Pokaż wyniki od 1 do 3 z 3

Temat: Alfa 146, 1.4 TS Mini kapitalny remont silnik, blacharka i zawieszenie.

  1. #1
    Użytkownik Dwusuwowiec
    Dołączył
    10 2011
    Auto
    Alfa Romek 146, 1.4 TS
    Postów
    113

    Domyślnie Alfa 146, 1.4 TS Mini kapitalny remont silnik, blacharka i zawieszenie.

    Witam wszystkich serdecznie.... oraz wasze Belle

    Miło mi dołączyć do grona alfistów.


    Zakupiłem niedawno alfę, rocznik 1999, przebieg 105000km. Postanowiłem wjechać do garażu na kanał aby tylko pomalować przed zimą podłogę. i tu się zaczęło

    Sanki(belka mocujące wahacze) tak przerdzewiała, że groziło urwaniem wahaczy, w nadkolach dziury na wylot wielkości dłoni, w podłodze to samo. Zdejmując wahacze ukazał się wielki luz na obydwu, to samo na łącznikach stabilizatora. Zaciski hamulcowe zapieczone, oraz rozwalone uszczelki tłoczków, klocków prawie brak. dziura w zbiorniczku wyrównawczym płynu chłodzącego, urwane zaczepy regulacji reflektorów, pourywane przewody zapłonowe, uciekające iskry.........na razie chyba tyle. Wszystko już powymieniałem na nowe tzn. nowe reflektory, wahacze, zbiornik, kable zapłnonowe, komplenty rozrząd + pompa, uszczelki, końcówki, sanki, klocki, filtry itp.... zaciski zregenerowałem, podłogę i nadkole pospawałem migomatem, pomalowałem hamerajtem oraz bitexem. Postanowiłem przy okazji wymienić kompletny rozrząd oraz zregenerować zestawem naprawczym wariator. i tu zaczęły się schody. Pobrałem z tego forum instrukcję ustawienia rozrządu, kupiłem blokady walków.

    Nie wiem czemu, ale znaki na kołach zębatych w ogóle nie pasują do tych z instrukcji. Tzn. ......jeżeli przy maksymalnym pozycji (ku górze ) wału korbowego, zgadza się tylko znak na kole zębatym tego wału. Natomiast za cholerę nie pasuje znak(wycięcie) na kole od wałka wydechu. Wygląda to tak gdyby ktoś po prostu źle zamontował to koło. Zrobiłem tak, że ustawiłem wał na max ku górze( znaki na kole dolnym się zzgadzały) oraz dopasowałem krzywki(blokady) Tzn ustawiając ten wał na maxa up, zrobiło się idealnie pasujące miejsce na obydwu wałkach, wygląda to tak gdyby krzywki były właśnie stworzone do tego. zdjąłem pasek, teraz zabieram się za odkręcanie wariata, aczkolwiek cały czas mam w głowie czarną myśl, ze coś nie tak z tym rozrządem i moja Bella pójdzie na wystawkę za płot.

    Powiedzcie mi proszę, czy dobrze postąpiłem z tym rozrządem....czy to właśnie tak ma być, czy nie ma szans żeby te punkty się nie zgadzały.



    Przy okazji dodam, że jeżeli ktoś będzie potrzebował pożyczyć blokady walków to chętnie pożyczę. Jestem z Piaseczna/Warszawy

    Dzięki,

    Pozdrawiam
    Ostatnio edytowane przez dymek1000 ; 04-10-2011 o 10:04

  2. #2
    Użytkownik Dwusuwowiec
    Dołączył
    10 2011
    Auto
    Alfa Romek 146, 1.4 TS
    Postów
    113

    Domyślnie

    nie bardzo rozumiem, dlaczego jest zero odpowiedzi i zero odwiedzających mój wątek. Coś nie tak zrobiłem? jakiś błąd systemu?

  3. #3
    Użytkownik Znawca Avatar Wujek
    Dołączył
    06 2008
    Mieszka w
    Olsztyn
    Auto
    Alfa Romeo 156 2.0 16V TS
    Postów
    1,303

    Domyślnie

    Spójrz na TwojąTube, tam jest pokazany dość ładnie proces wymiany rozrządu w TS. Może coś Ci to pomoże.
    Alfa Romeo rządzi i wymiata na ulicach świata. Gniecie diesle i auta D.
    Alfa Romeo 155 2.0 16V TS '97 - była
    Alfa Romeo 156 2.0 16V TS '98 - była
    Renault Laguna III 2.0 T '08 - była
    Dodge Caliber 2.0 CVT '07 - był
    Renault Laguna 2.0 dCi '12 - jest
    Lancia Delta 1.4 TB '09 - była
    Alfa Romeo GT 2.0 JTS '04 - jest

Podobne wątki

  1. Kapitalny remont tylnego zawieszenia
    Utworzone przez Dawidos w dziale 166
    Odpowiedzi: 61
    Ostatni post / autor: 15-09-2020, 06:46
  2. [159] Kapitalny remont 2.4 jtdm :(
    Utworzone przez menczydupa w dziale 159/Brera/Brera Spider
    Odpowiedzi: 101
    Ostatni post / autor: 15-02-2019, 09:00
  3. 147 swap czy remont kapitalny ts
    Utworzone przez grzesiek10 w dziale 147
    Odpowiedzi: 3
    Ostatni post / autor: 11-08-2013, 11:37
  4. [156] urwany zawór - kapitalny remont JTD
    Utworzone przez Zomeba w dziale 156
    Odpowiedzi: 18
    Ostatni post / autor: 12-09-2010, 15:23
  5. Remont kapitalny 2.4 JTD
    Utworzone przez kamko25 w dziale 156
    Odpowiedzi: 9
    Ostatni post / autor: 28-10-2009, 21:26

Tagi dla tego tematu

Uprawnienia

  • Nie możesz zakładać nowych tematów
  • Nie możesz pisać wiadomości
  • Nie możesz dodawać załączników
  • Nie możesz edytować swoich postów
  •  
Amortyzatory