Strona 1 z 2 12 OstatniOstatni
Pokaż wyniki od 1 do 10 z 18

Temat: [147] selespeed nie zawsze włącza pompę przy spadku ciśnienia

  1. #1
    Użytkownik Świeżak
    Dołączył
    02 2007
    Mieszka w
    Lubasz
    Auto
    Alfa Romeo Giulietta 2.0 JTDm automat 2013r.
    Postów
    185

    Domyślnie [147] selespeed nie zawsze włącza pompę przy spadku ciśnienia

    Witam
    Mam następujący przypadek. W aucie żony - alfa 147 2,0 selespeed - sterownik skrzyni nie zawsze włącza pompę przy spadku ciśnienia w układzie.
    Układ selespeed sprawdzałem programem FIATECUSCAN. Okazało się, że problemy z biegami są wynikiem zbyt niskiego ciśnienia w układzie selespeed. Pomimo spadku ciśnienia w aktywatorze poniżej 45bar pompa nie zostaje włączona. Często włącza się dopiero przy 35bra (i niżej), ale wtedy pompuje tylko do 40bar.
    Sprawdzałem w programie stan przekaźnika - program pokazuje że przekaźnik pompy jest wyłączony.
    Układ nie pamięta i nie wskazuje żadnych błędów.

    Mam pytanie, czy program FIATECUSCAN wskazuje że zamierza włączyć pompę, czy może wskazuje tylko stan przekaźnika po pomiarze prądu pompy?

    Dodatkowo w programie FIATECUSCAN pomimo braku błędów nie mogę przeprowadzić kalibracji skrzyni (kalibrację sprzęgła wykonałem, płyn oczywiście też jest). Ciekawe jest to, że autem mogę jeździć np godzinę i wszystko jest OK. Nagle coś się alfa obraża i nie mogę przełączać biegów.

    Macie może jakieś dodatkowe wskazówki ?
    wal_kon

  2. #2
    pelusz1
    Gość

    Domyślnie

    witam mam pytanko jak poradziłęs sobie z tym prolemem, ja mam podobnie tzn. wszystkie układy sprawne brak błędów a mimo to podczas autokalibracji wyskakuje mi komunikat "brak właściwych warunków do wykonania zadania" byłbym wdzięczny za pomoc bo moja bella fiksuje ile chce.

  3. #3
    lukaszkolobrzeg
    Gość

    Domyślnie

    ......
    \

  4. #4
    Użytkownik Rowerzysta
    Dołączył
    01 2008
    Mieszka w
    Poznań
    Auto
    147
    Postów
    280

    Domyślnie

    Cytat Napisał wal_kon Zobacz post
    Witam
    Mam następujący przypadek. W aucie żony - alfa 147 2,0 selespeed - sterownik skrzyni nie zawsze włącza pompę przy spadku ciśnienia w układzie.
    Układ selespeed sprawdzałem programem FIATECUSCAN. Okazało się, że problemy z biegami są wynikiem zbyt niskiego ciśnienia w układzie selespeed. Pomimo spadku ciśnienia w aktywatorze poniżej 45bar pompa nie zostaje włączona. Często włącza się dopiero przy 35bra (i niżej), ale wtedy pompuje tylko do 40bar.
    Sprawdzałem w programie stan przekaźnika - program pokazuje że przekaźnik pompy jest wyłączony.
    Układ nie pamięta i nie wskazuje żadnych błędów.

    Mam pytanie, czy program FIATECUSCAN wskazuje że zamierza włączyć pompę, czy może wskazuje tylko stan przekaźnika po pomiarze prądu pompy?

    Dodatkowo w programie FIATECUSCAN pomimo braku błędów nie mogę przeprowadzić kalibracji skrzyni (kalibrację sprzęgła wykonałem, płyn oczywiście też jest). Ciekawe jest to, że autem mogę jeździć np godzinę i wszystko jest OK. Nagle coś się alfa obraża i nie mogę przełączać biegów.

    Macie może jakieś dodatkowe wskazówki ?
    Próbowalicie podmienić przekaznik? W 156 taki sam jest od pompy paliwa i pompy selespeed.

  5. #5
    Użytkownik Świeżak
    Dołączył
    02 2007
    Mieszka w
    Lubasz
    Auto
    Alfa Romeo Giulietta 2.0 JTDm automat 2013r.
    Postów
    185

    Domyślnie

    Problemem rozwiązałem rok temu.
    Przyczyną były wewnętrzne nieszczelności skrzyni biegów (zerwane uszczelnienia na tłoczysku).
    Po wymianie uszczelnień problemu nie ma od roku. Naprawę wykonałem w maju 2011r.
    Po wymianie uszczelnień nie ma problemu z dolewaniem płynu - ubytki są symboliczne.
    Wygląda na to, że poza ciśnieniem sterownik skrzyni selespeed sprawdza czas działania pompy - jak jest za długi to ją odłącza bez pokazywania błędu.
    Ostatnio też wymieniłem potencjometry skrzyni biegów (wskaźniki położenia), bo czasami mrugały biegi ale wszystko działało dobrze. Teraz selespeed działa idealnie - brak mrugania biegów na wyświetlaczu.
    Polecam też porządne wyczyszczenie złącza głównego kabli - tego przy akumulatorze i zabezpieczenie go przed wilgocią.
    wal_kon

  6. #6
    pelusz1
    Gość

    Domyślnie

    witam dziś sprawdziłem ciśnienie w układzie i podczas ciągłego zmieniania biegów ciśnienie w układzie wahało się od 44 do 55 barów, więc przystąpiłem do nauczania (autokalibracji serwisowej) i przed wyskoczeniem komunikatu o braku właściwych warunków usłyszałem że pompa została rozłączona. jaka rada? zmienić olej? silnik pompy wyczyścić czy jakiś inne ustrojstwo? proszę o pomoc bo mi ręce opadają bella stoi nie mogę jej nauczyć, a niby wsio git bo przecież błędów brak. orientujecie się jakie warunki musi spełniać auto by przeszło sprawnie kalibrację??

  7. #7
    Użytkownik Rowerzysta
    Dołączył
    01 2008
    Mieszka w
    Poznań
    Auto
    147
    Postów
    280

    Domyślnie

    pelusz1:

    - czy masz wycieki płynu hydr. (oczywiście plam pod samochodem nie musisz mieć, ale może być przeciek do wnętrza skrzyni po wałku wybieraka - tam jest taka fajna konstrukcja sprzyjająca temu - zatem czy dolewasz płynu - jakie ilości?)
    - czy wyregulowałeś nasadkę sprzęgła na 28-28,5 mm ?
    - w jakim stanie masz sprzęgło ?
    - zanim zrobisz autokalibrację serwisową, wykonaj wszystkie testy z FESa: elektrozawór wyboru biegów parzystych, nieparzystych, elektrozawór sprzęgła, elektrozawór sprzęgła biegów parz., nieparz. - jeśli dany elektrozawór pracuje poprawnie test zakończy się komunikatem WYKONANE, jeśli nie NIEUDANE - na tej podstawie możesz stwierdzić, czy wszystkie elektrozawory są ok,
    - czy podmieniałeś przekaźnik od pompy paliwa (w 156 jest taki sam od pompy paliwa i pompy SS) ?
    - jaki jest przebieg samochodu - czy wymieniana (regenerowana) już była pompa SS ?

    pozdrawiam
    dominik

  8. #8
    pelusz1
    Gość

    Unhappy

    Cytat Napisał gord Zobacz post
    pelusz1:

    - czy masz wycieki płynu hydr. (oczywiście plam pod samochodem nie musisz mieć, ale może być przeciek do wnętrza skrzyni po wałku wybieraka - tam jest taka fajna konstrukcja sprzyjająca temu - zatem czy dolewasz płynu - jakie ilości?)
    - czy wyregulowałeś nasadkę sprzęgła na 28-28,5 mm ?
    - w jakim stanie masz sprzęgło ?
    - zanim zrobisz autokalibrację serwisową, wykonaj wszystkie testy z FESa: elektrozawór wyboru biegów parzystych, nieparzystych, elektrozawór sprzęgła, elektrozawór sprzęgła biegów parz., nieparz. - jeśli dany elektrozawór pracuje poprawnie test zakończy się komunikatem WYKONANE, jeśli nie NIEUDANE - na tej podstawie możesz stwierdzić, czy wszystkie elektrozawory są ok,
    - czy podmieniałeś przekaźnik od pompy paliwa (w 156 jest taki sam od pompy paliwa i pompy SS) ?
    - jaki jest przebieg samochodu - czy wymieniana (regenerowana) już była pompa SS ?

    pozdrawiam
    dominik
    wycieków brak, oleju dolewam znikome ilości może raz na 2 miesiące, nasadkę wyregulowałem na 28.04, wszystkie testy wychodzą prawidłowo podmieniałem przekaźniki i dalej nic auto ma 146tyś przebiegu,sprzęgło w dobrym stanie a pompa jest nadal ta sama tylko silnik pompy był zmieniany jakieś 2 lata temu bo poprzedni umarł całkiem, w styczniu zmieniałem skrzynię biegów wraz z aktywatorem bo w tamtej umarł gwint odpowietrznika i zdecydowałem wymienić całość bez grzebania, i już wtedy miała prolblem z nauczeniem ale po kilku próbach poszło i śmigała do tej pory gdy postanowiłem nauczyć ją na nowo bo raz na 5 razy wrzucała z 3 na 5 no i się stało, nie uczy podczas nauki jakby system rozłączał pompę. bo jak pompa przestaje pracować to za 2-3 sekundy wyskakuje ten komunikat "brak właściwych warunków do wykonania testu" pomocy.

  9. #9
    Użytkownik Rowerzysta
    Dołączył
    01 2008
    Mieszka w
    Poznań
    Auto
    147
    Postów
    280

    Domyślnie

    To teraz sprawdziłbym:

    - instalację elektryczną aktywatora - wiązkę - wszystkie styki na czujnikach i elektrozaworach pod kątem korozji, wilgoci oraz przejścia na przewodach - czy nie ma zwarć - wiązkę trzeba zdjąć i mierzyć po kolei, kabelek po kabelku,
    - złącze w kabinie do modułu SS
    - jeśli wszystko będzie ok z wiązką do demontażu aktywator i rozbiórki na części pierwsze i szukanie usterki

  10. #10
    pelusz1
    Gość

    Domyślnie

    Cytat Napisał gord Zobacz post
    To teraz sprawdziłbym:

    - instalację elektryczną aktywatora - wiązkę - wszystkie styki na czujnikach i elektrozaworach pod kątem korozji, wilgoci oraz przejścia na przewodach - czy nie ma zwarć - wiązkę trzeba zdjąć i mierzyć po kolei, kabelek po kabelku,
    - złącze w kabinie do modułu SS
    - jeśli wszystko będzie ok z wiązką do demontażu aktywator i rozbiórki na części pierwsze i szukanie usterki
    więc tak złącza wyczyszczone i wiązka skrzyni w komorze silnika podmieniona z poprzedniej skrzyni a przed tym wyczyszczona, mam podejrzenia co do tej pompy bo zauważyłem że nadkole od pompy w dół jest wilgotne czy może być tak że w jakiś sposób się rozszczelniła i potrzebuje dłuższego czasu pracy aby osiągnąć właściwe ciśnienie?? a za tym idzie to że podczas nauki system rozłącza pompę bo zbyt długo pracuje?

    - - - Updated - - -

    a i dodam jeszcze że przy nabijaniu ciśnienia tak jakby pompa tzn. silnik słabnie

    - - - Updated - - -

    "silnik pompy"

Podobne wątki

  1. [159] szum przy spadku obrotow silnika
    Utworzone przez piotrek alfa159 w dziale 159/Brera/Brera Spider
    Odpowiedzi: 15
    Ostatni post / autor: 17-05-2019, 15:32
  2. Czy pompę wysokiego ciśnienia w JTD się odpowietrza?
    Utworzone przez kvothe w dziale 156
    Odpowiedzi: 2
    Ostatni post / autor: 11-09-2015, 08:10
  3. Klimatyzacja, nie zawsze się włącza
    Utworzone przez Dron w dziale 156
    Odpowiedzi: 16
    Ostatni post / autor: 03-08-2015, 19:47
  4. Dlaczego trzeba wymieniać pompę wody zawsze razem z rozrządem.
    Utworzone przez Pablo. w dziale Forum ogólne o Alfa Romeo
    Odpowiedzi: 0
    Ostatni post / autor: 21-06-2012, 07:44
  5. Duszenie przy spadku obrotow.
    Utworzone przez baronkowaty w dziale 156
    Odpowiedzi: 2
    Ostatni post / autor: 17-04-2010, 14:33

Tagi dla tego tematu

Uprawnienia

  • Nie możesz zakładać nowych tematów
  • Nie możesz pisać wiadomości
  • Nie możesz dodawać załączników
  • Nie możesz edytować swoich postów
  •  
Amortyzatory