Pokaż wyniki od 1 do 6 z 6

Temat: dymi po hamowaniu silnikiem, uszczelniacze ?

  1. #1
    aristo
    Gość

    Domyślnie dymi po hamowaniu silnikiem, uszczelniacze ?

    Dymi szczególnie po hamowaniu silnikiem, i po odpaleniu, nie dymi za to z korka, wszystko wskazuje że to uszczelniacze.

    historia: jakieś 15 miesiecy temu miałem kolizję tłoków z zaworami. Były wtedy wymienione 8 zaworów wydechowych, 1 tłok, uszczelniacze, wariator, paski, napinacze itp.

    Od tamtego czasu przejechałem jakieś 20kkm jednak auto ciągle bierze olej (tak 1l /1500 km).

    Albo naprawa była źle zrobiona albo jakieś uszczelniacze słabe albo prowadnice dodatkowo jakieś poszły. Niby prowadnice były sprawdzane podczas naprawy jednak nie znam szczegółow.

    Zastanawiam się co z tym zrobić, myślę o dwóch wariantach
    1. spróbować wymienić uszczelniacze zaworów (bez zrzucania głowicy) jeśli to nie pomorze punkt 2
    2. zrzucić od razu głowice i wysłać do firmy do sprawdzenia/naprawy. poczekać na odzew.


    Może ma ktoś jakieś sugestie.

  2. #2
    Użytkownik Alfa i Omega Avatar HyenaHF
    Dołączył
    02 2011
    Mieszka w
    Oborniki Śl.
    Auto
    Lancia Dedra
    Postów
    382

    Domyślnie

    ja bym głosował za zwaleniem głowicy i wszechstronnym sprawdzeniem, zanim zrobi się z tego nienaprawialna metalowa sałatka

  3. #3
    Użytkownik Quadrifoglio Verde
    Dołączył
    10 2007
    Mieszka w
    Wrocław
    Auto
    AR156 1,6TS 1999 r.
    Postów
    5,304

    Domyślnie

    To wcale nie musi być głowica. Pisałeś, że był wymieniany tłok - może właśnie coś się dzieje z tym cylindrem. Zacznij od sprawdzenia ciśnienia sprężania na poszczególnych cylindrach. Warto też dokładnie obejrzeć świece zapłonowe - ich wygląd często świadczy o nieprawidłowym spalaniu mieszanki.
    A czy ten nowy tłok został założony na nieszlifowany cylinder?

  4. #4
    aristo
    Gość

    Domyślnie

    Cytat Napisał SG0240 Zobacz post
    To wcale nie musi być głowica. Pisałeś, że był wymieniany tłok - może właśnie coś się dzieje z tym cylindrem. Zacznij od sprawdzenia ciśnienia sprężania na poszczególnych cylindrach. Warto też dokładnie obejrzeć świece zapłonowe - ich wygląd często świadczy o nieprawidłowym spalaniu mieszanki.
    A czy ten nowy tłok został założony na nieszlifowany cylinder?
    Niestety, tłok został założony na nieszliowany cylinder.

    Mimo wszystko wydaje mi ię że to głowica, najbardziej przekonywujące jest obłok po hamowaniu silnikiem. Wyobraźmy sobie : hamowanie silnikiem obroty np. 4000 , zamknięta przepustnica - bardzo wysokie podciśnienie w kanałach dolotowych, ciągnie olej przez zawory dolotowe, brak spalania mieszanki, resztki oleju lądują w tłumiku, w mięzyczasie obroty spadają do 1500, samochód się zatrzymuje. Następnie ruszanie spod świateł, normalne spalanie, spalaniu elegają resztki w tłumiku, za samochodem pojawia się obłok.

    Wczoraj dolewałem olej do silnika i po dolaniu miałem większą chmurę: olej trafił do głowicy - troszkę więcej oleju trafiło do dolotu przez prowadnice.
    Ostatnio edytowane przez aristo ; 22-06-2011 o 20:45

  5. #5
    Użytkownik Maniak resoraków
    Dołączył
    11 2010
    Mieszka w
    Wrocław
    Auto
    Alfa Romeo 156 2.0 TS
    Postów
    613

    Domyślnie

    Moja jak brała 1L oleju na 100km miała idealne cisnienie,po 14,5 na cylinder (olej uszczelniał)

    Cytat Napisał aristo Zobacz post
    Niestety, tłok został założony na nieszliowany cylinder.
    .......i tu jest problem.

  6. #6
    syfon
    Gość

    Domyślnie

    Na 90% wina tego tłoka. Nawet jeśli zostały założone nowe pierścienie to niestety nie potrafią się już dopasować do nadmiernie zużytego cylindra. Jak jedziesz na dół pierścień olejowe nie jest w stanie zgarnąć oleju i ląduje nad tłokiem, zbiera się tam bo nie ma spalania(hamowanie silnikiem). Jak dodajesz gazu ten nagromadzony olej się spala i masz chmurę za sobą.

Podobne wątki

  1. 147 1.6 T.S. kopci na biało przy hamowaniu silnikiem
    Utworzone przez mlody3201 w dziale 147
    Odpowiedzi: 14
    Ostatni post / autor: 11-10-2014, 20:11
  2. [159] Stukanie przy hamowaniu silnikiem 2.2 jts
    Utworzone przez kochan159 w dziale 159/Brera/Brera Spider
    Odpowiedzi: 1
    Ostatni post / autor: 25-04-2014, 19:04
  3. Trzęsie przy hamowaniu silnikiem-2.4 jtd
    Utworzone przez robert_t18 w dziale 156
    Odpowiedzi: 5
    Ostatni post / autor: 17-11-2013, 22:25
  4. Pisk przy hamowaniu silnikiem
    Utworzone przez fackamaka w dziale 166
    Odpowiedzi: 3
    Ostatni post / autor: 25-05-2013, 11:58
  5. [146] Marchewka przy hamowaniu silnikiem boxer
    Utworzone przez Kamilao w dziale 145/146/155
    Odpowiedzi: 5
    Ostatni post / autor: 21-12-2011, 23:41

Tagi dla tego tematu

Uprawnienia

  • Nie możesz zakładać nowych tematów
  • Nie możesz pisać wiadomości
  • Nie możesz dodawać załączników
  • Nie możesz edytować swoich postów
  •  
Amortyzatory