Strona 1 z 2 12 OstatniOstatni
Pokaż wyniki od 1 do 10 z 13

Temat: 2,2 JTS a LPG

  1. #1
    Użytkownik Maniak resoraków Avatar piotr_c
    Dołączył
    06 2009
    Mieszka w
    Rzeszów
    Auto
    Stelvio & Stelvio
    Postów
    555

    Domyślnie 2,2 JTS a LPG

    Brera.
    Czy są sprawdzone instalacje do tych motorów?
    Jak się sprawują zagazowane silniki? jakie jest spalanie i koszt instalacji?
    było: MiTo - jeździ nią młoda Alfisti
    AR 166 - takich już teraz nie robią...
    AR 146 1.6 bokser - najlepsza alfa jaką jeździłem

  2. #2

  3. #3
    Użytkownik Rowerzysta Avatar adamus
    Dołączył
    07 2011
    Auto
    AR 156 GTA Q2 kolor Azzuro nuvola AR 156 2,5 V6 AR145 1,6Ts AR 146 2,0 Ts AR 146 1,9 TD
    Postów
    77

    Domyślnie

    Podobnież można coś takiego zrobić ale należy w miejsce wtryskiwaczy paliwa zainstalować wtryski gazu (instalacja na ciekłym wtrysku gazu) bo przy zwykłej sekwencji momentalnie zapiekają się wtryskiwacze paliwa. A przy ciekłym gazie (tak słyszałem) silnik jest mocniejszy i jest mniejsze spalanie gazu niż benzyny.

  4. #4
    Użytkownik Znawca
    Dołączył
    03 2011
    Mieszka w
    Wieruszów
    Auto
    Alfa Romeo 156 2.0 JTS LPG 2002r po LF
    Postów
    1,982

    Domyślnie

    Mam JTS-a 2.0L z 2002r z założoną instalacją IV generacji. Jak na razie działa poprawnie , co prawda dopiero ~8000km.
    Jedynym mankamentem tej instalacji jest jej powolność. Przy tych silnikach wtryskiwacze benzyny muszą co jakiś czas celem ochłodzenia chwilkę popracować na benzynie żeby się nie zapiekły . Wtedy odłączny jest gaz po wyłączeniu benzyny silnik znowu pracuje na gazie , no i zdarzają się momenty że gaz nie nadąża w tych przełączeniach i komputer wyłapuje błąd zapłonu.Zdarza się to rzadko i prawie zawsze na ciepłym silniku , prawie nigdy w jeździe miejskiej gdzie występują większe przyśpieszenia a co za tym idzie dłuższe czasy otwarcia wtrysków.(Praca na benzynie około 15% zużycie PB zmierzone prze ze mnie nie przekraczało 1,5L na 100km przy zużyciu LPG około 9,6L)
    Dowiadywałem się o instalację V generacji , która wykorzystuje fabryczne wtryskiwacze ale na razie w Polsce dostępne tego typu instalacje są do VV -FSI- TSI.
    Do JTS-a oferowana jest instalacja gazu w stanie ciekłym wykorzystująca swoje własne wtryskiwacze wkręcone w kolektor dolotowy. Moim zdaniem w przypadku JTS-a to żadna rewolucja.Trzeba by się przejechać za Odrę wiem że tam oferowane są przez dilerów AR 1,9L JTS i 2,2L JTS z fabryczną instalacją.
    Widziałem reklamy Sieci Dilerskiej bodajże ze Szwajcari. Niestety nie znam szczegółów technicznych.

  5. #5
    jezior
    Gość

    Domyślnie

    Też mam JTS i zastanawiam się nad montażem LPG.
    Możesz podać ile Cie kosztował montaż tej instalacji i gdzie to zrobiłeś.

  6. #6
    Użytkownik Znawca
    Dołączył
    03 2011
    Mieszka w
    Wieruszów
    Auto
    Alfa Romeo 156 2.0 JTS LPG 2002r po LF
    Postów
    1,982

    Domyślnie

    Instalacja firmy Zavoli. Montowana w Kępnie. Cena 4500zł. W moich stronach to jedyny wybór a przynajmniej był w lutym tego roku.
    Myślę że jak dobrze poszukasz w Krakowie i okolicach to masz szansę znaleźć coś lepszego.

  7. #7
    jezior
    Gość

    Domyślnie

    Wielkie dzięki za info. Tymczasowo (ok roku) moja alfa będzie więcej stać niż jeździć. Potem liczę na to ze wreszcie pojawia sie do JTS instalacje z wtryskiem przez wtryskiwacze benzynowe.
    Do grupy VW juz są. http://www.vialle.com.pl/lpdi.html
    Podobno kwestą czasu jest by pojawiły się też do innych marek. Minusem tych instalacji jest jeszcze cena.
    Do 1.4 FSi koszt to ok. 8000zł. No ale może nie zawsze tak będzie.

  8. #8
    Użytkownik Quadrifoglio Verde Avatar Belfer
    Dołączył
    01 2007
    Mieszka w
    Gorlice
    Auto
    Chwilowo: 156 GTA Q2, 159 TBI, Lancia Phedra FL, 147 2.0 3D, RAV4 04' i GT JTD
    Postów
    7,540

    Domyślnie

    Przeanalizujcie sobie ile jest silników JTS a ile jest FSi... Nawet jeśli taką instalację wprowadzą na rynek to jej cena też nie będzie rewelacją i poniżej ceny tej do FSi raczej nie zejdzie. Zastanawia mnie sens montażu tak drogiej instalacji. Przecież zanim się to zwróci to auto pewnie zdąży zmienić właściciela.

  9. #9
    Użytkownik Znawca
    Dołączył
    03 2011
    Mieszka w
    Wieruszów
    Auto
    Alfa Romeo 156 2.0 JTS LPG 2002r po LF
    Postów
    1,982

    Domyślnie

    Cytat Napisał Belfer27 Zobacz post
    Zastanawia mnie sens montażu tak drogiej instalacji.
    Jest taki sam jak kupno o parę tysięcy droższego diesla .
    Różni ludzie i różne upodobania.

  10. #10
    Użytkownik Quadrifoglio Verde Avatar Belfer
    Dołączył
    01 2007
    Mieszka w
    Gorlice
    Auto
    Chwilowo: 156 GTA Q2, 159 TBI, Lancia Phedra FL, 147 2.0 3D, RAV4 04' i GT JTD
    Postów
    7,540

    Domyślnie

    Cytat Napisał Dariusz156 Zobacz post
    Jest taki sam jak kupno o parę tysięcy droższego diesla .
    Różni ludzie i różne upodobania.
    Bez przesady! Pokaż mi różnicę między JTD i JTS ( np z roku 2003) sięgającą 8000. Czasem może jednak warto przemyśleć co się pisze...

Uprawnienia

  • Nie możesz zakładać nowych tematów
  • Nie możesz pisać wiadomości
  • Nie możesz dodawać załączników
  • Nie możesz edytować swoich postów
  •  
Amortyzatory