-2011 o 12:03

  5. #5
    Użytkownik Maniak resoraków Avatar kwasnybartek
    Dołączył
    03 2010
    Mieszka w
    Werynia, Kolbuszowa,
    Auto
    "Mruczuś" AR 156 2.0 TS, CF2,M3 '98 ECU M1.5.5, AR156 SW '04 1,9 JTD 140
    Postów
    900

    Domyślnie

    Posprawdzaj sobie te łączenia przewodów zaznaczone na czerwono, one lubią czasem puścić.
    Załączone obrazy Załączone obrazy Kliknij obrazek, aby uzyskać większą wersję

Nazwa:	alfa156_chassis_01-011.jpg
Wyświetleń:	4392
Rozmiar:	129.1 KB
ID:	23269  
    1970 cm z sekwencyjnym wtryskiem LPG. Wolę pchać moją Alfę niż jeździć VW!!

  6. #6
    Użytkownik Alfa i Omega Avatar Falcon40
    Dołączył
    01 2010
    Mieszka w
    Kraków
    Auto
    Alfa Romeo 159 1.9JTDm 150KM '07
    Postów
    446

    Domyślnie

    Zobaczcie jak to wyglada - sporo mokrego :/

    Kliknij obrazek, aby uzyskać większą wersję

Nazwa:	IMAG0030.jpg
Wyświetleń:	937
Rozmiar:	207.4 KB
ID:	23291

    Ten beton, ktory czesciowo jest mokry to kraweznik - tak dla wyjasnienia perspektywy zdjecia.

  7. #7
    Super Moderator Quadrifoglio Verde Avatar marek230482
    Dołączył
    05 2009
    Mieszka w
    Strzelin
    Auto
    166 3.0V6, gtv 2,0TS, brera V6
    Postów
    12,639

    Domyślnie

    Szczerze mowiac zbyt wiele to nie mowi ale chociaz eliminuje maglownice. Pompe chyba tez bo w 156 tez jest raczej po stronie pasazera. Obstawiam to co pisalem. Pekniety przewod. Moze na laczu ale rownie dobrze moze sikac z dowolnego miejsca przewodu. Mi np. kiedys strzelilo na zakrecie. Zobaczylem gdzie sika dopiero jak zalalem plyn i na chwile odpalilem. Byl "plynotrysk" trzeba auto podlewarowac i zlokalizowac. Potem wymiana przewodu. Na 99% da sie to samemu zrobic i nie trzeba oryginalnych czesci. To zwyczajna hydraulika jak w innych maszynach. Koszt naprawy smieszny.

  8. #8
    Użytkownik Romeo Avatar -BamBosZek-
    Dołączył
    08 2009
    Mieszka w
    Bielsko-Biała
    Auto
    156 3.0 24v
    Postów
    2,281

    Domyślnie

    nalej plynu i zapal niech ktos pokreci kierownica i bedziesz widzial gdzie sika czy leje
    Genetics makes the champions, want to compare?!

  9. #9
    Użytkownik Maniak resoraków Avatar kwasnybartek
    Dołączył
    03 2010
    Mieszka w
    Werynia, Kolbuszowa,
    Auto
    "Mruczuś" AR 156 2.0 TS, CF2,M3 '98 ECU M1.5.5, AR156 SW '04 1,9 JTD 140
    Postów
    900

    Domyślnie

    Skoro Alfa nasikała na krawężnik to pewnie chciała zaznaczyć teren bo Alfy nie gubią przecież płynów! Tak na poważnie to sprawdź połączenia przewodów metalowych z gumowymi w okolicy filtra powietrza. Maglownicę i pompę możesz raczej wykluczyć tak jak Ci już napisali. Powodzenia w naprawianiu.
    1970 cm z sekwencyjnym wtryskiem LPG. Wolę pchać moją Alfę niż jeździć VW!!

  10. #10
    Użytkownik Świeżak
    Dołączył
    01 2010
    Mieszka w
    Kraków
    Auto
    AR Spider 2.0 TS; AR Giulia 2.0 280KM
    Postów
    218

    Domyślnie

    Tak jak napisał kolega "Bamboszek" wlej płynu i odpal silnik, ale tylko na chwilkę, bo bez płynu zatrzesz pompę i jeśli nie zdejmiesz paska napędzającego pompę wspomagania to nigdzie się tym samochodem nie wybieraj. Jeśli zatrzesz pompę to ślizgający się pasek urwie koło napędowe pompy i jednocześnie rozgrzany pasek potrafi się zapalić. Wiem z doświadczenia. W moim przypadku na autostradzie w Chorwacji strzeliła uszczelka pod kołem napędowym pompy (dobrze, że miałem sprawną gaśnicę).

Podobne wątki

  1. [156] plyn do wspomagania
    Utworzone przez kondzik1985 w dziale 156
    Odpowiedzi: 6
    Ostatni post / autor: 11-10-2010, 12:03
  2. Plyn do wspomagania - ILE?
    Utworzone przez FacesOfDeath w dziale 156
    Odpowiedzi: 1
    Ostatni post / autor: 30-04-2010, 09:54
  3. plyn do wspomagania
    Utworzone przez barttorun w dziale 156
    Odpowiedzi: 8
    Ostatni post / autor: 12-01-2010, 22:48
  4. [146] Plyn do wspomagania
    Utworzone przez jasko w dziale 145/146/155
    Odpowiedzi: 18
    Ostatni post / autor: 29-04-2009, 22:21
  5. /156/plyn do wspomagania
    Utworzone przez borsukmax w dziale 156
    Odpowiedzi: 3
    Ostatni post / autor: 31-01-2009, 16:32

Tagi dla tego tematu

Uprawnienia

  • Nie możesz zakładać nowych tematów
  • Nie możesz pisać wiadomości
  • Nie możesz dodawać załączników
  • Nie możesz edytować swoich postów
  •  
Amortyzatory