Strona 1 z 2 12 OstatniOstatni
Pokaż wyniki od 1 do 10 z 14

Temat: Jaki olej do wspomagania?

  1. #1
    Mata
    Gość

    Domyślnie Jaki olej do wspomagania?

    Jak w temacie. Przed chwilą sprawdzałem sobie płyn do wspomagania i wygląda on jak by był na maksa spieniony i wogóle nie był tłusty. Dziwi mnie to bo robiłem w zime przewody do chłodnicy oleju wspomagania i lałem jak dobrze pamiętam wg wskazań mechanika olej do przekładni automatyczych coś z K2 i zapewniał mnie że będzie dobry... Płyn ma kolor jasnoróżowy, lekko czerwony. Wygląda bardzo źle. Proszę o pomoc bo potrzebuję auto na codzień i nie wiem czy mogę dalej jeździć żeby nie zepsuć maglownicy.

  2. #2
    Super Moderator Quadrifoglio Verde Avatar marek230482
    Dołączył
    05 2009
    Mieszka w
    Strzelin
    Auto
    166 3.0V6, gtv 2,0TS, brera V6
    Postów
    12,639

    Domyślnie

    Kolor jest dobry. To płyn klasy Dexron II taki właśnie mamy mieć. Jeżeli chodzi o lepkość to nie sprawdzałem i raczej lepkości to on nie stracił jeżeli chodzi o spienienie to ja też mam spieniony zaraz po zgaszeniu auta. Jakoś u mnie to nie wzbudziło podejrzeń. Po ostygnięciu już nie jest spieniony a jego lepkość jest niewielka z natury. Gęstszy niż woda ale bardzo daleko mu do oleju silnikowego. Wydaje mi się że wszystko jest ok.

  3. #3
    Mata
    Gość

    Domyślnie

    To całe szczęście. Ja szczerze mówiąc miałem staracha bo dla mnie olej to olej a nie pianka jak w piwie

  4. #4
    Super Moderator Quadrifoglio Verde Avatar marek230482
    Dołączył
    05 2009
    Mieszka w
    Strzelin
    Auto
    166 3.0V6, gtv 2,0TS, brera V6
    Postów
    12,639

    Domyślnie

    Skoro zmieniałeś na początku roku i nie ubywa to nic z płynem nie miało prawa się stać. Barwa jest dobra więc płyn też.

  5. #5
    Użytkownik Pasjonat Avatar Masa625
    Dołączył
    03 2010
    Mieszka w
    Wielkopolska
    Auto
    166 2,4 JTD `99
    Postów
    3,517

    Domyślnie

    Ja leje płyn ATF czerwony i jest ok. Troche mi z magla cieknie ale niema tragedii. Skoro masz świeży to jest ok , ważne zebys poziom sprawdzał regularnie.
    Ostatnio edytowane przez Masa625 ; 09-08-2011 o 22:33

  6. #6
    Mata
    Gość

    Domyślnie

    Mi też tak się wydaje, tylko dlaczego jest maksymalnie spieniony? Ciężko opisać ale jakby piana z piwa w całym zbiorniczku na zimnym i ciepłym silniku. A jak wygląda u Was?

  7. #7
    Super Moderator Quadrifoglio Verde Avatar marek230482
    Dołączył
    05 2009
    Mieszka w
    Strzelin
    Auto
    166 3.0V6, gtv 2,0TS, brera V6
    Postów
    12,639

    Domyślnie

    Nie no na zimnym jest ok. Nie ma nawet bąbelków. Skoro masz aż taką pianę i się utrzymuje to może jednak zmień ten płyn. To kosztuje grosze a będziesz miał spokój.

  8. #8
    Użytkownik Znawca
    Dołączył
    11 2009
    Mieszka w
    Rybnik
    Auto
    Alfa 166 2.5V6 była; Alfa Gtv 2.0 TS 2001
    Postów
    1,035

    Domyślnie

    Kolego, olej we wspomaganiu nie może się pienić radzę wymienić na nowy.
    - Spuścić stary olej przez rozpięcie przewodu przy chłodnicy wspomagania (by pozbyć się oleju z przekładni przy uniesionym nadwoziu orócić kierownica w skrajne położenia kilka razy,
    - napełnić świeżym olejem np. ATF 220 (może być dowolny do automatów typ II) po wlaniu do zbiorniczka ponownie powoli kręcić kierownicą w skrajne położenia by przekładnia się napełniła,
    - uzupełnić poziom na min. i uruchomić silnik (uwaga - w początkowej fazie może zawierać nadmiar powietrza) i skręcić kierownicą w skrajne położenia by układ dokładnie się odpowietrzył,
    - uzupełnić poziom do max.

  9. #9
    Użytkownik Romeo Avatar motofan
    Dołączył
    11 2010
    Mieszka w
    Słupsk
    Auto
    Było Alfa Romeo 156 2.0 T.SPARK 16V 1999r jest Renault Laguna II 1.8 Dynamic
    Postów
    1,257

    Domyślnie

    UWAGA,
    chciałbym, nieco odświeżyć temat płynów do wspomagania i ostrzec przed zakupem "rewelacyjnego" płynu na dolewkę firmy Prestone Power Steering dostępnego na każdej stacji benzynowej- nie kupujcie na silne mrozy! Przy -27 stopniach chciałem dolać płynu, a dokładnie próbowałem go dolać, bo kiedy przechyliłem buteleczkę, to z trudem płyn wylewał się z butelki, po prostu tak zgęstniał że nie dało się go wlać do zbiorniczka. Buteleczka jest koloru czarnego z żółtą naklejką, zdjęcie podaję niżej:


    Zakupiłem w hurtowni litr płynu dedykowanego do wspomagania Alfy Dexron II Valvoline ATF typ D koloru czerwonego za 29zł, wytrzymuje mrozy do -40st, tak zapewnia sprzedawca i producent.



    A tu dokładny opis i specyfikacja produktu:
    http://www.valvolinepolska.pl/pr,58,atf_typ_d.html


    Pozdrawiam.
    spalanie 7.8l/100km
    ====================================
    pomoc w diagnostyce komputerowej Alf

  10. #10
    Użytkownik Romeo
    Dołączył
    10 2005
    Mieszka w
    Bydgoszcz
    Auto
    166 JTD
    Postów
    2,650

    Domyślnie

    ja tego prestona wlałem całą butelke tą mniejszą i tez widziałem ze płyn w zbiorniczku jest troche gesty ale problemow zadnych nie mam z tego powodu, ciekawe czy uszczelni magiel...

Podobne wątki

  1. [Brera] Olej/płyn wspomagania - jaki?
    Utworzone przez belchatowianin w dziale 159/Brera/Brera Spider
    Odpowiedzi: 5
    Ostatni post / autor: 04-04-2015, 09:08
  2. [146] Olej do wspomagania i olej silnikowy
    Utworzone przez GladArk146 w dziale 145/146/155
    Odpowiedzi: 24
    Ostatni post / autor: 23-04-2013, 15:26
  3. Jaki olej do układu wspomagania w 147 selespeed ???
    Utworzone przez galczynski6 w dziale Forum ogólne o Alfa Romeo
    Odpowiedzi: 1
    Ostatni post / autor: 09-11-2012, 20:27
  4. [159] Jaki olej w układzie wspomagania???
    Utworzone przez pabloXXL w dziale 159/Brera/Brera Spider
    Odpowiedzi: 1
    Ostatni post / autor: 12-05-2012, 14:05
  5. [156] cieknący olej ze wspomagania
    Utworzone przez alfa247 w dziale 156
    Odpowiedzi: 4
    Ostatni post / autor: 28-04-2008, 15:17

Tagi dla tego tematu

Uprawnienia

  • Nie możesz zakładać nowych tematów
  • Nie możesz pisać wiadomości
  • Nie możesz dodawać załączników
  • Nie możesz edytować swoich postów
  •  
Amortyzatory