Pokaż wyniki od 1 do 3 z 3

Temat: 156 2.4 jtd 136 km, gaśnie

  1. #1
    Użytkownik Embrion
    Dołączył
    04 2014
    Auto
    156 2.4 JTD 136
    Postów
    1

    Domyślnie 156 2.4 jtd 136 km, gaśnie

    Witam, mam następujący problem z moją Alfą 156 2.4 JTD 136km. Samochód sam z siebie gaśnie, głównie wygląda to tak. Jadę samochodem normalnie, gdy zatrzymam się na światłach silnik po chwili gaśnie, lecz bez problemu mogę go odpalić. Samochód na zimnym silniku odpala bez problemu

    Mam też wrażenie że samochód ma czasami więcej mocy a czasami mniej. Lecz ogólnie jak na silnik z wgraną mocniejszą mapą paliwową dla mnie ma za mało mocy.


    W samochodzie została wgrana inna mapa paliwowa, (U Tomasza Seligi w Lesznowoli), sam zaślepiłem EGR, oraz próbowałem wyczyścić chemicznie turbinę preparatem wynn's turbo cleaner. Po zaślepieniu EGR oraz czyszczeniu turbiny samochód zyskał trochę więcej mocy.

    Aktualny problem jak już wcześniej wspomniałem to że samochód sam gaśnie gdy zatrzymam się na światłach, oraz raz ma więcej mocy a raz mniej.

    Dodatkowo oto błędy z ecu.




    Błędy wykasowałem , przejechałem się samochodem, sam zgasł lecz żadnego nowego błędu nie pokazał.

    Wiem też że przed czyszczeniem turbiny pałąk sterujący zmienną geometrią był całkowicie zapieczony i się nie ruszał.

    Czy te objawy które opisałem mogą być spowodowane tym iż łopatki od zmiennej geometrii zaczęły się zacinać co powoduje że czasem ma więcej mocy a czasem nie oraz to że dostaje przeładowanie i komputer odcina zapłon co powoduje zgaszeniem silnika ?

    Czy posiada ktoś wykres prawidłowego doładowania (odczyt z ecu) tak abym mógł porównać z moim?

    P.S. jak program polecacie do odczytywania parametrów ECU, czy multiecuscan jest ok?

    Bardzo proszę o pomoc.

    Pozdrawiam

  2. #2
    Użytkownik Fachowiec Avatar szerszeń
    Dołączył
    10 2007
    Mieszka w
    Gdańsk
    Auto
    Astroserati | 407 coupe | Quattroporte
    Postów
    2,613

    Domyślnie

    Na początek podmień czujnik ciśnienia paliwa w pompie CR.
    Było: 166 2.4JTD x5, 166 2.0TS x3, 166 3.0 V6 x2, 166 3.0 V6 Sportronic x2, 166 2.5 V6, 156 2.4JTD x3, 156 2.4JTD SW, 156 2.5 V6 x2, 156 1.9JTD, Kappa Coupe 2.0T

  3. #3
    Użytkownik Alfa i Omega Avatar jankes1979
    Dołączył
    09 2012
    Mieszka w
    GOSTYŃ
    Auto
    Alfa 159 1.9 JTDm 150KM+Fiat Idea 1.3 jtdm,FURA ŻONY;-)
    Postów
    372

    Domyślnie

    Zapieczony układ zmiennej geometrii objawia się najczęściej przeładowaniem co wygląda tak,że do ok 3000 obrotów auto ładnie się zbiera po czy następuje odcięcie i auto gwałtownie traci moc.Po niżej podanych obrotów jeździ normalnie.Generalnie samo przeładowanie jeśli takowe występuje nie powoduje gaśnięcia silnika.Szukając przyczyny samoczynnego unieruchomienia silnika skupił bym się albo na czujniku położenia wałka(P1230 masz taki błąd),albo na prawidłowości działania nowej mapy.

Podobne wątki

  1. AR 156 2.5 V6 Gaśnie !!
    Utworzone przez lmacko w dziale 156
    Odpowiedzi: 1
    Ostatni post / autor: 15-02-2013, 12:49
  2. [159] Gaśnie
    Utworzone przez krzysieking w dziale 159/Brera/Brera Spider
    Odpowiedzi: 1
    Ostatni post / autor: 19-06-2011, 10:31
  3. Gaśnie
    Utworzone przez Piętas w dziale 147
    Odpowiedzi: 0
    Ostatni post / autor: 20-09-2010, 12:23
  4. [146] Szarpie i gaśnie na zimnym, marchewa gaśnie dopiero po odpaleniu!
    Utworzone przez GrzesiuŻar w dziale 145/146/155
    Odpowiedzi: 13
    Ostatni post / autor: 20-09-2009, 12:47
  5. [145] Gaśnie,a po godzinie odpala i znowu gaśnie.
    Utworzone przez jarek0301 w dziale 145/146/155
    Odpowiedzi: 4
    Ostatni post / autor: 15-08-2008, 22:13

Tagi dla tego tematu

Uprawnienia

  • Nie możesz zakładać nowych tematów
  • Nie możesz pisać wiadomości
  • Nie możesz dodawać załączników
  • Nie możesz edytować swoich postów
  •  
Amortyzatory