Pokaż wyniki od 1 do 8 z 8

Temat: Problem ze zbyt wysokimi obrotami po wymianie silnika krokowego

  1. #1
    dominikon
    Gość

    Domyślnie Problem ze zbyt wysokimi obrotami po wymianie silnika krokowego

    Witam Wszystkich.

    Podobne tematy były już niejednokrotnie poruszane na tym forum, lecz dokładnie tego co dotyczy mojego auta nie znalazłem dlatego pozwoliłem sobie założyć nowy wątek.

    Zauważyłem, że falują mi obroty silnika - szczególnie po zagrzaniu się motoru. Najbardziej jest to widoczne i odczuwalne przy intensywnym kręceniu kierownicą np. podczas parkowania - zdarzyło mi się, że nawet samochód zgasł. Oprócz tego czuć nierównomierną pracę silnika w przypadku gdy np. jadę na IV biegu ok. 60-70 km/h i nagle puszczę pedał gazu to od czasu do czasu szarpnie samochodem. Takie same objawy szarpania czasami mają miejsce przy przyśpieszaniu na I lub II biegu. Też nie jest to płynne przyśpieszenie (tak jak w przypadku w/w zwalniania na biegu IV) lecz czuć cykliczne, kilkukrotne szarpnięcia samochodem - zaznaczam jednak, że nie dzieje się to zawsze - czasami auto jedzie normalnie i zupełnie płynnie. Obroty falują także na biegu jałowym w zakresie ok. od 700 do 1300 obr./min.
    Nie jeżdżę jakoś agresywnie ale też nie "zamulam" silnika - staram się prowadzić płynnie i ekonomicznie ale bez przesadnego oszczędzania benzyny i podzespołów samochodu.

    Pojechałem na diagnostykę komputerową do serwisu Fiat, Lancia, Alfa Romeo i po podłączeniu do kompa nie wykryto mi żadnych błędów, jednak po przeglądzie i ocenie mechaników z tegoż serwisu stwierdzono, że do wymiany jest silnik krokowy. Kupiłem więc nowy Bosch-owski. Postanowiłem, że spróbuję wymienić go samemu przy okazji czyszcząc układ dolotowy z przepustnicą. Po zamontowaniu jednak nowego silnika krokowego do auta obroty silnika zaraz po załączeniu motoru są zdecydowanie wyższe niż na starym silniku krokowym - na tym nowym utrzymują się na wartości ok. 3800 obr./min. Próbowałem to wyregulować linką od gazu dochodzącą do przepustnicy lecz nie przyniosło to ostatecznie oczekiwanego rezultatu - obroty nieco się zmniejszyły ale i tak pozostawały zbyt wysokie (rzędu 2700 obr./min.) mimo iż linka nie stawiała zupełnie oporu by przepustnica zamknęła się bardziej. Po oględzinach doszedłem do wniosku, że na nowym silniku krokowym przepustnica jest o wiele bardziej otwarta niż na starym silniczku nawet mimo odpowiednio wyregulowanej (niemal luźnej) linki. Wygląda to tak jakby po prostu ten nowy silniczek krokowy "powstrzymywał" przepustnicę przed większym domknięciem się. Zastanawiałem się czy np. przepustnica ma jakiś wewnętrzny, dodatkowy mechanizm do regulacji jej otwarcia na innym (nowym) silniku krokowym? Póki co z powrotem zamontowałem stary silniczek krokowy i nadal tak jeżdżę. Całe szczęście nie jest to jakoś bardzo uciążliwe - bo szarpnięcia zdarzają się nie zawsze i nie są duże, a falowanie obrotów (szczególnie na nie bardzo zagrzanym silniku) nie są w dużym zakresie więc nie jest to przeszkodą. Ostatnio kiedy bardzo mocno falowały przejechałem ok. 100 km i próbowałem zaparkować w zatłoczonym Krakowie więc doszło do tego intensywne kręcenie kierownicą.

    Bardzo dziękuję za wszelkie sugestie, uwagi i wypowiedzi.

    Dokładny model to - Alfa Romeo 146 Twin Spark 1,6 rocznik 1999 - jest to wersja silnika t.i. - z tego co wyczytałem w instrukcji ta późniejsza.

  2. #2
    Użytkownik Fachowiec Avatar Rzmudzior
    Dołączył
    09 2009
    Mieszka w
    wschód
    Auto
    145 1.4 TS '00, Fiat Croma 1.8 '07
    Postów
    2,192

    Domyślnie

    IMO jak byś zrobił adaptację po wymianie, było by ok.
    Z Alfą jak z kobietą... Żyć trudno, a zabić szkoda

    Alfa Romeo 145, Toyota Yaris, Fiat Croma
    https://makramomaniak.pl/

  3. #3
    dominikon
    Gość

    Domyślnie

    Co mam rozumieć pod pojęciem "adaptacji"? Dzięki za odpowiedź.

  4. #4
    Użytkownik Romeo Avatar aniol_jojo
    Dołączył
    09 2008
    Mieszka w
    Ruszów
    Auto
    156 SW - 2.4 JTDm 2004r
    Postów
    1,987

    Domyślnie

    Restart parametrów ECU i nauczenie go "nowych ustawień" pracy silnika przejedz ok 100-200km
    "Alfa chociaż mała prowokuje do zgwałcenia pierwszych stu stron kodeksu drogowego."
    jest: 156 2.4 JTD 04r...
    była: Gtv 2.0 Twin Spark Verde Tropico 96r...

  5. #5
    Użytkownik Maniak resoraków Avatar aquarius01
    Dołączył
    11 2008
    Mieszka w
    Wrocław
    Auto
    Lancia Phedra 2.2 JTD 2003
    Postów
    614

    Domyślnie

    Cytat Napisał dominikon Zobacz post
    Zastanawiałem się czy np. przepustnica ma jakiś wewnętrzny, dodatkowy mechanizm do regulacji jej otwarcia na innym (nowym) silniku krokowym?
    Należy coś wyjaśnić. Silnik krokowy ne reguluje przepustnicą, więc grzebanie linką i jej domykaniem na siłę nic nie zmieni. Krokowiec steruje przesuwnym zaworem, który otwiera lub zamyka bypas przepustnicy. Po montażu nowego silnika krokowego należy na komputerze ustawić adaptację parametrów, poczekać na zagrzanie się silnika (włączenie wentylatora) co oznacza zatwierdzenie tej opcji i zrobić kilkaset kilometrów (średnio około 200). Po tym czasie ECU powinno zaadaptować sobie nowy silnik krokowy i wolne obroty powinny się ustabilizować. Po drugie - silnik krokowy nie ma żadnego wpływu na pracę silnika podczas jazdy. Bypas, którym on steruje nie ma najmniejszego znaczenia przy otwartej przepustnicy. Tak więc objawy uszkodzonego silnika krokowego można zaobserwować jedynie podczas pracy na niskich obrotach ze zwolnionym pedałem gazu. W momencie kiedy gaz jest wciśnięty krokówka nie działa, więc panowie mechanicy trochę mijają się z prawdą. Wyczyść przepustnicę, starą krokówkę, sprawdź dokłądnie szczelność dolotu oraz drożność odmy. Na końcu przyjrzałbym się również przepływomierzowi na którego temat na tym foruym napisano już wiele
    Pozdrawiam
    Zbyszek
    Lancia Phedra 2.2 JTD 2003 była AR 145 1.6 TS 1997

  6. #6
    Użytkownik Dwusuwowiec Avatar rodik
    Dołączył
    08 2007
    Mieszka w
    Gorlice
    Auto
    Alfa Romeo 166 2,4jtd 2003r.
    Postów
    117

    Domyślnie

    U mnie ale w boxerku tak czasem autkiem szarpało podczas przyspieszania. Pomogła wymiana świec
    Była: Alfa Romeo 146 1.6/103KM Boxer 95r, Alfa Romeo 146 2.0/155KM Ti 99r.
    Jest: Alfa Romeo 166 2,4jtd/150KM 2003r.

  7. #7
    Marcin 89
    Gość

    Domyślnie

    Witam
    Ze swojej strony mogę powiedzieć ze u mnie był podobny problem. Szarpało mi na każdym biegu podczas jazdy obroty falowały na postoju miedzy 800-1200 i nie miałem pojęcia co jest nie tak. W pierwszej kolejności wyczyszczony został silniczek krokowy bo był cały zapyziały i wydłubano cześć katalizatora ponieważ się zapchał i posypał od środka(za tydzień został wycięty całkowicie) Po tych zabiegach samochód zachowywał się normalnie jednak po tygodniu okazało się ze jest padnięta sonda lambda i trzeba ja było wymienić oczywiste na boscha oryginał;] Mój problem w ten sposób się rozwiązał aha i jeszcze miałem nieszczelny dolot wiec go porządnie uszczelniłem odpowiednimi taśmami i to wszytko

  8. #8
    dominikon
    Gość

    Domyślnie

    Dzięki za wszystkie wpisy pod tym tematem. Dziś wróciłem z serwisu - wymieniono mi ten silniczek krokowy na nowy, zrobiono reset parametrów i póki co jest wszystko w najlepszym porządku.

Podobne wątki

  1. Odpowiedzi: 5
    Ostatni post / autor: 13-10-2013, 18:36
  2. Problem z obrotami silnika
    Utworzone przez pawelmotylek w dziale 156
    Odpowiedzi: 3
    Ostatni post / autor: 22-12-2012, 09:58
  3. [146] Problem z obrotami po wymianie sondy
    Utworzone przez Marcin... w dziale 145/146/155
    Odpowiedzi: 19
    Ostatni post / autor: 03-06-2012, 21:43
  4. problem z obrotami silnika
    Utworzone przez Farciaż w dziale LPG Zone
    Odpowiedzi: 45
    Ostatni post / autor: 16-11-2010, 22:46
  5. [146]Problem po czyszczeniu przepustnicy i silnika krokowego
    Utworzone przez coachu w dziale 145/146/155
    Odpowiedzi: 6
    Ostatni post / autor: 01-12-2007, 21:32

Tagi dla tego tematu

Uprawnienia

  • Nie możesz zakładać nowych tematów
  • Nie możesz pisać wiadomości
  • Nie możesz dodawać załączników
  • Nie możesz edytować swoich postów
  •  
Amortyzatory