Strona 1 z 2 12 OstatniOstatni
Pokaż wyniki od 1 do 10 z 18

Temat: [156] Problem ze skrzynią selespeed......chyba...

  1. #1
    kilu
    Gość

    Domyślnie [156] Problem ze skrzynią selespeed......chyba...

    Witam kolegów,
    Jako że m nie mechanik trochę zestresował przejdę od razu do rzeczy.
    Jakiś czas temu pisałem że wkurza mnie dziwny świst dobiegający spod maski. Jak doradzili niektórzy koledzy sprawdziłem z mechanikiem łożyska na alternatorze, na klimie, napinacze itp. Wszystko było ok.
    Mechanik jako że cholernie dociekliwy zaczął słuchać, wszedł pod samochód i mówi "Świst dochodzi ze skrzyni biegów". Jako że mam selespeed'a nogi mi się ugięły.
    Tego samego dnia zmieniliśmy olej w skrzyni. Stary olej za ciekawie nie wyglądał a do tego widać było srebrzyste opiłki.
    Ma ktoś pomysł co się mogło stać?
    Dodam że auto ma przejechane 101000 km, Wszystkie biegi elegancko wchodzą. Ostatnio zaczęła tylko trochę szarpać przy zmianie biegów. Jutro będziemy walczyć z regulacją siłownika sprzęgła.
    Myślę że powoli jednak kończy się sprzęgło.
    Jednak ten świst i widok starego oleju z opiłkami spędza mi sen z powiek.
    Mechanik stwierdził wprost (a jest to facet z doświadczeniem) - Rozglądaj się powoli za nową skrzynią...

  2. #2
    Użytkownik Quadrifoglio Verde Avatar Maciek-156
    Dołączył
    05 2007
    Mieszka w
    Warszawa
    Auto
    AR Stelvio 2.0 Turbo 280KM Veloce 2021
    Postów
    8,623

    Domyślnie

    A tak z ciekawości to kiedy ostatnio zmieniałes olej? W tej skrzyni to są dwa oleje i hyba obydwa trzeba zmienić i zdaje się filtr. Opiłki metaliczne nie wróża nic dobrego.
    AR Stelvio 2.0 Turbo 280KM Veloce 2021
    Jeep Cherokee 2.0 MJD A9 LIMITED 2014
    Giulietta 1,4TB MA Distinctive 2010
    AR156 1.9 16v JTD M-jet 2004
    AR156 1.6TS 2000
    Wcześniej 7 włoskich aut F (126, 127, UNO DS, TIPO, PUNTO, BRAVA, MAREA)

  3. #3
    kilu
    Gość

    Domyślnie

    Olej od hydrauliki selespeed'a zmieniany ok 8 miesiecy temu w serwise. O tamtej pory sprawdzany systematycznie raz na 2 tyg. Cały czas trzyma odpowiedni poziom. Jednak o filtrze w tym układzie o pierwsze słyszę...

  4. #4
    johny37
    Gość

    Domyślnie

    Oprócz oleju w skrzyni (czerwony)w selespeed wymienia sie jeszcze olej w mechanizmie zmiany biegów jest to olej żółty cs speed tutela . Z prawej strony na nadkolu zbiornik .

    Od wczoraj u mnie skrzynia odmawia posłuszeństwa. W czasie jazdy blokuje sie bieg i kontrolka mruga skrzyni , stane po chwili działa dalej.

  5. #5
    kilu
    Gość

    Domyślnie

    Widzisz, u ciebie to pewnie jakis prolem ze sterowaniem skrzyni (aktywator, pompa i takie tam)
    U mnie ewidentnie jakas ustarka mechaniczna.....

  6. #6
    johny37
    Gość

    Domyślnie

    Może mi powiesz co to ten aktywator bo rozumiem że ta pompka to pracuje już przy otwarciu drzwi. I ona pracuje tylko nie tak jak wcześniej tak jakby przerywała.

  7. #7
    kilu
    Gość

    Domyślnie

    Aktywator steruje wybieraniem biegów w układzie selespeed..

  8. #8
    Użytkownik Quadrifoglio Verde
    Dołączył
    10 2007
    Mieszka w
    Wrocław
    Auto
    AR156 1,6TS 1999 r.
    Postów
    5,304

    Domyślnie

    Miałem kiedyś coś w rodzaju opiłków na magnesie korka po spuszczeniu oleju w innej marce samochodu i skrzyni manualnej. Co prawda to zupełnie co innego niż u Ciebie, ale opiszę jak to było.
    Stałem na światłach i w pewnym momencie usłyszałem dziwne chrupanie w skrzyni biegów i lewarek zaczął podrygiwać. Trwało to bardzo krótko ok. 5 sekund - potem nastała cisza i wszystko było normalnie. Mimo to postanowiłem sprawdzić, co to mogło być i spuściłem olej - na korku były drobne metaliczne kawałki. Natychmiast zabrałem się za rozbiórkę skrzyni. Okazało się, że w łożysku wałka sprzęgłowego odłupał się niewielki kawałek kulki, co spowodowało częściowe połamanie koszyczka tego łożyska i przemielenie fragmentów koszyczka przez tryby. Na szczęście tryby były całe, więc skończyło się tylko na gruntownym oczyszczeniu skrzyni i wymianie łożyska.
    Zrobisz, jak uważasz, ale póki skrzynia jest jeszcze sprawna, to lepiej byłoby ją rozebrać i zobaczyć skąd pochodzą te "opiłki" - może nie jest jeszcze za późno.

  9. #9
    gajos1242
    Gość

    Domyślnie

    U mnie występuje podobny problem .......natomiast świst występuje podczas przerzucania biegów np: z 1 na 2 i 3,4,5. Skrzynia selespeed chodzi bez zarzutu... tylko ten dziwny świst, dodam jeszcze ze występuje to tylko zimą, przy niskiej temperaturze latem było ok,(nie jest to alternator piszczenie dochodzi z drugiej strony) .....Proszę o jakieś rady....
    Ostatnio edytowane przez gajos1242 ; 18-10-2009 o 19:11

  10. #10
    kilu
    Gość

    Domyślnie

    Widzę że mój post odżył:-) Zapomniałem napisać co było przyczyną tego świstu - do wymiany było łożysko oporowe przy sprzęgle. Podczas wymiany sprawdzili również wnętrze skrzyni. Po wymianie oleju opiłki zniknęły raz na zawsze. Skrzynia wewnątrz elegancka:-). Tak więc kolego radze zacząć od łożyska, u mnie po wymianie nastała błoga cisza:-)
    Pozdrawiam

Podobne wątki

  1. Alfa Romeo 147 2.0 TS problem ze skrzynią Selespeed
    Utworzone przez Jakubbo244 w dziale 147
    Odpowiedzi: 10
    Ostatni post / autor: 27-02-2016, 15:03
  2. Problem ze skrzynią SELESPEED, pomocy !!
    Utworzone przez sonnerw w dziale 147
    Odpowiedzi: 4
    Ostatni post / autor: 28-08-2014, 10:11
  3. Problem ze skrzynią Selespeed- pomocy
    Utworzone przez dragon855 w dziale 147
    Odpowiedzi: 1
    Ostatni post / autor: 30-09-2012, 16:19
  4. [156] SW - problem ze skrzynią biegów selespeed
    Utworzone przez mad04 w dziale 156
    Odpowiedzi: 2
    Ostatni post / autor: 28-10-2011, 11:16
  5. Selespeed problem ze skrzynią - RATUNKU :)
    Utworzone przez jezo866 w dziale 156
    Odpowiedzi: 6
    Ostatni post / autor: 13-12-2010, 18:39

Tagi dla tego tematu

Uprawnienia

  • Nie możesz zakładać nowych tematów
  • Nie możesz pisać wiadomości
  • Nie możesz dodawać załączników
  • Nie możesz edytować swoich postów
  •  
Amortyzatory