Strona 1 z 3 123 OstatniOstatni
Pokaż wyniki od 1 do 10 z 22

Temat: Kaprysy JTD - niechętnie zapala

  1. #1
    Użytkownik Romeo Avatar premek
    Dołączył
    06 2010
    Mieszka w
    Tarnowskie Góry
    Auto
    164 2.0 TB '93/ Spider (916) 2.0 TS '01
    Postów
    1,600

    Domyślnie Kaprysy JTD - niechętnie zapala

    W ubiegłym tygodniu Alfred nie chciał odpalić po kilku dniach postoju (swoją drogą ta cholera nawet na lawecie fajnie wygląda ). Po dwóch dniach walki z FESem doszedłem do tego, że brak mu paliwa przy starcie. Dorobiłem osobne zasilania pompy w baku (przekaźnik niby dobry a prądu tam brak) i przy starcie pojawiało się 300 bar. Autko zapalało ładnie i jeździło bez zastrzeżeń.
    Niestety następnego dnia rano nie chciało dalej zapalić. Zapala na Plak i jedzie bez problemów.
    Najdziwniejsze jest to, że jak zabrałem się za wymianę opasem na przewodach paliwowych to zawsze po takiej operacji zapalał kilka razy bez problemu, po czym wszystko wraca do "normy". Wymieniłem na wszelki wypadek filtr paliwa, bo i tak zima idzie, ale oczywiście brak reakcji.
    Wywala mi tylko błąd EGR i jak go mocno przegonię to czujnik ciśnienia doładowania potrafi wyskoczyć. Ciśnienie paliwa podczas pracy w normie, czyli +- takie jak żądane. Tylko ten nieszczęsny rozruch. Nawet mógłbym tak żyć, ale mam pracę "krawatową" i takie odpalanie alfreda plakiem...

  2. #2
    Użytkownik Fachowiec Avatar pampik
    Dołączył
    11 2010
    Mieszka w
    Tychy
    Auto
    była - AR 166 2.4 JTD / 159 1.9 JTDm 16V 07r - jest 159 2.4 210 :)
    Postów
    2,172

    Domyślnie

    Specjalistą nie jestem ale wygląda na to że Ci się układ zapowietrza albo po prostu paliwo wraca do baku. Chyba na pompie CR jest zaworek zwrotny który na cofanie paliwa teoretycznie nie pozwala może on się uszkodził. Drugie o czym pomyślałem to pompka paliwa w baku bo jak wymieniałem ostatnio filtr paliwa to go nie zalewałem paliwem tylko włożyłem nowy trzy razy przekręciłem stacyję i auto odpaliło co by znaczyło że pompa w baku napełniła filtr a u Ciebie może szwankuje. Napełniałes filtr przed założeniem czy zrobiłes tak jak ja ??

    a no i czyściłeś regulator paliwa na pompie CR ????

    http://www.forum.alfaholicy.org/156/...r_2_4_jtd.html

    z tego co wywnioskowałem wychodzi ze kompa podłączałeś i ciśnienie pompie CR przy rozruchu jest dobre tak ?? to może któryś wtrysk leje ??
    tu masz prosty sposób jak to SPR : http://www.forum.alfaholicy.org/zrob...iwaczy_cr.html
    Ostatnio edytowane przez pampik ; 18-09-2011 o 12:22

  3. #3
    Użytkownik Romeo Avatar premek
    Dołączył
    06 2010
    Mieszka w
    Tarnowskie Góry
    Auto
    164 2.0 TB '93/ Spider (916) 2.0 TS '01
    Postów
    1,600

    Domyślnie

    Troche zle sie wyrazilem. Cisnienie przy zapalaniu jest ok, kiedy auto zapala. Kiedy nie chce jest 80 barow. Podczs jazdy zawsze jest ok.

  4. #4
    Użytkownik Fachowiec Avatar pampik
    Dołączył
    11 2010
    Mieszka w
    Tychy
    Auto
    była - AR 166 2.4 JTD / 159 1.9 JTDm 16V 07r - jest 159 2.4 210 :)
    Postów
    2,172

    Domyślnie

    skoro raz daje dobre ciśnienie a raz nie to nic innego jak regulator ciśnienia nie przychodzi mi do głowy

  5. #5
    Użytkownik Romeo Avatar premek
    Dołączył
    06 2010
    Mieszka w
    Tarnowskie Góry
    Auto
    164 2.0 TB '93/ Spider (916) 2.0 TS '01
    Postów
    1,600

    Domyślnie

    To nie takazla wiadomosc. Zeby sie jeszcze cholera dala wykrecic :/

  6. #6
    Użytkownik Fachowiec Avatar pampik
    Dołączył
    11 2010
    Mieszka w
    Tychy
    Auto
    była - AR 166 2.4 JTD / 159 1.9 JTDm 16V 07r - jest 159 2.4 210 :)
    Postów
    2,172

    Domyślnie

    Nie ma tragedii. Jak wymieniałeś filtr i bawiłeś sie przewodami to wiesz jak to tam wygląda. Ja żeby mi było łatwiej odkeciłem całe trzymanie filtra paliwa który jest na dwóch śrubach i go trochę odsunąłem wtedy masz fajne dojście do regulatora ciśnienia. Jest na dwóch śrubkach torksach. Wyciągnij wyczyść, wymień uszczelki załóż i zobaczysz czy jest OK. pozdro

  7. #7
    Użytkownik Romeo Avatar premek
    Dołączył
    06 2010
    Mieszka w
    Tarnowskie Góry
    Auto
    164 2.0 TB '93/ Spider (916) 2.0 TS '01
    Postów
    1,600

    Domyślnie

    Właśnie muszę chyba lepsze torxy kupić. Moje objeżdżają :/

  8. #8
    Numberuno
    Gość

    Domyślnie

    Kup dobre torxy i zawsze je dokładnie nabij zanim zaczniesz kręcić.

  9. #9
    Użytkownik Fachowiec Avatar pampik
    Dołączył
    11 2010
    Mieszka w
    Tychy
    Auto
    była - AR 166 2.4 JTD / 159 1.9 JTDm 16V 07r - jest 159 2.4 210 :)
    Postów
    2,172

    Domyślnie

    na takie śrubki jest dużo sposobów albo nabić inny torx, naspawać nakrętkę, albo po prostu weź młoteczek i przecinak i spróbuj tak - mi sie udało One nie sa dokręcane dużym momentem więc spokojnie powinno pójść.

  10. #10
    Użytkownik Alfa i Omega Avatar iwok
    Dołączył
    11 2009
    Mieszka w
    okolice Poznania
    Auto
    już nie alfa :)
    Postów
    499

    Domyślnie

    Cytat Napisał pampik Zobacz post
    na takie śrubki jest dużo sposobów albo nabić inny torx, naspawać nakrętkę, albo po prostu weź młoteczek i przecinak i spróbuj tak - mi sie udało One nie sa dokręcane dużym momentem więc spokojnie powinno pójść.
    Nie polecam używania "przecinaka" i "młoteczka" na pompie wysokiego ciśnienia. Można ją trwale uszkodzić. To delikatne ustrojstwo.

Podobne wątki

  1. [155] Nie zapala.
    Utworzone przez dyzio663 w dziale 145/146/155
    Odpowiedzi: 22
    Ostatni post / autor: 22-09-2012, 22:58
  2. jtd nie zapala
    Utworzone przez kmiecik78 w dziale 156
    Odpowiedzi: 14
    Ostatni post / autor: 15-10-2010, 18:07
  3. [155] 155 2.0TS nie zapala
    Utworzone przez Chudy0 w dziale 145/146/155
    Odpowiedzi: 5
    Ostatni post / autor: 10-08-2010, 21:15
  4. nie zapala...
    Utworzone przez tomekleczycki w dziale 156
    Odpowiedzi: 1
    Ostatni post / autor: 12-02-2010, 23:52
  5. [145] Nie zapala!
    Utworzone przez oran w dziale 145/146/155
    Odpowiedzi: 11
    Ostatni post / autor: 01-12-2008, 17:02

Tagi dla tego tematu

Uprawnienia

  • Nie możesz zakładać nowych tematów
  • Nie możesz pisać wiadomości
  • Nie możesz dodawać załączników
  • Nie możesz edytować swoich postów
  •  
Amortyzatory