Strona 1 z 6 123456 OstatniOstatni
Pokaż wyniki od 1 do 10 z 51

Temat: Wymiana rozrządu na własną rękę. AR 156 1.6 16V T.S

  1. #1
    Użytkownik Znawca Avatar ArturR_1975
    Dołączył
    06 2011
    Mieszka w
    Chełmża kole Torunia
    Auto
    Alfa 156 2.5 V6 24V CF3 Progression FL 2005 Vialle LSi: Była AR 156 1.6/1.8 T.S 98/2005r LPi Vialle
    Postów
    1,935

    Domyślnie Wymiana rozrządu na własną rękę. AR 156 1.6 16V T.S

    Moje uszanowanie.

    Moi drodzy.

    Czy mając blokady wałków rozrządu dam radę sam wymienić wszystkie wymagane podzespoły (pasek, rolka, napinacz oraz pompa wody). Wiedzę techniczną posiadam, sam wymieniałem rozrząd z motocyklu, ale wiadomo Alfa to nie motocykl. Co jeszcze muszę posiadać oprócz kluczy oczywiście aby w pełni się za to zabrać. Muszę to wykonać sam ponieważ mój budżet po zakupie części jest bardzo podupadły.

    Pomagać mi będzie mój kuzyn mechanik samochodowy.

    Wszelkie sugestie, porady mile widziane.

    Artur

  2. #2
    Użytkownik Maniak resoraków Avatar slider2002
    Dołączył
    10 2008
    Mieszka w
    Gniezno
    Auto
    Alfa Romeo 156 1,9JTD 110KM
    Postów
    591

    Domyślnie

    no jesli masz blokady to poszperaj po necie i znajdz jakas serwisowa instrukcje wymiany rozrzadu i pewnie dasz rade. jedynie co moge radzic to ostroznosc i uwage a wszystko bedzie dobrze.

  3. #3
    Użytkownik Znawca Avatar ArturR_1975
    Dołączył
    06 2011
    Mieszka w
    Chełmża kole Torunia
    Auto
    Alfa 156 2.5 V6 24V CF3 Progression FL 2005 Vialle LSi: Była AR 156 1.6/1.8 T.S 98/2005r LPi Vialle
    Postów
    1,935

    Domyślnie

    Bardzo się cieszę, że w pierwszym poście brak negatywnej opinii. Jestem pozytywnie nastawiony do owej pracy. Otrożność przede wszystkim.

    Takie blokady kupiłem: http://moto.allegro.pl/blokady-rozrz...665811932.html

    Oraz taki zestaw rozrządu: http://moto.allegro.pl/rozrzad-alfa-...640726617.html

    Na filmikach na których mechanik wymienia rozrząd wszystko wydaje się proste. Tylko nie bardzo rozumiem dlaczego luzuje cztery śruby torx (gwiazdki) z lewej zębatki wałka rozrządu, tzn. aby naciągnąć pasek, tylko nie rozumiem w tym mechaniki. Po zluzowaniu śrub wałek się nie poruszy a zębatka paska tak?

    7:04 odkręca śruby

    http://www.youtube.com/watch?v=aHSOs-tEY1g&NR=1

    Przyjżałem się bardziej: odkręca śruby koła zębatego (przy okazji wymienia je) i napina pasek napinaczem.
    Ostatnio edytowane przez ArturR_1975 ; 26-06-2011 o 19:47

  4. #4
    Użytkownik Alfa i Omega
    Dołączył
    12 2009
    Mieszka w
    near zamość
    Auto
    156 1,8 ts 98
    Postów
    372

    Domyślnie

    http://www.forum.alfaholicy.org/zrob...v_t_spark.html tu masz opis chyba z ksiązki serwisowej do 2,0 TS ,ale wszystko chyba jest takie sama oprócz tego ,że w 2-u litrowej jednostce jest jakiś pasek wyrównujący . Jesli się myle to niech ktoś poprawi aaa i z tego opisu wynika ,że potrzebujesz jakiegoś czujnika miernika do wyznaczenia GMP pierwszego cyliindra (chyba górnego martwego pkt) powodzenia

  5. #5
    Użytkownik Znawca Avatar ArturR_1975
    Dołączył
    06 2011
    Mieszka w
    Chełmża kole Torunia
    Auto
    Alfa 156 2.5 V6 24V CF3 Progression FL 2005 Vialle LSi: Była AR 156 1.6/1.8 T.S 98/2005r LPi Vialle
    Postów
    1,935

    Domyślnie

    Wielkie dziękuję. Momenty dokręceń, po prostu poezja. Dziękuję LUKI83

    Jeśli jeszcze ktoś z sznownych kolegów chce coś dodać, wdzięczny będę za odpowiedzi.

    Którym miejscu spuszcza się chłodziwo. Wymieniając pompę wody z pewnością trzeba będzie tę czynność wykonać.
    Ostatnio edytowane przez ArturR_1975 ; 26-06-2011 o 20:38

  6. #6
    Użytkownik Alfa i Omega
    Dołączył
    12 2009
    Mieszka w
    near zamość
    Auto
    156 1,8 ts 98
    Postów
    372

    Domyślnie

    aaa przypomniało mi się, wariatora nie wymieniasz od razu?? chociaż jak sam zrobisz rozrząd i wariat dobry to sam możesz zrobić to jeszcze raz jak owy wariator zacznie sie odzywac

  7. #7
    Użytkownik Znawca Avatar ArturR_1975
    Dołączył
    06 2011
    Mieszka w
    Chełmża kole Torunia
    Auto
    Alfa 156 2.5 V6 24V CF3 Progression FL 2005 Vialle LSi: Była AR 156 1.6/1.8 T.S 98/2005r LPi Vialle
    Postów
    1,935

    Domyślnie

    Wariator działa pozytywnie, więc nie będę go tykał.

    Przed wymianą pompy wody muszę spuścić chłodziwo? Jeśli tak to w którym miejscu jest spust.
    Ostatnio edytowane przez ArturR_1975 ; 26-06-2011 o 20:53

  8. #8
    Użytkownik Fachowiec Avatar Cubus00
    Dołączył
    02 2009
    Mieszka w
    Międzychód
    Auto
    byla Alfa Romeo 156 2.0 TS 1999 jest 159 2,4
    Postów
    2,586

    Domyślnie

    a ile masz na nim zrobione ,moze poprzednia wymiana tez była bez niego

  9. #9
    Użytkownik Znawca Avatar ArturR_1975
    Dołączył
    06 2011
    Mieszka w
    Chełmża kole Torunia
    Auto
    Alfa 156 2.5 V6 24V CF3 Progression FL 2005 Vialle LSi: Była AR 156 1.6/1.8 T.S 98/2005r LPi Vialle
    Postów
    1,935

    Domyślnie

    Nie wiem kiedy był wymieniany wariator. Niemniej jednak nic nie stuka i nie puka. Więc skupię się tylko na kompletnym rozrządzie.

  10. #10
    Użytkownik Alfa i Omega
    Dołączył
    12 2009
    Mieszka w
    near zamość
    Auto
    156 1,8 ts 98
    Postów
    372

    Domyślnie

    szukaj przy chłodnicy jakiegoś węża , w najniższym jej pkt. chociaż z bloku silnika w ten sposób pewnie wszystkiego nie spuścisz

Podobne wątki

  1. Odpowiedzi: 0
    Ostatni post / autor: 13-07-2014, 09:41
  2. [147] 2.0 twin spark 2001 wymiana rozrządu problem z blokadą rozrządu
    Utworzone przez Lenix w dziale Zachodniopomorskie
    Odpowiedzi: 1
    Ostatni post / autor: 29-10-2013, 12:19

Tagi dla tego tematu

Uprawnienia

  • Nie możesz zakładać nowych tematów
  • Nie możesz pisać wiadomości
  • Nie możesz dodawać załączników
  • Nie możesz edytować swoich postów
  •  
Amortyzatory