??
po zapaleniu silnika slychac taki bzyk ( bardzo podobny do takiego jak sie slyszy jadac w wielu samochodach na wstecznym ) wzmagajacy sie przy podwyzszaniu obrotow.
wkurzajace niemilosiernie i nie mam pojecia co to moze byc:/
??
po zapaleniu silnika slychac taki bzyk ( bardzo podobny do takiego jak sie slyszy jadac w wielu samochodach na wstecznym ) wzmagajacy sie przy podwyzszaniu obrotow.
wkurzajace niemilosiernie i nie mam pojecia co to moze byc:/
Skrzynia biegów daje takie bzyczenie ale to fajny dzwiek![]()
![]()
Alfa Romeo 75 Turbo 1987
alfa Romeo 75 Turbo America 1990
Alfa Romeo Giulietta 1.6 1983
Alfa Romeo 145 1.4 boxer 1997
Alfa Romeo 155 V6 1996
Alfa Romeo 155 V6 1993 3.0 12V przekładka do 1.8 8v 1995
hmm.. nie no skrzynia to chyba to nie jest.. a to bzyczenie to ni wiem czy fajne:p jak bym meleksem jechal:/
a czy czasem Ci się skrzynia nie posypała, któryś z synchronizatorów?
Alfa Romeo 155 1.8 8v 1993r.
Alfa Romeo 166 3.0 V6 2000r.
Alfa Romeo 145 1.9 JTD 1999r.
hmm.. no generalnie nie wiem bo skrzynia chodzi normalnie.. moze czasem jedyna nie chce wejsc ale rzadko. takie bzyczenie od skrzyni? na kazdym biegu i na luzie?
jesli ten "bzzzyk"wystepuje tylko po zapaleniu i trwa kilka sekund to stawiam na rozrusznik...ale opisz to dokladniej.Napisał Maroo_
Były inne wcześniej. Teraz 159 i 156 oraz 155 do sprzedania.
alternator lub jakaś rolka od paska wielorowkowego.
nie no bzyczy ciagle... i wraz ze zwiekszeniem obrotow ton tego bzyku tez wzrasta. tez wlasnie slyszalem teorie ze to moze byc alternator.
To jest słuszny trop. Ja jestem właśnie po wczorajszej wymianie paska wielorowkowego i u mnie przyczyną "bzyczenia" było uszkodzone łożysko od rolki napinającej. Najlepszym sposobem sprawdzenia który z elementów osprzętu hałasuje jest właśnie ściągnięcie paska i odpalenie silnika. Jeśli jest cisza, to wtedy po kolei sprawdzamy: rolkę napinacza, rolkę pośrednią, alternator, pompę wspomagania i kompresor klimatyzacji (o ile posiadamy).Warto też dokładnie obejrzeć sam pasek, bo lubi parcieć.Napisał Maroo_
U mnie koszt paska 63 pln, koszt napinacza + rolka prowadząca 121 pln... cisza i równomierna praca - bezcenne![]()
P.S. Do napinacza najłatwiej się dostać ściągając prawe koło i plastikową część nadkola (nad przegubem). Do odgięcia sprężyny napinacza klucz 15-stka i trochę siły, bo skubana mocno napina :wink:
jesli"bzyczy"caly czas to raczej nie lekcewarz tego.zatarcie rolki prowadzacej/napinacza/pompy wody skutkuje zerwaniem paska rozrzadu.inne elementy(alternator,pompe klimy,wspomagania)mozesz wykluczyc zdejmujac pasek napedu tych urzadzen.
Były inne wcześniej. Teraz 159 i 156 oraz 155 do sprzedania.