Pokaż wyniki od 1 do 8 z 8

Temat: Gaśnie silnik 2,4 JTD

  1. #1
    plesiuuu
    Gość

    Domyślnie Gaśnie silnik 2,4 JTD

    Mam powracający problem z silnikiem z mojej Alfie 156 2,4 JTD. Jakiś czas temu pompa w baku zaczęła dziwnie głośno pracować. Po kilku dniach zaczęła się zawieszać. Objawiało się to tym, że podczas jazdy zapaliła się "marchewa" zaraz potem silnik zgasł. Po kilku próbach odpalenia - nic. Auto odczekało do rana i zapalił od raz. Zanim dojechałem do mechanika sytuacja się powtórzyła 3 razy. Została wymieniona pompa paliwa w zbiorniku podobno to było przyczyną całego zajścia. Jednak po wymianie pompy aby odpalić auto trzeba długo kręcić nawet 8s. Wcześniej tak nie było. Jak auto ma krótkie przestoje między kursami do godziny to czas kręcenia jest do 3s. Jednak to i tak nie jest normalnie bo wcześniej odpalał na "cyknięcie". Czy paliwo wraca się do zbiornika?
    Co gorsza dziś znów auto zgasło ale udało się je odpalić. Pomóżcie co to może być jeszcze innego? Czy układ paliwowy jest zapowietrzony? Jak można go odpowietrzyć?

    Dodam tylko, że komputer przed wymianą pompy pokazał tylko małe ciśnienie na listwie (czy coś takiego), a filtr paliwa wymieniany był na wiosnę.

  2. #2
    Użytkownik Quadrifoglio Verde Avatar Maciek-156
    Dołączył
    05 2007
    Mieszka w
    Warszawa
    Auto
    AR Stelvio 2.0 Turbo 280KM Veloce 2021
    Postów
    8,623

    Domyślnie

    Regulator ciśnienia paliwa do czyszczenia/wymiany, albo cała pompa wtryskowa
    AR Stelvio 2.0 Turbo 280KM Veloce 2021
    Jeep Cherokee 2.0 MJD A9 LIMITED 2014
    Giulietta 1,4TB MA Distinctive 2010
    AR156 1.9 16v JTD M-jet 2004
    AR156 1.6TS 2000
    Wcześniej 7 włoskich aut F (126, 127, UNO DS, TIPO, PUNTO, BRAVA, MAREA)

  3. #3
    Użytkownik Ogier Avatar teiras
    Dołączył
    11 2010
    Mieszka w
    Katowice - Kostuchna
    Auto
    156 2,4jtd 99r AZZURO NUVOLA 176.1KM 401.9 Nm Skrzynia 6b z 166
    Postów
    171

    Domyślnie

    podpiąć kompa, odpalić silnik, i posprawdzać parametry. Jakie pompa daje ciśnienie na listwe, jakie jest doceloweciśnienie, i otwarcie regulatora .Ewentualnie można też kompem sprawdzić przekaźnik pompy tej z baku

  4. #4
    plesiuuu
    Gość

    Domyślnie

    Ciśnienie na listwie waha się od 295 do 310 barów, więc jest okej. Komputer nie pokazuje innych błędów.

  5. #5
    Użytkownik Quadrifoglio Verde Avatar Maciek-156
    Dołączył
    05 2007
    Mieszka w
    Warszawa
    Auto
    AR Stelvio 2.0 Turbo 280KM Veloce 2021
    Postów
    8,623

    Domyślnie

    Skoro komputer pokazał zbyt małe ciśnienie na listwie to to jest przyczyna twoich problemów
    AR Stelvio 2.0 Turbo 280KM Veloce 2021
    Jeep Cherokee 2.0 MJD A9 LIMITED 2014
    Giulietta 1,4TB MA Distinctive 2010
    AR156 1.9 16v JTD M-jet 2004
    AR156 1.6TS 2000
    Wcześniej 7 włoskich aut F (126, 127, UNO DS, TIPO, PUNTO, BRAVA, MAREA)

  6. #6
    plesiuuu
    Gość

    Domyślnie

    Małe ciśnienie na listwie pokazał przed wymianą pompy paliwa. Teraz nie pokazuje nic. Po rozebraniu regulatora ciśnienia okazało się, że na sitku jest trochę opiłków. Czy możliwe jest żeby były to opiłki z pompy w zbiorniku i przedostały się aż tu? Czy raczej z pompy wysokiego ciśnienia, kiedy pracowała na sucho gdy nie działała pompa w zbiorniku?
    Czy można sprawdzić w jakiś sposób czy pompa wysokiego ciśnienia działa poprawnie(oprócz komputera, bo ten nie pokazuje błędów)?

  7. #7
    Użytkownik Quadrifoglio Verde Avatar Maciek-156
    Dołączył
    05 2007
    Mieszka w
    Warszawa
    Auto
    AR Stelvio 2.0 Turbo 280KM Veloce 2021
    Postów
    8,623

    Domyślnie

    Tak na stanowisku testowym w serwisie układów wtryskowych Boscha. Kolego te opiłki na sitku nie wróżą nic dobrego - one nie są z pompy w baku bo po drodze jest filtr paliwa, więc to z pompy wysokiego ciśnienia i o wymianie tej pompy pisałem wcześniej
    AR Stelvio 2.0 Turbo 280KM Veloce 2021
    Jeep Cherokee 2.0 MJD A9 LIMITED 2014
    Giulietta 1,4TB MA Distinctive 2010
    AR156 1.9 16v JTD M-jet 2004
    AR156 1.6TS 2000
    Wcześniej 7 włoskich aut F (126, 127, UNO DS, TIPO, PUNTO, BRAVA, MAREA)

  8. #8
    plesiuuu
    Gość

    Domyślnie

    Czy ktoś wie gdzie w okolicach Kalisza mogę kupić pompę wtryskową do 156 2,4 JTD? I drugie pytanie czy pompa od 2,4 JTD 136 KM i 140 KM jest taka sama?

Podobne wątki

  1. Silnik gaśnie.
    Utworzone przez z4boj4d w dziale 156
    Odpowiedzi: 2
    Ostatni post / autor: 31-07-2013, 12:48
  2. [146] silnik gaśnie na 8-10 min
    Utworzone przez skrzypu86 w dziale 145/146/155
    Odpowiedzi: 5
    Ostatni post / autor: 12-01-2011, 11:57
  3. [155] Gaśnie silnik
    Utworzone przez ajs48 w dziale 145/146/155
    Odpowiedzi: 2
    Ostatni post / autor: 23-09-2008, 18:19
  4. [156] gaśnie silnik 2.4 jtd
    Utworzone przez ostry11 w dziale 156
    Odpowiedzi: 7
    Ostatni post / autor: 03-06-2008, 09:50
  5. [146] Gaśnie silnik.
    Utworzone przez basiek333 w dziale 145/146/155
    Odpowiedzi: 12
    Ostatni post / autor: 11-04-2008, 20:23

Tagi dla tego tematu

Uprawnienia

  • Nie możesz zakładać nowych tematów
  • Nie możesz pisać wiadomości
  • Nie możesz dodawać załączników
  • Nie możesz edytować swoich postów
  •  
Amortyzatory