Pokaż wyniki od 1 do 7 z 7

Temat: Problem po regeneracji turbiny

  1. #1
    koli156 1.9JTD
    Gość

    Post Problem po regeneracji turbiny

    Witam wszystkich forum_czytaczy ,w ostatnim czasie postanowiłem zregenerować turbinę w Alfie 156 po lifcie. Zakupiłem auto w tym roku chodziło do tej pory jak zegareczek cichutko, pewnie, i szybko. Zauważyłem w pewnym momencie że zbiera się zabrudzenie jakby czarnego oleju w okolicy rury dolotowej powietrza. Znajomy mechanik zasugerował regenerację turbiny (turbina nie traciła na mocy , nie gwizdała głośno i nie kopciła dosadnie na czarno). Pomyślałem ,że warto się zbankrutować i zrobić przegląd z wymianą filtrów oleju itd. przy okazji znalazłem firmę, która od 22 lat zajmuje się regeneracją turbin.Mechanik zrobił przegląd wymienił zregenerowaną turbinę i jaki efekt? taki , że turbo zaczęła głośno gwizdać - zwłaszcza na zimnym silniku (na ciepłym mniej , ale głośniej niż przed regeneracją.) Mechanik powiedział też , że rura dolotowa była pęknięta przy plastikowej osłonie silnika, ale skrócił o 3 cm i skręcił cybantem.
    Pytanie: czy wymiana na nową rurę dolotową może uzdrowić ten gwizd turbiny i dymienie, czy też pewniej jest to spartaczona regeneracja turbiny?, a może jakiś feler po stronie mechanika?
    Jeśli macie jakiś pomysł na ten problem proszę o sugestię....z góry dzięki.

  2. #2
    Użytkownik Romeo Avatar Jacenty
    Dołączył
    12 2008
    Auto
    Alfa Romeo 147
    Postów
    500

    Domyślnie

    Cytat Napisał koli156 1.9JTD Zobacz post
    Witam wszystkich forum_czytaczy ,w ostatnim czasie postanowiłem zregenerować turbinę w Alfie 156 po lifcie. Zakupiłem auto w tym roku chodziło do tej pory jak zegareczek cichutko, pewnie, i szybko. Zauważyłem w pewnym momencie że zbiera się zabrudzenie jakby czarnego oleju w okolicy rury dolotowej powietrza. Znajomy mechanik zasugerował regenerację turbiny (turbina nie traciła na mocy , nie gwizdała głośno i nie kopciła dosadnie na czarno). Pomyślałem ,że warto się zbankrutować i zrobić przegląd z wymianą filtrów oleju itd. przy okazji znalazłem firmę, która od 22 lat zajmuje się regeneracją turbin.Mechanik zrobił przegląd wymienił zregenerowaną turbinę i jaki efekt? taki , że turbo zaczęła głośno gwizdać - zwłaszcza na zimnym silniku (na ciepłym mniej , ale głośniej niż przed regeneracją.) Mechanik powiedział też , że rura dolotowa była pęknięta przy plastikowej osłonie silnika, ale skrócił o 3 cm i skręcił cybantem.
    Pytanie: czy wymiana na nową rurę dolotową może uzdrowić ten gwizd turbiny i dymienie, czy też pewniej jest to spartaczona regeneracja turbiny?, a może jakiś feler po stronie mechanika?
    Jeśli macie jakiś pomysł na ten problem proszę o sugestię....z góry dzięki.
    w dziale “Motor Control System Failure” - co z tym zrobić
    Czytaj więcej: http://www.forum.alfaholicy.org/147_...#ixzz1ZQAHSIgP
    bylo troche na ten temat linki do artykulow opisujacych bardzo zlozona strukture turbina i teoretycznie jej "nieregenerowalnosc" bo jej struktura jest niby tak skomplikowana ze nigdy nie bedzie w takim stanie jak sprzed regereneracji

    masz jakiekolwiek logi z pracy turbiny(np cisnienie doladowania) sprzed wymiany ? czy uwierzyles mechanikow na dobre oczy ze trzeba regenerowac?
    taka operacja slysalem nie jest tania, nawet do tysiaka..

  3. #3
    Użytkownik Maniak resoraków Avatar hagi
    Dołączył
    01 2011
    Mieszka w
    kujawsko - pomorskie
    Auto
    159 2,4 JTDm
    Postów
    511

    Domyślnie

    Nie pomogę w tej kwestii bo nie znam się na regeneracji turbin,ale faktycznie już w 3 przypadkach lub 4 moich znajomych,w różnych autach po regeneracji turbina ostro gwiżdże. Niektórzy przelatali już sporo i nic się nie dzieje i mają odpowiednią moc,ale jest to co najmniej dziwne.

  4. #4
    madtoc
    Gość

    Domyślnie

    witaj w klubie moja turbawka też po regeneracji gwiżdże jak cholera - przyzwyczaj się

  5. #5
    Keeperek
    Gość

    Domyślnie

    Zaolejony przewód to nie powód do wymiany turbiny. Coś mi się wydaje że niepotrzebnie to zrobiłeś. Pierwsza sprawa to sprawdzenie szczelności rury łączącej turbinę z intercoolerem i rury łączącej intercooler z kolektorem ssącym. Nawet mała dziurka powoduje harakterystyczny szum, kopcenie na czarno i spadek mocy. Uszkodzone rury należy wymienić na nowe, łączenie cybantami to prowizorka na krótko. Oryginalne rury są drogie, ja mam założone zamiast tego rury twarde + łączniki silikonowe. Było mnóstwo tematów na ten temat na forum. To że przewody w środku są zaolejone to norma, olej pochodzi najczęściej z odmy. Jeśli jesteś pewny szczelności przewodów i prawidłowego smarowania turbiny to pozostaje Ci złożyć reklamacje. Ostatnio wymianiałem turbninę w innym samochodzie (Jumpy 1.6HDI) Za pierwszym razem przysłali mi wadliwą, gwizdała jak szalona, druga była ok.

  6. #6
    Użytkownik Znawca Avatar michal_lc4
    Dołączył
    09 2009
    Mieszka w
    Łódź
    Auto
    159 Ti 2.4JTDm/200 KM '09
    Postów
    1,023

    Domyślnie

    Cytat Napisał koli156 1.9JTD Zobacz post
    chodziło do tej pory jak zegareczek cichutko, pewnie, i szybko. Zauważyłem w pewnym momencie że zbiera się zabrudzenie jakby czarnego oleju w okolicy rury dolotowej powietrza. Znajomy mechanik zasugerował regenerację turbiny (turbina nie traciła na mocy , nie gwizdała głośno i nie kopciła dosadnie na czarno).
    Ja pierdykam,niektórych to nieźle ręce swędzą żeby coś spsocić , zwłaszcza "pseudomechanicy". Ty możesz nie wiedzieć,ale "MECHANIK" Dla pocieszenia w tym temacie dodam ze wszystkie węże i chłodnice lekko się pocą olejem i zbiera się zabrudzenie jak to określileś. Popsuliście coś co dobrze działało,możesz pogratulować "mechanikowi". Dodam że ciecie i wiązanie rur od turbo może tez być pomysłem na krótką metę. Przerabiałem to,wszystkie docinania,ucinania uszkodzonej rury kończyły się tak samo: rozerwaniem w innym miejscu
    Ostatnio edytowane przez michal_lc4 ; 04-10-2011 o 21:38

  7. #7
    koli156 1.9JTD
    Gość

    Domyślnie

    Polak mądry po szkodzie, być może nad opiekuńczość czasami nie popłaca . Na szczęście przestał kopcić jedynie świszczy. Za ok 1,5 tygodnia pojadę na kontrolę do serwisu gdzie regenerowałem turbo i zobaczymy co powiedzą.....dzięki za posty....pozdrawiam

Podobne wątki

  1. Odpowiedzi: 19
    Ostatni post / autor: 26-03-2016, 10:52
  2. Problem z ładowaniem turbiny.
    Utworzone przez KubaLa_KARP w dziale 147
    Odpowiedzi: 6
    Ostatni post / autor: 25-08-2013, 21:58
  3. Problem z dobraniem zaworu turbiny
    Utworzone przez Abidibi1509 w dziale GT
    Odpowiedzi: 78
    Ostatni post / autor: 21-07-2013, 14:53
  4. Problem po regeneracji turbo z kontrolką wtrysków
    Utworzone przez skopek w dziale 166
    Odpowiedzi: 9
    Ostatni post / autor: 06-01-2013, 23:37
  5. Odpowiedzi: 1
    Ostatni post / autor: 19-11-2010, 23:55

Tagi dla tego tematu

Uprawnienia

  • Nie możesz zakładać nowych tematów
  • Nie możesz pisać wiadomości
  • Nie możesz dodawać załączników
  • Nie możesz edytować swoich postów
  •  
Amortyzatory